Suuseksi ja suojavälineet
Olen aina paljaalla tuota harrastanut, mutta olen miettinyt pitäisikö alkaa suojautumaan. Kertokaahan kokemuksianne tästä aiheesta. Kysymys koskee molemmin päin suoritettavaa nuolentaa.
Kommentit (17)
En ole kuullut koskaan että joku olisi saanut mitään tautia suuseksistä. Jos olisi kovinkin yleistä, niin luulisi sitten yleisistä saunoistakin kupan hypähtelevän ihmisten alapäihin.
Vierailija kirjoitti:
En ole kuullut koskaan että joku olisi saanut mitään tautia suuseksistä. Jos olisi kovinkin yleistä, niin luulisi sitten yleisistä saunoistakin kupan hypähtelevän ihmisten alapäihin.
No minäpä olen kuullut. Eikä se mitenkään erityisen harvinaista ole saada esim. papilloomavirus nieluun.
Kumi temmiin ja halkaistu kumi pillun päälle. Kyllähän se tämäkin homma on paljaalla parempi, mutta pitää olla vähän vakituisempi kumppani.
Miten ihmiset eivät tajua, että taudit leviävät suuseksissä. Suuseksi suojan kanssa on aika tylsää, mutta suuseksi paljaalla satunnaisen kumppanin kanssa ei ole itselleni vaihtoehto. Yleensä olen mieluummin ilman.
Suussa on limakalvoja, ja taudit leviävät limakalvoista. Sen takia satunnaisen kumppanin kanssa ei kannata edes suudella ilman esim. elmukelmua kasvojen välissä.
Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaan kuullut Michael Douglasista, nuoli satoja ja satoja torttuja ja sai siitä ihan todistetusti kurkku syövän?
Vierailija kirjoitti:
Missä umpiossa olet elänyt, jos et ole kuullut. Kyllä aika moni on saanut suuseksistä syövän suuhunsa.
Vierailija kirjoitti:
Suussa on limakalvoja, ja taudit leviävät limakalvoista. Sen takia satunnaisen kumppanin kanssa ei kannata edes suudella ilman esim. elmukelmua kasvojen välissä.
Onko näin? Mitkä taudit suudellessa voi tarttua?
Ei ollut suojia myynnissä Yo apteekissakaan. Oli huuliherpes ja olisin tarvinnut. Tosin harva niitä kyselee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko näin? Mitkä taudit suudellessa voi tarttua?
Mitkä taudit nyt siirtyy limakalvolta toiselle. Herpes, kondylooma... ...vaatinee rikkinäisiä limakalvoja, että siirtyy. Sen takia miehellä jolla peniksen iho on kunnossa, voi melko vaarattomasti työntää sen peniksen vaikka suuseksiä antavan kurkkuun asti
Suuseksi on seksiä siinä missä yhdyntäkin, enkä harrasta sitä ilman suojaa (kuten en yhdyntääkään). Aina kummeksunut ihmisiä, jotka eivät tajua, että ne taudit tarttuvat kyllä suuseksissäkin (ihan riippumatta siitä, tunnetko ihmisiä, jolle näin on käynyt ). Oma miespuolinen kaveri sai juuri klamydian joltain yhden illan jutulta suuseksillä.
Riski saada HP-virus, joka on käytännössä tilastollisesti ainoa merkittävä suuseksin välityksellä tarttuva seksitauti, on koko elämän aikana jopa alle 10 %. Lisäksi on muistettava, että HPV-tartunta ei johda useinkaan mihinkään syöpään, joka on se pahin riski näissä viruksissa.Toisin sanoen voi jopa sanoa, että 90 %:n todennäköisyydellä suuseksistä ei saa HPV:tä eikä juuri mitenkään pahinta, eli syöpää.
Herpekset tarttuu ristiin, genitaaliherpes voi tarttua suuhun ja 1.tyypin suusta alapäähän. Itselläni on genitaaliherpes suussa, sain sen suuseksissä mieheltä joka ei ilmeisesti edes tiennyt kantavansa virusta. Mutta sama tyyppi tartuttelee sitä iloisesti tänäkin päivänä.
Tartutan nyt sitten itse suusta genitaaliherpestä suudellessa, suuseksiä en tietysti anna ilman kondomia vaikka miehet aina haluaakin paljaalla. Herpes tarttuu myös oireettomana vaikka tietysti suuremmalla todennäköisyydellä jos oireita on.
Kondomi/suuseksisuoja siis ihan ehdoton.
Kokemukseni mukaan 98% miehistä eivät välitä seksitaudeista, ei siitä että saavat itse eivätkä siitä, että tartuttavat muita. Nautinto "paljaalla on saatava" menee terveyden edelle.
Kurkkusyöpä yhdys sana.
ihanaa saada pillun nuolemisesta syöpä- voi mietiskellä kenen toosasta se tulikaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minäpä olen kuullut. Eikä se mitenkään erityisen harvinaista ole saada esim. papilloomavirus nieluun.
Suuseksistä saa taudin ihan yhtälailla kuin muustakin jos on verikosketus! Ilman verikosketusta ei tartu mikään papilooma eikä topelooma
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaan kuullut Michael Douglasista, nuoli satoja ja satoja torttuja ja sai siitä ihan todistetusti kurkku syövän?
Olen kuullut. Ei ole nuollut ja sai syövän ihan siitä että veti työmiestä tosissaan. Reilu pari askia päivässä.
Uskokaa nyt jo senkin kommunistipellet että taudit tarttuu verikosketulsella. Ei imuttamalla tartu muu kuin hyvä nautinto, eikä sikstoiseks kaikki ole sairaita vaikka on tuntematon
Kun nainen ottaa suihin, käytetään kondomia ja kun nuolen naisen pillua, levitän siihen tulensuoja hyytelöä, mitä käytetään elokuvissa, missä ihminen sytytetään palamaan.