Mitä shibasta olisi hyvä tietää?
Ois ajatuksissa hankia ja oon lukenut kuvauksia ja videoita rodusta, mutta tietenkään ne ei kerro kaikkea. Ei olisi ensimmäinen koira. Kokemusta kääpiövillakoirasta on.
Kommentit (9)
Kääpiövillakoira on kiva ja helppo rotu.
Shiba on luonteeltaan huomattavasti varautuneempi. Jotkut sanovat, että muistuttaa kissaa.
Olen kuullut sanottavan, että on aika samanlainen kuin suomenpystykorva luonteeltaan. Ota ennemmin sellainen oletan, että on mukavampi, edullisempi ja helpommin saatavilla.
Ota rotujärjestöön ja rodun harrastajiin ja kasvattajiin yhteyttä ja kysyt voiko tutustua rotuun livenä ja kysellä rodusta.
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut sanottavan, että on aika samanlainen kuin suomenpystykorva luonteeltaan. Ota ennemmin sellainen oletan, että on mukavampi, edullisempi ja helpommin saatavilla.
Kerrostalossa melko hankala tuo suomenpystykorva. Sehän haukkuu aika lailla. Shibat eivät ole yhtä hanakkia haukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrostalossa melko hankala tuo suomenpystykorva. Sehän haukkuu aika lailla. Shibat eivät ole yhtä hanakkia haukkumaan.
Kyllähän ne haukkuvat mutta ilmeisesti myös shibat saattavat haukkua ja äännellä muutenkin paljon vaikka yleisesti luullaan, että ne on hiljaisia.
Meidän kerrostalossa on kaksi sellaista. Sisällä eivät ole haukkuneet, mutta ulkona kamalia rähisijöitä. Omistaja kiertää niiden kanssa pitkin pusikoita vältelläkseen vastaantulijoita, kun ei se saa pidettyä niitä aisoissa.
Shibat on huonoluonteisia esim pentuliven Möpsö oli luonteeltaan aika kamala ja lisäksi äänekäs.
Yleisesti ottaen paljon itsenäisempiä ja vähemmän miellyttämisenhaluisia kuin vaikkapa villakoirat. Ei välttämättä helposti motivoitavissa koulutuksessa.
Kannattaa etsiä myös videoita joissa kuuluu "shiba scream", pitävät halutessaan ihan käsittämätöntä mekkalaa :D
Pari shibaa liikkuu meidän kulmilla. Eivät ole mitenkään ärhököitä muita koiria kohtaan, mutta eivät hirveän kiinnostuneitakaan. Toisen omistaja kertoi, että koiralla on niin voimakas riistavietti, ettei sitä voi koskaan pitää irti aitaamattomalla alueella, koska lähtisi heti livohkaan.
No että kuka se on?