Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hygieniapassista kysyttävää..

Vierailija
15.03.2007 |

Olen siis menossa töihin ja mietin vaan että voiko sen passin saada ilman että pitäs käydä se suorittamassa jossakin. Olen siis leipuri-kondiittori ja muistaakseni voisin sen saada, mutta mitä kautta. pitääkö kysyä koulusta jossa kävin vai miten?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsot vain missä niitä järjestetään seuraavan kerran ja ilmottaudut mukaan! Maksaa jonkun verran, kannattaa ottaa selvää maksaisiko työnantaja?

Valmentavalle kurssille sun ei tartte mennä (niin kun ei kenenkään jos ei halua), tiedät varmasti vastaukset kun tuollainen koulutus, mutta ole tarkka vastauksissasi, niissä on joskus kompia!

Vierailija
2/11 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kato www . evira . fi. Sieltä pitäis löytyä, oletko oikeutettu tuohon passiin ja muut tarvitsemasi tiedot. Kortti muuten maksoikin jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että sain selville sen että ei tarvi suorittaa testiä, mut mietin vaan että mihin osotteeseen lähetän tutkintotodistuksen?

Pitäs varmaan huomenna soittaa siihen yhteen numeroon. Tais olla joku hygieniaosaamisen palvelunumero

Vierailija:

Kato www . evira . fi. Sieltä pitäis löytyä, oletko oikeutettu tuohon passiin ja muut tarvitsemasi tiedot. Kortti muuten maksoikin jotain.

Vierailija
4/11 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi elintarvikelaki tuo hygieenisen osaamisen osoittamiseen pienen muutoksen. Pelkkä tutkintotodistus (esim. kokin tutkintotodistus) ei enää itsessään kelpaa hygieniaosaamistodistuksen saamiseksi

Vierailija
5/11 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni testin läpäisseista muistaa puolen vuoden päästä puoliakaan siitä mitä on lukenut ..

Vierailija
6/11 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suorittanut leipurin ammattitutkinnon näyttötutkintona valmistavassa koulutuksessa, tarvitseeko minun suorittaa hygieniaosaamistesti?

Ei tarvitse. Osaaminen täytyy kuitenkin osoittaa kolmen kuukauden työskentelyn jälkeen. Opiskelija voi osoittaa osaamisensa esimerkiksi opintorekisteriotteella, josta käy ilmi, että hän on opiskellut ja suorittanut vähintään yhden opintoviikon verran hygieniaosaamisen velvoitteen sisältämiä asioita.

Vierailija
7/11 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli vuonna 2002, en tiedä onko käytäntö muuttunut.

Vierailija
8/11 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Pelkkä tutkintotodistus (esim. kokin tutkintotodistus) ei enää itsessään kelpaa hygieniaosaamistodistuksen saamiseksi

Vierailija
9/11 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkä mun pitäs se saada.

Vierailija
10/11 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaali- ja terveysministeriön 23.11.2001 antaman asetuksen mukaan kaikilta elintarvikehuoneistossa työskenteleviltä vaaditaan todistus elintarvikehygieenisestä osaamisesta.

3. Kolmanteen portaaseen kuuluvat helposti pilaantuvia pakkaamattomia elintarvikkeita käsittelevät(kuumennus, valmistetun ruuan säilyttäminen ym) henkilöt. Heiltä vaaditaan osaamista kaikilta hygieniaosaamisen aihealueilta ja osaaminen on osoitettava joko osaamistodistuksella tai tutkintotodistuksella(hyväksyttävä tutkinto/koulutus on oltava suoritettu vuonna 1995 tai sen jälkeen).

Vierailija
11/11 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi elintarvikelaki tuo hygieenisen osaamisen osoittamiseen pienen muutoksen. Pelkkä tutkintotodistus (esim. kokin tutkintotodistus) ei enää itsessään kelpaa hygieniaosaamistodistuksena. Uuden elintarvikelain mukaisen siirtymäajan (1.3.2007) jälkeen kaikilla osaamisen osoittamisen velvoitteen piiriin kuuluvilla on siis oltava varsinainen hygieniaosaamistodistus. Elintarvikealan toimijoiden on huolehdittava omavalvontansa puitteissa tämän velvoitteen toteutumisesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi