Taaperon kuume, milloin kuumelääkettä?
Olen saanut ohjeeksi neuvolassa, että pientäkin kuumetta voi lääkitä. Nyt luin, että vasta jossain + 38,5'C nurkilla kannattaakin vasta kuumetta alentavaa antaa?
Meillä nyt 1v kipeänä ja kuume sahailee + 37,7-38,1 ' C välillä. Normaalisti olisin jo antanut panadolia, en vielä ole antanut kun on suht virkeä. Missä vaiheessa itse lääkitsisit?
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Antaisin kyllä lääkettä jo nyt. Miksi ei voisi antaa??
Miksi pitää odottaa, että kuume nousee korkealle ja olo voi olla vielä kurjempi?
Yleisesti suositellaan vasta korkean kuumeen laskua. Ei lääkärissäkään anneta kuumelääkkeitä kuin vasta kun on reilusti yli 38
Juuri perjantaina olin lääkärissä päiväkoti-ikäisen kanssa ja lääkäri sanoi, että pieneenkin lämpöön voi antaa kuumetta alentavaa lääkettä oloa parantamaan. Vielä erikseen mainitsi, että vanha ajatus, että kuumeen pitäisi antaa 'tappaa virukset' on vanhanaikainen eikä niin pidä toimia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää odottaa, että kuume nousee korkealle ja olo voi olla vielä kurjempi?
Kyllähän tälläkin palstalla mesotaan, että esim 37,5 astetta ei ole vielä edes kuumetta. Vasta oli ketju,jossa pariskunta mietti kumpi tapa oikein, antaa lääke vasta kun on yli 38,5 astetta vai jo ennen sitä, 99% piti oikeana tapana antaa vasta kun oli korkea kuume.