Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selittäkää mulle miksi sitä omaisuutta pitää kerryttää?

Vierailija
15.04.2025 |

Asun toki itsekin omistusasunnossa, mutta en siksi, että se kerryttäisi arvoa, vaan siksi, että se on tässä tilanteessa turvallinen valinta. Kun jään eläkkeelle, lähtee asunto myyntiin toivoen että joku ostaa ja sitten vuokralle, tuotoista osa lapsille ihan elämistä varten ja osa itselle loppuelämän menoja ja hautajaiskuluja varten - isoja ei saa pitää, näin olen määrännyt eikä kukaan nykyään pidäkään. 

Mutta jos joku sanoo asuvansa mieluummin vuokralla, vaikka voisi ostaa oman, niin mitä sitten? Miksi hänelle pitää alkaa selittää kuinka se oma asunto kerryttää omaisuutta, jos sitä omaisuutta ei halua? Mitä me kukaan hyödytään siitä omaisuudesta haudassa? Jos tulee sota tms. meidän asunnot voi mennä taivaan tuliin sen sileän tien eikä vakuutus korvaa ääriolosuhteiden tapahtumia. 

Kolmantena kysymyksenä, jos ei ole vakityötä, eikö se oma asunto voi olla jopa risti jos saisi töitä 500 km päästä tai yleensä saisi vakituisen työn? Pitää kuitenkin maksaa varainsiirtoveroja eikä asunnot mene aina kaupaksi heti, ei vaikka hintapyyntö olisi kohdallaan. 

Puhun nyt asunnoista, mutta sama homma, jos minulla olisi miljoona sijoituksia, mihin ihmeeseen minä niitä tarvitsisin? 

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi säästän, että on tulevilla sukupolvilla helpompaa. Siis lapsillani ja heidän lapsilla.

Tämän takia pitäisi perintövero nostaa isommaksi.

Vierailija
22/32 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska maailma on epävarma. Toisaalta rahan kierrättäminen lisää talouskasvua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia ei ole, mutta osakkeet ja rahastot mahdolllistivat sen, että jäin pois töistä liki 10 vuotta ennen eläkeikää. Mikäs tässä on harrastellessa. Mukavampaa kuin työnteko muiden pompoteltavana. 

Vierailija
24/32 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi, että omaisuuden myötä pääsee eroon vihervassuista.

En ymmärrä mitä tarkoitat. Minulla on kohta 300 000€ sijoitusomaisuus ja kannatan vihreitä. Monella minun tutulla on miljoonaomaosuus ja ne on luonnonsuojelijoita. 

Vierailija
25/32 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä mitä tarkoitat. Minulla on kohta 300 000€ sijoitusomaisuus ja kannatan vihreitä. Monella minun tutulla on miljoonaomaosuus ja ne on luonnonsuojelijoita. 

Kai hän ajattelee, että rikkaana hän voi seurustella vain kokoomuslaisten kanssa.

Vierailija
26/32 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et taida kauheasti tietää vihreiden muusta kuin ympäristöön liittyvästä politiikasta?

Vierailija
27/32 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tavannut niin henkisesti huonosti voivia miljonäärejä kuin ihailtavassa mielen ja sielun balansissa olevia köyhiä.

Ja myös toisinpäin. Kait sitä pitää löytää se oma tiensä mitä kulkea.

Vierailija
28/32 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
29/32 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä säästän ja sijoitan eli kerrytän omaisuutta siksi koska haluan päästä pois työelämästä ennen eläkeikääni joka on +60 vuotta. Minun tavoite on se että viimeistään 60 vuotiaana voin jättäytyä pois työelämästä.

M33

Vierailija
30/32 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia varten.

Vierailija
31/32 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetan työt 58-vuotiaana. Tarvitsen rahaa elämiseen. 

Vierailija
32/32 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minun pitäisi kertoa sinulle, miksi se omasta mielestäni on ihan järkevää. Tee mitä haluat sen asian kanssa ja jos myöhemmn kadut, niin omapa oli päätöksesi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi