Miksi ihmisillä ei mitään kiirettä poistua bussista?
Mikä tämä uusi trendi on että porukka alkaa vasta keräillä kamojaan ja vähitellen nousta ylös KUN BUSSI ON JO PYSÄKILLÄ?? Somen aiheuttamaa aivomätää - pakko somettaa viime hetkeen - vai ihan yleistä piitaamattomuutta ja löysyyttä?
Siellä sitten ovella pusketaan päin sisääntunkijoita ja molempia v-tuttaa?
Kommentit (29)
Helsingissä kuskit kaahaavat, jarruttavat ja kiihdyttävät nykyään niin holtittomasti, ettei seisomaan kannata nousta, ennen kuin bussi on pysähtynyt. Kovin kauaa poistumisessa ei kyllä kannata viivytellä, muuten ei ehdi ulos.
Vierailija kirjoitti:
Mä taas ihmettelen niitä ihmisiä, jotka ryysäävät junan eteiseen odottelemaan jo 5 min ennen junan saapumista asemalle. Itse nousen ylös vasta kun juna pysähtyy ja olen eteisessä ennen kuin yksikään hätäilijöistä on päässyt ulos. Jotkut ilmeisesti nauttivat junan jarrutusten tahtiin huojumisesta ja horjahtelusta.
Ei, mutta joskus on kiire johonkin, niin pitää päästä ulos ennen muita. Sitten ei kukaan pääse eteen hidastelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä taas ihmettelen niitä ihmisiä, jotka ryysäävät junan eteiseen odottelemaan jo 5 min ennen junan saapumista asemalle. Itse nousen ylös vasta kun juna pysähtyy ja olen eteisessä ennen kuin yksikään hätäilijöistä on päässyt ulos. Jotkut ilmeisesti nauttivat junan jarrutusten tahtiin huojumisesta ja horjahtelusta.
Varsin monilla tuntuu olevan myös kiire päästä sytyttämään se niin kauhean tärkeä savuke heti kun astuvat ulos junasta. Hassun näköistä se kun kökötetään tupakka suussa oven edessä kun juna lähestyy asemaa.
Saman olen huomannut. Aiemmin oli suorastaan tapana painaa nappia ja nousta hyvissä ajoin ylös ja siirtyä oville ennen bussin pysähtymistä. Nykyään näkee paljon sitä, että kuskikin näyttää ihmettelevän eikö kukaan jääkään pois, kun kenenkään persus ei nouse penkistä, vaikka bussi on jo pysäkillä. Varmaan tämän muutenkin itsekkääksi muuttuneen maailman ilmiöitä.
Yhtä suuri mysteeri kuin tämä on se että miten niille sisääntulijoille voi JOKA KERTA tulla yllätyksenä että sieltä välineestä ulostautuu ihmisiä?? ;DD
Aina tuupataan itsensä siihen keskellä sisääntulo-ovia ja sitten joudutaan väistymään sivuun kun ihmiset tulevat ulos. Oikeasti suuresta äo:stä ja ylimaallisista käytöstavoista kertoo se että ihminen tajuaa jäädä heti valmiiksi ovien VIEREEN päästämään tulijat ensin ulos.
Ei meila taala ittakesuksesssa olle mikaata kiirret koska
Vierailija kirjoitti:
Yhtä suuri mysteeri kuin tämä on se että miten niille sisääntulijoille voi JOKA KERTA tulla yllätyksenä että sieltä välineestä ulostautuu ihmisiä?? ;DD
Aina tuupataan itsensä siihen keskellä sisääntulo-ovia ja sitten joudutaan väistymään sivuun kun ihmiset tulevat ulos. Oikeasti suuresta äo:stä ja ylimaallisista käytöstavoista kertoo se että ihminen tajuaa jäädä heti valmiiksi ovien VIEREEN päästämään tulijat ensin ulos.
Ei suomikarja kato tällaisia voi mitenkään hahmottaa, vaikka niin urbaania cityläistä larpataan. Katotaan sitten vuosisadan päästä, metsäläisillä nämä kulturisaatiot ottaa aikaa..
Koska bussin ohjeissa on, että voit nousta vasta kun bussi on pysähtynyt.
Ei se ole lentokone, missä pompataan ylös, kun kuuluu jarrutusääni.