Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~*~*~*~ Tonskat Syyskuun loppuun~*~*~*~

18.09.2008 |

Tonskat ovat toista lastaan odottavia yhden lapsen äitejä. Suurin osa on tuttuja toisilleen jo kirjoiteltuaan esikoista odottaessaan Ensikoissa. Mukaan mahtuu myös uusia tuttavuuksia!

Liity mukaan kertomalla itsestäsi seuraavat tiedot:

NIMIMERKKI

OMA & MIEHEN IKÄ

ASUINPAIKKA

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA

TONSKAN LASKETTU AIKA

SYNNYTYSSAIRAALA

TONSKIEN LASKETUT AJAT:

18.8.08 sapa-82

6.10.08 Coltsfoot, flipperi

30.10.08 Viipero

5.11.08 Osborne

21.11.08 Sonteri

25.11.08 napero79

29.11.08 AinoAurora

10.12.08 Niamey_85

25.12.08 Karssuli

28.12.08 Iida-Linnea

01/09 Han-han

6.1.09 kandivaihe

8.1.09 Alessandra

16.1.09 Laventeli, Jepsis

20.1.09 MiaMik

26.1.09 Mammanalku77

1.2.09 maikiss

12.2.09 amanda

15.2.09 Leenaliinu

helmi-maaliskuu 09 Kesis

13.3.09 Pi-Ki

8.4.09 Pikku-milli

SYNNYTTÄNEET TONSKAT:

Henna, tyttö

Burde, tyttö

Queen, poika 21.6.08

Quiero, poika 30.7.08

Larsku, tyttö 3.8.08

Pesukarhu, tyttö 27.8.08

Kamomila, tyttö 31.8.08

Mörötin, tyttö 10.9.08

Poikia yhteensä: 2

Tyttöjä yhteensä: 6

ESITTELYT:

NIMIMERKKI: Ainoaurora

OMA & MIEHEN IKÄ: 32/38

ASUINPAIKKA: Sibbo

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Aino 16.12.2006

TONSKAN LASKETTU AIKA: 29.11.2008

SYNNYTYSSAIRAALA: Porvoo

NIMIMERKKI Alessandra

OMA & MIEHEN IKÄ 30/33

ASUINPAIKKA Pirkanmaa

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA poika 4.2.2007

TONSKAN LASKETTU AIKA 8.1.2009

SYNNYTYSSAIRAALA Vammala

NIMIMERKKI: -amanda-

OMA & MIEHEN IKÄ: 25 & 36

ASUINPAIKKA: Hki

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: poika 14.4.07

TONSKAN LASKETTU AIKA: 12.2.09

SYNNYTYSSAIRAALA: naistenklinikka

NIMIMERKKI Coltsfoot

OMA & MIEHEN IKÄ 25&28

ASUINPAIKKA Oulu

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA Hilla 04/2007

TONSKAN LASKETTU AIKA 6.10.2008

SYNNYTYSSAIRAALA OYS

NIMIMERKKI: flipperi

IÄT: 24/24

ASUINPAIKKA: Espoo

ESIKOINEN: Kia 21.04.2007

TONSKAN LA: 06.10.2008

SYNNÄRI: JS

NIMIMERKKI Han-han

OMA & MIEHEN IKÄ 22&26

ASUINPAIKKA Oulu

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA S 02/07

TONSKAN LASKETTU AIKA 01/09

SYNNYTYSSAIRAALA OYS

NIMIMERKKI iida-linnea

OMA & MIEHEN IKÄ 30 & 30

ASUINPAIKKA Etelä-Suomi

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA tyttönen 12.5.2007

TONSKAN LASKETTU AIKA 28.12.2008

SYNNYTYSSAIRAALA Hyvinkää

NIMIMERKKI: Jepsis

OMA&MIEHEN IKÄ: 33/31

ASUINPAIKKA: Pirkanmaa

ESIKOISEN SYNTYMÄAIKA: 29.10.06

TONSKAN LASKETTU AIKA: 16.1.09

SYNNYTYSSAIRAALA: TAYS / Vammala

NIMIMERKKI: kamomilla06

OMA & MIEHEN IKÄ:32/42

ASUINPAIKKA:Etelä-Suomi

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA:Tyttönen 16.10.2006

TONSKAN LASKETTU AIKA: 28.8.2008

SYNNYTYSSAIRAALA: HYS

NIMIMERKKI: Karssuli

OMA & MIEHEN IKÄ: 27/28

ASUINPAIKKA: Pääkaupunkiseutu

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Aino 2.10.06

TONSKAN LASKETTU AIKA: 25.12.2008 (Jeesus-baby)

SYNNYTYSSAIRAALA: Kättäri

NIMIMERKKI: Kesis (Kesämorsian2006)

OMA & MIEHEN IKÄ: 26/29

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Lenni 3.4.2008

TONSKAN LASKETTU AIKA: Helmi-maaliskuu 2009

SYNNYTYSSAIRAALA: KOS

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, että väsyttää. Eetu on nyt sitten päättänyt herätä joka hemmetin aamu klo 6-6.30, paitti eilen, kun valvoi taas yöllä sellatteen 2-3tuntia... No, onneksi sain päivällä nukuttua yhdessä sen kanssa päikkärit, niin jaksoi illan. Mutta tänään siis palattiin taas "päiväjärjestykseen" ja herätys oli klo 6-05!

Mulla on muutenkin pinna nyt ollut aika kireellä, kun mies on rempannut autoonsa (toki tiedän että sekin täytyy hoitaa, mutta...) neljä iltaa, ja eilen sai onneksi sen valmiiksi, joten tänään olis mahollista päästä munkin viettämään "omaa aikaa".

Maanantaina oli neuvolakin... Noh, eipä oo kaveri vielä päättäny miten päin siellä köllöö, kun ensin oli ihan "oikein päin", mutta sitten kun terkka + opiskelija kokeilivat ja kiusasivat toista, niin mielenosoitukseksi käänty eka perätilaan ja sitten poikittain, joten nyt vaan toivon, että eemeli tajuis ite oman parhaansa (ja äitin kans). Mä en nimittäin haluais sektioo, en sitten millään! Mutta kaippa tää nyt menee siihen, kun kerran on povattu isompaa kuin mitä Eetu oli (3915g)... joten senkin takia on pinna kireellä, kun toi asia vaivaa mua ihan koko ajan! Pissa oli puhdas ja muutenkin kaikki oli ok. Ainoo vaan että painoo oli tullu useampi kilo (yli 3kg!!!) puolessatoista viikossa, joten nyt sitten vaan täytyy kattoo taas vieläkin tarkempaan mitä tonne suuhun tunkee, rasittaa! Niin ja sf-mitta oli 30,5, kun Eetusta se oli 34+4 31... Mutta tuohon vaikuttaa ilmeisesti se miten päin eemeli siellä oli!

Pikkumilli oli saanut hyviä uutisia, hienoa!

Viipero täällä kanssa yksi joka kärsii ihan jatkuvasti tuosta hiivasta, se vaan on niin ärsyttävää! Kun mä en viittis joka viikko olla soittamassa,että saisko taas reseptii...

Iidalinnean vointi kyllä kuulostaa kanssa hankalalta, toivottavasti saisit apua!

TuttiRitarin konsertista mammis kyseli... Konsertti sinänsä oli hyvä, ainoo vaan ettei vanhemmat viittineet komentaa ollenkaan lapsiaan, joten juoksuksihan se meni suurimmalla osalla, valitettavasti. Ja ite Leisti (tuttiritari) oli kyllä ihan kypsän näköinen, joten saapi olla ettei toista kertaa tule Hämeenlinnaan., harmi!

Sitten sellaista kyselen, että missä vaiheessa ootte alkaneet laittamaan vauvalle tavaroita valmiiksi? Meillä ei oo vielä mitään laitettuna... Pitäs varmaan pikkuhiljaa alkaa laittamaan, ainoo vaan ettei tiedetä mihin esim sänky laitetaan, kun meidän makkari on nyt pienempi mitä Eetun aikaan (kun annettiin toi isoin makkari Eetulle) ja sinne ei todella tiedetä mihin sais vauvan sängyn... No, ekan 1½-2kk Eetukin nukku mun vierellä, mutta olis se silti kiva laittaa jotain valmiiksi!!! Ja eteisen lipasto pitäis tyhjentää vauvan vaatteita varten... huoh!

Osselle onnittelut vielä tätäkin kautta äippäloman alkamisen johdosta, nyt sitten vaan lepäilet ja nautit!!!

Kandille ja muillekin, oiskohan Viipero tai Coltsfoot seuraavana? Ja sitten vissiin Osse? Olikos muita?

Mutta nyt mä meen makaan hetkeksi aikaa tonne soffalle... Ja miettimään näitä ajatuksia...

napero ja eemeli 32+1 sekä päikkäreillä oleva touhotin-Eetu kohta 2v8kk

Vierailija
2/46 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkukuun jutut:

[http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]

Onnea hirmu paljon Möröttimen perheelle!!! Ihanaa että kaikki meni hienosti :)

Nyt ei ehdi muuta, pitää jatkaa ruuan vääntämistä...

Viipero rv 34+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

NIMIMERKKI: Larsku85

OMA & MIEHEN IKÄ: 23 ja 25

ASUINPAIKKA: Pirkkala

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Eemeli 13.10.2006

TONSKAN LASKETTU AIKA: 28.7.2008

SYNNYTYSSAIRAALA: Tays

NIMIMERKKI: Laventeli

OMA JA MIEHEN IKÄ: 29 / 32

ASUINPAIKKA: Renko

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: poika 11/2005

TONSKAN LASKETTU AIKA: 160109

SYNNYTYSSAIRAALA: K-HKS

NIMIMERKKI: Leenis

OMA & MIEHEN IKÄ: 31/31

ASUINPAIKKA: Keski-Uusimaa

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Roope 18.4.2007

TONSKAN LASKETTU AIKA: 15.2.2009

SYNNYTYSSAIRAALA: KOS

NIMIMERKKI: maikiss

IÄT: 22 ja 22

ASUINPAIKKA: Tuulos (hml ja lahti välissä)

ESIKOINEN: Aatu 170506

TONSKAN LA: 010209

SYNNÄRI: KHKS

NIMIMERKKI: Mammanalku77 eli Mammis

OMA & MIEHEN IKÄ: 31 / 30

ASUINPPAIKKAKUNTA: Helsinki

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Oona 12.4.2007

TONSKAN LASKETTU AIKA: 26.1.2009 (oma arvio)

SYNNYTYSSAIRAALA: Kätilöopisto

NIMIMERKKI: MiaMik

OMA & MIEHEN IKÄ: 24 molemmat

ASUINPAIKKA: Ylöjärvi

ESIKOISEN SYNTYMÄAIKA: Ida 2.10.06

TONSKAN LA 20.1.09

SYNNYTYSSAIRAALA: Tays

NIMIMERKKI: Mörötin-81

OMA & MIEHEN IKÄ: 27/27

ASUINPAIKKA: Keski-Suomi

ESIKOISEN SYNTYMÄAIKA: 15.11.06

TONSKAN LASKETTU AIKA: 5.9.08, todennäköisesti kyllä syntyy yli lasketun ajan

SYNNYTYSSAIRAALA: KSKS

NIMIMERKKI: napero79

OMA JA MIEHEN IKÄ: 29/31

ASUINPAIKKA: RENKO

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Eetu 100206

TONSKAN LASKETTU AIKA: 251108

SYNNYTYSSAIRAALA: K-HKS

NIMIMERKKI: Niamey_85

OMA & MIEHEN IKÄ: 23/31

ASUINPAIKKA: Lempäälä

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Aino 19.8.2006

TONSKAN LASKETTU AIKA: 10.12.2008

SYNNYTYSSAIRAALA: TAYS

NIMIMERKKI: osborne

OMA & MIEHEN IKÄ: 30/32

ASUINPAIKKA: Pirkkala

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: typy 9.11.2006

TONSKAN LASKETTU AIKA: 5.11.2008

SYNNYTYSSAIRAALA: TAYS

NIMIMERKKI: pesukarhu83

OMA & MIEHEN IKÄ: 25/32

ASUINPAIKKA: Länsi-Uusimaa

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Jonsku 04/06

TONSKAN LASKETTU AIKA: 28.8.2008

SYNNYTYSSAIRAALA: NKL

NIMIMERKKI: Pi-Ki

OMA & MIEHEN IKÄ: 25 ja 29

ASUINPAIKKA: Järvenpää

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Arttu 05.03.07

TONSKAN LASKETTU AIKA: 13.03.2009

SYNNYTYSSAIRAALA: Hyvinkää

NIMIMERKKI pikku-milli

OMA & MIEHEN IKÄ 26v ja 31v

ASUINPAIKKA Pirkanmaa

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA poitsu 28.4.06

TONSKAN LASKETTU AIKA 8.4.09

SYNNYTYSSAIRAALA TAYS

NIMIMERKKI: QueenBzZ

OMA &MIEHEN IKÄ: 24/24

ASUINPAIKKA: hollola

ESIKOISEN SYNTYMÄAIKA 09.08.06

TONSKAN LA: 10.07.08

SYNNYTYSSAIRAALA:PHKS

NIMIMERKKI: quiero3

OMA & MIEHEN IKÄ: 27/28

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: quu 08/06

TONSKAN LASKETTU AIKA: 3.8.08

SYNNYTYSSAIRAALA: JS

NIMIMERKKI: sapa-82

OMA&MIEHEN IKÄ: 26/25

ASUINPAIKKA: Alajärvi

ESIKOISEN NIMI JA SYNT.AIKA: Nea 8.3.2007

TONSKAN LASKETTUAIKA: 18.8.2008

SYNNYTYSSAIRAALA: SeKS

NIMIMERKKI: Sonteri

OMA&MIEHEN IKÄ: 32/37

ASUINPAIKKA: Liperi

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Miska 12.7.2007

TONSKAN LASKETTUAIKA: 21.11.2008

SYNNYTYSSAIRAALA: P-KKS

NIMIMERKKI: Viipero

OMA & MIEHEN IKÄ: 26/28

ASUINPAIKKA: Etelä-Pohjanmaa

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Aleksi 7.11.06

TONSKAN LASKETTU AIKA: 30.10.08

SYNNYTYSSAIRAALA: SeKS

Vierailija
4/46 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Möröttimen perheelle suurensuuret onnittelut!!!

Mulla oli tänään eka lääkärineuvola ja ekaa kertaa kuunneltiin sydänääniä. Hienosti kuului =) nyt jaksaa hyvillä mielin odotella ensi viikkon np-ultraa.

pikku-milli, Akseli 2v4kk & frank rv 11+1

Vierailija
5/46 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa tiukka tilanne, jäädäkö pötköttämään Hiullan viekkuun vai tulla maksamaan nettiin laskuja (sitähän mä siis juuri parhaillaan teen...). Vaikka tuntuu, ettei yöllä saa nukuttua kovinkaan hyvin, mulla kyllä päikkärit siirtää sitä nukahtamisaikaa sitten jonnekin yhden kahden tietämille, jolloin yö ainakin jää muutamaan tuntiin, joten mielenlujuutta tarvitaan!

Ensialkuun Möröttimelle suuren suuret onnittelut tytöstä!!

Mammiksella(kin) oli ollut miesongelmia. Onneksi taas juttu kuitenkin luistaa. Eilen just kaverin kanssa pohdittiin näitä miesasioita, niinhän se on että jokaisessa miehessä tuppaa olemaan ne omat vikansa (onneksi me naiset tasapainotetaan tilannetta omalla täydellisyydellämme :D). Meillä esimerkiksi siippa tekee ihan tuhottoman paljon noita töitä, mutta vastapainokasi (nojaa...) hänellä ei ole mitään harrastusta ja muutenkin sosiaalinen elämä (baari/kaveritapaamiset) aika nollissa. Kaveri taas sitten mietti, että hänellä mies tekee n.40h/viikko töitä, mutta sitten taas harrastuksia on joka sormelle, eli loppujen lopuksi se aika, mitä mies jeesaa lapsen kanssa on aikalailla samoissa meillä....

Voi että, Q:n Aatu kärsii mahavaivoista :( Kovasti itselle jaksamisia fyysisiä jaksamisia, vaikka varmaan henkisesti on raskaampaa katsoa kun pienellä on kurja olo... Hui ja miehen kahden viikon reissukin tiedossa!

Kandi kärsii närästyksestä. Melkoselta kuulostaa! Itellä on muuten nykyään mennyt joku päivä kokonaan ilman Rennien jeesiä :)

Napero joutunut insuliinikuurille :( Onneksi nyt tilanne on tarkassa syynissä, vaikka tuskin se juurikaan synnytyspeloa helpottaa...

Hui! Nincan Jonskulta kipsattu käsi! Hyvä ettei menoa haittaa! Täytyy kyllä oikein ihmetellä, ettei meillä ole vielä kertaakaan terveyskeskukseen jouduttu. Hilukin on muutamaan ottseeseen suihkun/kylvyn jälkeen vetänyt kaakelilla sellaiset lipat, että hyvä kun ei itsellä sydän pysähtynyt. Taitaa nuo mukelot olla vaan aika lujaa tekoa!

Jepsiskin oli käynyt ultrassa. Eipä noihin lukemiin varmastikaan kannata liikaa tuijottaa.

Iida-Linnea kyseli valkovuodosta. Juu, ihan riittämiin sitä löytyy, kaippa se sama juttu oli viime kerrallakin.

AA:N Aino oli joutunut kaverin kynsiin. Meillä oli juuri eilen Hilua 4kk nuorempi tapaus kylässä ja tilenna juuri päinvastoin. Kerkesin jo miettiä, että tuleekohan meidän Hilusta joku kriminaali isona ;) Hyvin ymmärrän että kotona ei ole kiva olla yksin. Me sentään asutaan tällaisella rivitaloalueella (tosin metsä alkaa tosta meidän pihalta) ja pimeällä lähtee vaan se mielikuvitus laukkaamaan. Mä en ainakaan enää viikkoon ole uskaltanut mennä tuonne metsään koiraa käyttämään illalla, ihan siis mörköjen varulta...

Ossen tyttö onkin ruvennut tiedostamaan vauvan tulon :) Meillä kyllä ei ole merkkiäkään moisesta. Liekkö likka vaan miettii, että mitä se äiti aina puhisee...

MiaMik ollut reippaana! Voi kun muhunkin iskis moinen! Tosin olen ahkerasti käyttänyt mun suht uusia juoksukenkiä kävelylenkeillä, heh! Mä kyllä epäilen, että tuleekohan niille kengille koskaan käyttöä tuplarattaiden ja koiran kanssa vedellessä lumihangessa... Mäkin olen jo siirrellyt muutamat pikkuvauvan kestot alakertaan potentiaaliselle omalle paikalleen. On ne vaan niin pikkiriikkisiä kun vertailee Hilun L-vaippoihin!

Kamomillalla vauva on alkanut olemaan hereillä enemmän! Nauttikaa viimeiseistä isyyslomapäivistä!

Ja loppuun vielä omaa napaa. Tänään oli neuvola ja kaikki periaatteessa kai ok. Terkka taas tosin sanoi, että painoa on tullut turhan reippaasti kokonaisuutena. Mulla niiiiin kyrsii moinen! Ensinnäkin, kyllä mulla on sen verran aivoja vielä jäljellä, että osaan laskea omat kiloni. Lisäksi katoin juuri Hilun korttia ja siinä painoin samoilla viikoilla +100g enemmän kuin nyt (olin tällöin siis eri nauvolassa). Hilun kanssa ei koskaan sanottu tuosta painosta mitään, silloin terkka meinasi, että kun lähtö BMI on 20 niin painoa voipi tulla vaikka 20kg ilman että täytyy vetää hernettä nenään (ja tulihan sitä 16kg). Nyt tosissaan painoa on 68,7kg eli sitä on tullut melkein 13kg ja yhtäkkiä tämä onkin joku elämää suurempi juttu. ARGH!! Lisäksi mukelon sykkeet huiteli 170 tietämillä kun niitä kuunneltiin, kyljellään ne sitten kuitenkin asettuivat 150 tietämille, joten terkka meinasi, että kaikki on ok. Noo, onneksi kahden seuraavan viikon aikana terkalla oli jotain koulutuksia, eli pääsen jonkun muun paikkeille :D

Jaahan, meillä neiti heräsi. Teputteli makkarista vähin äänin tänne työhuoneeseen. Voi mun pientä :D

Coltsfoot, mukelo 37+3 ja Hilu 1v5kk

Vierailija
6/46 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Möröttimelle tosi paljon onnea pienokaisen syntymän johdosta! Ihanaa saada vauvauutisia. =)

Coltsfoot, ymmärrän tosi hyvin, että suututtaa tuo painonnousun kommentointi. Sinä oot vielä noin normaalilukemissa raskauden alkaessa, joten ehkä vähän turhaan terkkari siellä hötkyilee kilojen kanssa. Mulla taasen lähtöpainoa oli liikaa, en ehtinyt pudottaa viimeisiä tyttösesen raskaudesta jämähtäneitä kiloja ennen uutta raskautta, ja silti terkkari on toistaiseksi ollut ihan ok. Itseä hirvittää vaa'an lukemat tosi paljon vaikka oon yrittänyt tosi kovasti tsempata syömisten suhteen.

Nincan touhukkaalle pikkuiselle pikaista paranmista! Hurjalta kuulostaa noin pienen kipsaaminen. Miten käytännössä kipsin laitto onnistui? Yritin kuvitella meidän tyttösen makaamaan aloilleen kipsattavaksi ja melkein nauratti, koska ei onnistuisi varmaan millään...

Katseltiin tyttösen kanssa hänen vauva-ajan vaatteita yksi päivä ja olisittepa nähneet kullanmurun ilmeen kun löysi vaaleanpunaisen myssynsä, joka tietysti on ihan liian pieni nykyään. Ei olisi halunnut millään antaa sitä takaisin vaan sovitteli päähänsä varmaan sata kertaa ja taputti itselleen, kn sai hatun pysymään pään päällä...

Minä olin ajatellut, että eipä me tarvita vauvalle juurikaan vaatteita, mutta kyllä tässä jotain hankintoja täytyy tehdä, koska tyttösen ollessa pieni oli hirmuisen lämmin ja sen pienimmissä vaatteissa on paljon tosi kesäisiä asuja. Ei kyllä haittaa yhtään tätä mammaa, jotta pääsee vauvallekin shoppailemaan. =) Viime päivinä ollaan tehty tyttöselle hankintoja syyskelien ulkoiluja varten. Kummasti vaan huomaa, että maha-asukki on jo sen verran iso, ettei enää jaksa tallustella kaupoissa kuten aikaisemmin.

Jeps, Hesassa käynti vei tosiaan tämän mamman voimia sen verran, että nyt iltapalalle ja koisimaan.

Voikaa hyvin kaikki!

T: iida-linnea, "klasu" 25+4 ja tyttönen 1v 4kk zzzzz

Vierailija
7/46 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mörötin, valtavasti onnea tytön syntymästä!!! Olet varmasti onnesi kukkuloilla, ja niin kuuluukin. :)

Coltsfoot, mullekin sattui raskausaikana pari kertaa yks terkka, joka korosti kauheesti painoasioita. Mulle tuli yhteensä 11 kg eikä oma terkka ollut siitä moksiskaan. Kuitenkin tää toinen oli myös meidän ekassa neuvolassa Aatun kanssa ja kauhisteli vauvan kokoa ja suurin piirtein syytti mua siitä, että oli niin ison vauva! Pahoitin siitä mieleni, kun tuolla tavalla omaa vauvaa arvostellaan - etenkin äidille, joka on just pari päivää sitten synnyttänyt ja ihan hormonipöllyssä vielä. Sanoinkin seuraavalla kerralla omalle terkalle, että toisen terkan käytös ei mun mielestä ollut ihan asiallista. Oma terkka oli ihana ja totesi vaan, että ei tosiaan ollut. Mulle tuli ihan sopivasti painoa ja vauva on niin täydellinen kuin olla voi! :)

Meillä on nyt 3 päivää takana kolmistaan. Viimekin yö oli taas aikamoista hulinaa. Klo 2 aikaan meinas iskeä vähän epätoivo, kun ajattelin vaan, että kiva - quu herää neljän tunnin kuluttua eikä Aatu ole vielä edes nukahtanut! Lisäks quu heräilee nyt öisin välillä jopa enemmän kuin Aatu, kun se haluaa potalle ja vettä ja pusuja ja ties mitä kaikkea. Viime yön saldona siis about 4 nukuttua tuntia kolmessa eri pätkässä, wou! Ja kaiken huipuks quulla alkoi tänään kova flunssa, joten nyt se huutelee vähän väliä tuolta, että "mulla on nuha, äiti tuu pyyhkäseen". Enää puuttuu se, että flunssa tarttuu muhun niin tää on täydellistä. :) Onneks mun äiti on luvannut tulla meille apuun ja seuraksi viikonloppuna. Jospa saisin nukuttuakin jossain välissä edes pari tuntia varastoon ens viikkoa varten.

-Q- ja pojat "3 päivää takana, 10 to go"

Vierailija
8/46 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Q:lle paljon voimia ja jaksamisia tilapäisen yksinhuoltajuuden takia. Kuulostaa tosi rankalle kyllä noi sun yöt. Hyvä, että saat äitisi viikonlopuksi auttelemaan. Olipas tosi tökerö ja kurja se terkka, joka tosta painosta huomautteli. Mulle tuli 12 kg painoo ja kukaan ei missän vaiheessa sanonut, että olis jotenkin liikaa tullut. Ja tosi ikävästi kommentoi teidän ihanan suloista Aatua. Vauvalla kuuluu olla ihanat vauvamakkarat ja toiset vauvat nyt vaan on isompia, kun toiset ihan vaan luonnostaan. Hyvä, että sun oma terkka on toista maata.

Auttakaas epätietoista! Onko Rela-tipat toimineet vauvan vatsavaivoihin? saako niitä antaa jo ihan pienelle vauvalle. Oon vaan joskus niistä kuullut puhuttavan, mutta kokemusta ei oo, kun Jonskulla ei mahavaivoja ollut. Kirppu on nyt pari päivää ollut aika kitisevä ja itkuinen syönnin jälkeen. Kitinä loppuu vasta, kun hän nukahtaa. Edelleen kyllä nukkuu tosi paljon, mutta hereilläoloaikana ei olekkaan enään niin tyytyväinen. Olisi kiva, jos jollain konstilla voisi pienen oloa helpottaa.

pesukarhu, Jonsku ja Kirppu 3 viikkoa.

Vierailija
9/46 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kauheesti Möröttimelle. Ihanaa että kaikki meni hyvin. Tuntuu, että tonskavauvat on syntyneet kaikille aika "kivuttomasti". Antaa toivoa meille vielä mahakkaille :)

Coltsfootilleko terkka oli ilkeillyt painosta? Aika tylsää. Eihän noilla viikoilla tuo, olikse 16kg, kuulosta musta ollenkaan pahalle. Varsinkin kun alkupaino on ollut varsin kohtuullinen. Annat mennä toisesta korvasta ulos tuollaiset puheet.

Pesukarhulle Rela-tipoista. Meillä ainakin nuo tipat pahensi asiaa. Mut oon kuullut hyvää luontaistuotekaupan maitohappobakteerivalmisteista; Baby probiootti ja oisko ollu Junior DD tai jotain. Helmille annoin taaperoripulin aikaan tuota babyprobiootti ja hyvin tehos. Rela-tipoissahan on auringonkukkaöljyä ja se kai aiheuttaa monille vauvoilla entistä enemmän vatsanväänteitä.

Mä olin maanantaina neuvolassa ja kaikki oli hyvin. Duettoa kuului vaan dopplerista, kun meidän sydänäänet kuului ihan päällekkäin. Kyllä terkka sieltä sitten sellaset 140 sykkeet jostain totes. Sf-mitta meni yläkäyrälle, 21cm ja verenpaineet oli hyvät. HB oli 105 joten rautaa täällä yritän muistaa popsia. Ja mulla on painoa tullut nyt yhteensä 2 kg, joka on tähän asti kilon vähemmän kuin Helmistä. Ihan kiva, kun lähtöpaino nyt ei ollut ihan Coltsfootin BMI:n luokkaa. Ajattelinkin että töissä varmaan enemminkin laihtuu, kun ei ehdi oikein syödä ainakaan herkkuja. Seuraava neuvola onkin vasta 6 viikon päästä yhtäaikaa Helmin 2v. neuvolan kanssa. Silloin viikot on 28, joten en kyllä ymmärrä mihin väliin se keskiraskauden lääkärineuvola tungetaan.

Eipä muuta, täytyy jatkaa hommia!

Jepsis 23+0

Vierailija
10/46 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Quun juttu kuulostaa juuri sellaiselta, millaiseksi mä olen visioinut meidän arjen tammikuusta eteenpäin ;) Tosin meillä mies onneksi tulee viimeistään klo 21.30 kotiin, eli ei tarvitse koko yötä olla kolmistaan.

Anteeksi nyt omapapaisuuteni, mutta meillä oli tänään 4d-ultra, ja nyt on kyllä varmistettu että tulokas on SOFIA. Voin alkaa myydä joitain Noelin vaatteita, joita en tule tytölle käyttämään.

Painoarvio oli 665g, ja syntymäpainoksi lasketun ajan tienoilla veikattiin 3500g. Vähän sirompi kuin Noel, joka oli rv 38+6 syntyessään 3700g... Ja mikä parasta, aortan kaari näytti normaalilta, samoin kuin kaikki muut rakenteet! Ei tarvitse kuulemma pelätä mitään isoja yllätyksiä enää viimeisissä ultrissa.

Ja istukkakin on noussut, ei varmasti ole enää kohdunsuun päällä.

Bruno oli lähes ajoissa ja hyvällä tuulella, joten käynti oli kyllä oikein onnistunut. Vauvakin vilautti kasvojaan loppujen lopuksi, kun suostui ottamaan kädet pois naamalta :)

Tässä linkkejä kuviin:

http://www.aijaa.com/v.php?i=2761336.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=2761345.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=2761352.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=2761360.jpg

Mahasta vielä: mulla ei taas tässä raskaudessa tunnu tuo maha juuri miltään, vaikka on kooltaan varmasti samaa luokkaa kuin viimeksi. Keskivartalon lihakset ovat paremmassa kunnossa, joten maha menee "siinä sivussa". Yllättävän kevyt olo vieläkin, vaikka painoa on jo 3kg enemmän kuin Noelia odottaessa tässä vaiheessa. Mullahan on jo nyt noussut paino sellaist 8kg, koska vetäisin alkuraskaudessa 5kg lähtösaldon... MInkäs teet, kun syöminen on ainut pahoinvoinnin loitolla pitävä asia. (Ja loitollahan se pysyikin, sillä syömisellä ;) )

Nyt siivoamaan, kissat ovat saaneet aikaan ihan mielettömät sotkut.

Kandi 24+
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=a06f5854-8675-11dd-8cdb-…!

Vierailija
11/46 |
20.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi ke LOMA!!!! Vaikka virallisesti siis aloitan äippäloman 20.10, mutta pidän nyt niitä vuosilomia pois, mitä kertynyt... IHANAA!!! Eilen illalla tultiin laivalta kotiin ja olin ihan puhki, täyty kyllä pestä yksi koneellinen pyykkiä, kun tänään ei riitä aika ja huomenna pitäs taas olla pyykit viikattuina kaapeissa, kun on asuntoesittely... Reissu oli ihana, mutta niitä rappusia en kyllä pystynyt kävelemään kovin montaa kertaa, kun alkoi supistelemaan. Eetu nautti täysin siemauksin matkasta, ja kun sai nukkua äitin ja isin välissä ja leikkiä autoilla sängyssä/pöydällä.

Nyt on viikko takana insuliinin pistämistä, ja enköhän mä selviä tästä. Torstaina sitten soittelin sinne sisätautilääkärille, ja kerroin kuulumiset, ja vaikutti niin hyviltä (2kertaa menny vaan yli sallitun!), että seuraava soitto onkin vasta 13.10! Kävin myös torstaina neuvolassa, ja sieltä sainkin sitten vähän huonompaa uutista kotiin sulateltavaksi... Vauva on nyt perätilassa, joten se asia nyt pelottaa kanssa, jos vauva siis isokokoinen ja vielä perätilassa, tai oli terkan mielestä sellaisessa "köllöttely"asennossa, pää vasemman rinnan alla ja muutenkin nojailee vasemmalle puolelle, minkä oon itekin tavallaan tiedostanut, en tiedä mitä osaansa yrittää tonne vasempaan lonkkaluuhun työntää... Mutta onneksi tässä on vielä aikaa hänen tehä käännös, tosin saattaa myllertää siellä pitkän aikaa... Muuten kaikki oli tosi hyvin, todella liikkuvainen kaveri, tosin eemeli ei oikein tykänny kun terkka kokeili sydämensykkeitä, kurvaili edestakaisin, joten niitä kuunnellaan nyt sitten parin viikon välein... Kuten muutenkin jo näillä viikoilla. Niin ja (oman) painon suhteen oli tapahtunut muutosta, oon laihtunut samaan kun ennen odotusta! Terkkakin sano, että oon ollut ilmeisesti todella tarkka syömisieni suhteen, mikä kyllä pitää paikkansa!

Mutta sitten muuta...

Möröttimelle SUUREN SUURET ONNITTELUT!!! Ihana kuulla että meni noin hyvin synnytyksesi.

Pikku-milli oli käynyt ekassa lääkärintarkastuksessa, ihanaa että kaikki hyvin!

Quun Aatu kärsii massuvaivoista, voi ei! Ja olette vielä kolmistaan monta pitkää päivää kotona, voimia!

Kandi oli käynyt 4D-ultrassa ja saanut kuulla masussa köllöttelevän Sofian, ihanaa! Aivan ihania kuvia.

Mutta joo, eipä nyt muistunu muuta mieleen, täytyy alkaa purkamaan/pakkailemaan tavaroita, kun Eetu menee mun vanhemmille yöksi hoitoon, kun me mennään Tampereelle miehen kaverin synttäreille/tupareihin, ja samalla reissulla otetaan koira hoidosta kotiin, vein sen mun ystävälle keaamuna, ja arvatkaa vaan ollaanko oltu ikävissämme!!!

napero ja eemeli 30+4 sekä päikkäreillä oleva Eetu 2v7kk

Vierailija
12/46 |
20.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en jaksa edes miettiä kommentteja... keskiviikosta asti aloin olla tosi poikki töissä ja perjantaina alkoi supistelut heti jo automatkalla töihin, joten kävin sitten pyytämässä lepolomaa perjantaiksi. Kotiin päästyä aivot kävi kuitenkin vielä niin sataa ja tuhatta, että kesti muutaman tunnin ennen kuin onnistuin nukahtamaan. Taisin lopulta 2-3 tuntia nukkua ja heräsin hirveässä puurossa hakemaan tyttöä hoidosta. Tänään nukuin myös pitkät 2-3 tunnin päikkärit ja yhtä puurossa heräsin. Vielä kuun loppuun pitäisi tosiaan jaksaa, pomokin laittoi viestiä eilen, että koetahan levätä ruahassa. Tänäänkin on supistellut jonkin verran, ei pahasti, mutta en verran että huomaa.

Jotenkin tuntuu, että kun annoin väsymykselle periksi, niin nyt sitten väsyttääkin. No, ehkä se tästä... pitäis varmaan kömpiä petiin, mutta tietysti illalla ei väsytä niin paljon, kun on päikkärit nukkunut.

Osse, typy 1v10kk ja Raju rv 33+3

Vierailija
13/46 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään lääkärissä, kun supistelut vaan tuntuu lisääntyvän ja edessä on kohtuu raskas työviikko. Lääkäri tutki ja totesi, että kohdunsuu on vähän lyhentynyt viime tarkastuksesta, mutta hänestä voi olla ihan normaalia toisessa raskaudessa näillä viikoilla. Eli kohdunsuu oli pehmeä ja kiinni, ulkosuu sormelle auki ja pituus 2 cm. Mites muilla on ollut näillä main, jos on tutkimuksia tehty? Mulla nyt viikkoja se 33+5...

Supparit ei ole kamalan kipeitä, paitsi lauantaina, jolloin säteilivät tuon edellisen viestin jälkeen reisiinkin. Loppuivat kuitenkin itsestään, ja olin nukahtanut vaikka mietin jo hetken et käyn ottamassa kipulääkettä. Huomenna pitäis lähteä siis työpäivän jälkeen reissuun ja illalla olis tiedossa edustusta + ke-to firman sisäistä messuesittelyä muutama tunti/pv. En osaa päättää, lähdenkö vai en. Lääkäri jätti mulle päätöksen, sanoi et kirjoittaa kyllä sairaslomaa pelkällä puhelinsoitolla, jos tuntuu huonolle... tokihan hänen on vaikea mun oloani tietää, mutta harmittaa silti, että joutuu itse näitä pähkäilemään.

Auttakaa joku mua!

-Osse rv 33+5

Vierailija
14/46 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiphei! Viime visiitistäni on niin pitkä aika, että olen tippunut teidän esittelystäkin pois :) Ihan alkuraskaudessahan kirjoittelin, mutta sivuston uudistumisen jälkeen en viitsinyt enää yrittää ja yrittää tänne kirjoittamista, kun aina oli jotain häikkää. Ja sitten se jäi kokonaan...

Mutta uutisiin. Laskettuaikahan oli 14.8. ja poika (3795g, 52cm) syntyi 08.08.08 kello 12. Arki kahden pojan äitinä on pyörähtänyt hyvin käyntiin, kunhan vaan organisoi päiväjärjestyksen hyvin. Esim. suihkussa käyminen vaatii aina hieman suunnittelua; nytkin taidan sinne pian suunnistaa, kun molemmat nukahtivat vaunuun ulos! Meillä siis aika harvoin nukutaan yhtäaikaa. Nimeä pieni ei ole vielä saanut, sen aika on tulevana sunnuntaina.

Nyt pikkuinen heräsi --> palailen tuonnempana

-avecos ja pojat 9.4.07 ja 8.8.08

Vierailija
15/46 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina välillä olen käynyt taaperopuolen Vanttuihin kirjailemassa, mutta tänään vois viestiä tännekkin.

Olin nimittäin aamulla ensimmäisessä äitiysneuvolassa!

Viikkoja neuvolan tädin mukaan 8+3 ja laskettu aika 1.5. eli vappuvauva toivottavasti tulisi jos kaikki hyvin menee. :)

Mitään virallista todistusaineistoahan ei raskaudesta vielä ole, joten hieman epäuskoinen mutta varovaisen onnellinen olo kuitenkin. Parin viikon päästä lääkärineuvolassa toivottavasti kuulisi jo sydänääniä ja tulisi todellisempi olo.

Ihanat kuvat kandin tyttösestä, ihanaa että kaikki on ok. :)

Avecosin pikkupojalle tulikin kiva synttäripäivä :) Onnea uudesta tulokkaasta teillekin kuten niin monille muillekin jo!

t. iiris, elli 1v8kk ja vappupallo 8+3

Palailen muiden kommentointiin tuonnenpana, nyt ruuan laittoon.

Vierailija
16/46 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iirikselle hurjan paljon onnea plussasta!!! =)

Mä jänskään jo torstain np-ultraa...

pikku-milli, Aksu 2v5kk & Frank 11+5

Vierailija
17/46 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osse, mulla on ollut Noelia odottaessa rv 34+4 kohdunsuu pehmeä ja kiinni, ja pituus lyhentynyt alun kolmesta sentistä noin kahteen senttiin. Tuolloin mulle tuli kehoitus ottaa sen verran rauhallisesti, etten ihan tarkoituksella aiheuta enempää supistuksia. Ei kuitenkaan mitään ehdotonta lepoa. Ja Noelhan syntyi sitten 38+4, eli neljä viikkoa tuosta käynnistä. (Rv 26+4 oli jo kohdunsuu hieman lyhentynyt, mutta vielä kiinteä ja kiinni.)

Jännittääkin vähän, mitä nyt sanotaan ensi viikolla rv25+6 lääkärillä - toivottavasti on vielä paikat ihan kiinteät ja kiinni...

Niin ja tuo "ulkosuu sormelle auki" on käsittääkseni se normaalitila kertaalleen synnyttäneelle naiselle.

Sofia sen kun myllää vaan, hassua kun välillä on pää tuolla melkein takana kyljessä ja jalat potkii viistosti toiseen etukylkeen. Neiti on aktiivisempi kuin veljensä aikanaan kohdussa - en edes uskalla ajatella, mitä se kertoo sitten taaperoajan aktiivisuudesta ;)

Nyt juomaan iltateetä, hauskaa viikkoa kaikille! Niin ja AA:lle & tytölle kiitokset viimeisestä, vaikkei kyllä hirveästi ehditty jutustella siinä seikkailujen lomassa :)

Kandi ja Sofia 24+

Vierailija
18/46 |
23.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kaikki vanhat tutut tai ainakin niin moni nikki on tuttu!! Onnea kaikille heti näin alkuun. Ja oikein paljon onnea vauvansa juuri saaneille!!

Mä tulin tietenkin tänne kurkkimaan jo ennen plussaa, mutta en voinut olla kirjoittamatta mitään kun viime viikolla tein testin ja hailakka viiva ruutuun ilmestyi. Mä olen vielä varovainen tämän kanssa, sillä ensimmäinen raskaus ollut tuulimuna ja keskeytyi vasta vkolla 12. Toinen raskaus on jo 1 v. 8 kk poika. Epäuskoinen olen siitäkin, että oli eka yk ja heti tärppäsi. Kaikkeen siis pitää varautua vielä :)) mutta positiivisin mielin ollaan.

Pakko pienet kommentit tähän heti heittää.

Viiperolla ja Coltsfootin matka ei ole enää pitkä, wau! Pikku-milli onnea sydänäänistä! Kandi, ihan mahtavaa lukea, säkin olet jo pitkällä ja upeat kuvat olette vesselistä juuri saaneet ;))

Osse, kommentoisin minäkin noihin supisteluihin, että kuuntelet itseäsi. Jos tarpeeksi väsyttää, niin pitää vaan mennä ja levätä.

I.iiris, sutkin muistan ja meillä ei olisi ihan hirveä ero la kanssa ;))

Olen palannut tämän kuun alusta töihin, joten nytkin kirjoittelen työpisteestä. Täytyy varmaan ryhtyä hommiin!

oikein upeeta tiistai päivää!

mykis ja masu 5+2

Vierailija
19/46 |
23.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun tuntuu, että olen vaan hirveän pettynyt itseeni, jos jään ihan viime metreillä pois hommista ja kaikki jääkin tavallaan kesken... illalla olin taas ihan poikki, nukahdin jo yhdeksältä, mistä seurasi herääminen klo 2.45 ja valvoin pari tuntia. Kummasti aamulla oli melkein yhtä raato olo, kuin illalla.

Joka tapauksessa tein nyt sellaisen ratkaisun, että jätän tämän päivän iltamenot väliin ja menen huomenna aamulla paikalle. Toivotaan, että supistuksia ei enää tulisi. Mietin vaan tässä, kumpi on suurempi paha, mennä autolla vai raahata tavaroita junaan... Mies kyllä yritti illalla hokea, että on ihan ok jäädä pois, jos ei jaksa. Mikähän supertunnollinen musta on nyt tullut...?

l.iirikselle ja mykikselle kovasti onnea plussista! Melkoinen tonskajoukko meitä alkaakin olla jo. :)

Jeps, mutta nyt rupean kuitenkin valmistelemaan huomista. Ai mut se pitää vielä kertoa, kuinka tänä aamuna heräsin siihen, kun typy huuteli omasta sängystään minua etunimeltä. :) Treenattiin eilen "isin mimiä" ja "äitin mimiä", tais jäädä tytöllä treeni yön ajaksi päälle. :D

-Osse, typykkä 1v10kk ja Raju rv 33+6

Vierailija
20/46 |
23.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että täällä ollaan mutta kipeänä kotosalla.. Siis sekä Oona että äippä. Oona aloitti PE-iltana oksentamalla - se tosin onneksi oli ihan yksi kerta & ohimenevää. Räkätauti selätti sitten LA, kuumetta on ollut pari päivää ja kova yskä. Tänään neiti nukkui niin pitkään (20.30-10.30 kunnes herätin) että olin jo ihan huolissani.. Ilmeisesti on kuitenkin unet auttaneet kun ei ole ollut kuumeisen oloinen tänään. Äippä on ollut eilen ja tänään kotosalla, pää täynnä räkää, kurkku kipeä, eilen taisi olla kuumetta mutta tänään kai ei.. Toiveissa olisi mennä huomenna töihin, mutta saas nähdä.

SUUREN SUURET ONNITTELUT PLUSSANNEILLE - IIRIS + MYKIS! :)))

Palailen kommentteihin jne paremmalla ajalla..

Voikaa hyvin!

Mammis + O 21+1 (Oona sylissä tutti suussa)

P.S. Olen vihdoin alkanut tuntea liikkeitä masussa! Iltajumpat on ihan mahottomia! ;) Sellanen vipeltäjä jo tässä vaiheessa että huh huh!