Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muutanko Tervolaan vai Keminmaahan?

Vierailija
15.04.2025 |

Saatte päättää. 

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ala ottamaan vastuuta päätöksestä, joka kuuluu sinulle. Rukoile korkeimmilta voimilta apua, että osaisit tehdä oikean päätöksen näiden väliltä, mikäli nämä ovat vaihtoehtosi. Tai minne juuri sinun olisi hyvä muuttaa. Odottele rauhassa mihin lopputulokseen päädyt. Havaitset sen itse.

Vierailija
2/28 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervola kuulostaa kivemmalta. Sen enempää en noita paikkakuntia tunne.

Vierailija
4/28 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä

?

Vierailija
5/28 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervolassa olet aina kummallinen muualta tullut. Et pääse yhteisöön missä kaikki tuntevat toisensa. Voin kertoa kokemuksesta. Keminmaa on ok paikka mutta olen vähän jäävi kehumaan sitä koska olen kotoisin sieltä.

Vierailija
6/28 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervolalaiset oli mun lapsuudessa ämpäripäitä :)  Älkää kysykö miksi, mutta ämpäripäitä ne olivat. 

T. lapsuutensa Kemissä viettänyt

Vierailija
7/28 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Keminmaa ole kuoleva pitäjä. Teetkö kuolemaa? 

Vierailija
8/28 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulta kysyt en tee kuolemaa. En asu keminmaassa olen kotoisin sieltä.

Vierailija
9/28 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rutto vai kolera.

Vierailija
10/28 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti työt eivät paina?

Vierailija
11/28 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pervola vai Penismaa, kas siinä julma.

Vierailija
12/28 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muuttaisin Keminmaahan kun se on lähempänä kaupunkia. Tosin tiedän entisenä kemiläisenä että Kemi ei ole mikään iso kaupunki. 

Vierailija
13/28 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keminmaahan. Paremmat yhteydet mihin hyvänsä ja kunnalla menee taloudellisesti paremmin. 

Vierailija
14/28 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keminmaalla vielä tuntee olevansa ihmisten ilmoilla. Yhteydet ulkomaailmaan olemassa, Kemi ja Tornio-Haparanda ihan vieressä, lentokenttä on itse asiassa lähempänä Keminmaata kuin itse Kemiä. Kemistä lähtevät junat ja bussit ja Ouluun ajaa alle tunnissa. 

Ihmiset ovat tottuneempia muualta tulleisiin ja ulkomaan eläviinkin, ja keskittyvät omiin asioihinsa enemmän kuin muiden päivittelyyn. 

Keminmaassa on kivaa jokirantaa kilometrikaupalla, Kallinkankaalla in hiihtokeskus, jossa on latuja vaativampaankin makuun ja siellä on jopa pieni laskettelurinne. Ulkoilumaastoja on muitakin, joen itäpuolella on Kivalojen vaaramaisemaa, jossa voi hiihtää, retkeillä ja marjastaa melkoisessa erämaatunnelmassa. 

Tässähän tulee kohta ihan ikävä Keminmaalle. Asuin siellä perheeni kanssa muutaman vuoden ja viihdyimme todella hyvin. Työkuviot vain veivät meidät takaisin etelään. 

Vierailija
15/28 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keminmaassa on hyvää se, että pääsee helposti Tornioon. Tervolasta pääsee Kittilään ja Sodankylään.

Vierailija
16/28 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nuo vaihtoehdot? Eihän niissä kummassakaan ole mitään.

Vierailija
17/28 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä muuttaisin Keminmaahan kun se on lähempänä kaupunkia. Tosin tiedän entisenä kemiläisenä että Kemi ei ole mikään iso kaupunki. 

Tervola on aika lähellä Rovaniemeä, joka ei ole kuoleva kaupunki.

Missä ap on töissä? Sen mukaan valitsisin asuinpaikan. Tervola on ihan kiva paikka, jos käy Rovaniemellä töissä.

Vierailija
18/28 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervolalaiset oli mun lapsuudessa ämpäripäitä :)  Älkää kysykö miksi, mutta ämpäripäitä ne olivat. 

T. lapsuutensa Kemissä viettänyt

Legendan mukaan kemiläiset heittelivät junasta kivillä pellolla ahkeroineita tervolalaisia, jotka suojakseen vetivät ämpärit päähän.

Vierailija
19/28 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervola koska kauempana etelän kaupungeista.

Vierailija
20/28 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervolasta liian pitkä matka Haaparannalle. Sitä paitsi, niin kuin varmasti tiedätkin, tervolalaiset ovat ämpäripäitä.

Väyrynen asuu Keminmaassa, Keminmaa on hyvä paikka. Ja lyhyt matka ostoksille ja tankkaamaan Haaparannalle. Oli kuulemma jotain 1.60 euroa ollut 95 bensalitra viime viikolla niin kannattaa kyllä siellä tankata. Ja hakea samalla ICA Maxin tarjoukset. Tulevat sähköpostiin, kun liittyy kanta-asiakkaaksi.