Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnhakuvelvoitteen saisi viimeinkin työntää ..

Vierailija
13.04.2025 |

..jonnekin syvälle.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on ikävää, että työnhakija joutuu hakemaan työtä. Törkeää!

- Oletko tyhmä? Mistä noi hakee jos työpaikkoja ei ole avoinna? Törkeää kuinka tyhmiä jotku on.

Vierailija
22/38 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haen jatkuvasti samoihin työpaikkoihin, uudestaan ja uudestaan. Koska täällä ei ole työpaikkoja haettavaksi. Vai pitääkö lähettää hakemuksia hitsaajaksi, teurastajaksi, kuorma-auton kuljettajaksi - mihinkään näistä ei ole koulutusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen joka haluaa poistaa koko turhan pascan, saisi hemmetinmoisen äänivyöryn.

Vierailija
24/38 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen työnhakuvelvoitetun kannattaa laittaa avoin hakemus vaikkapa kansanedustajan avustajaksi. Kunnon määrä hakemuksia vaan menemään niin ehkäpä järki heräilisi päättäjien keskuudessa tajuamaan kuinka hölmö tuo velvoite on. Ja Satoselle tuplamäärä hakemuksia.

Vierailija
25/38 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin idioottimaista velvoittaa ihmisiä hakea kappalemäärittäin työpaikkoja, joita ei ole.

Puhut paskaa. Olin 3 kk työttömänä ja se 4 haettua työpaikkaa tuli AINA täytettyä samana päivänä kuin kausi alkoi.

Työtä et ole kai kuitenkaan saanut?

Olen eri mutta tämähän se kun töitä ei vaan saa. Itsellä ikä on se määräävin tekijä, ei tämän ikäistä halua enää kukaan töihin. Minä tiedän sen ja työkkäri tietää sen. Työnantajatkin sen tietää mutta ne keskittyy ennemmin voihkimaan huutavaa työvoimapulaansa. Jäisin ihan suosiolla putkeen ansiosidonnaisella (joka ei ole suuri mutta) odottamaan eläkettä. Saisivat nuoremmat tilaisuuden päästä työelämään. Toki eihän mun työnhaku mitään vaikuta nytkään kun en mihinkään tule valituksi. Viisi vuotta eläkkeeseen toimettomana, ei mitään järkeä. Jos saisi edes ilman työttömyyskorvauksen menetystä kokeilla kevytyrittäjyyttä tilanteessa olisi enemmän mieltä. 

Oli ne vaan SDP, Vihreet ja Vasemmisto niin fiksuja kun poistivat ikääntyneiltä eläkeputken ja ansiosidonnaisen lisäpäivät. Kyllähän sen näkee tuloksista  että ihan laiskuutta silkkaa laiskuuttaan ikääntyneet on noille siirretty. Työelämä kaipaa kokemusta ja osaamista XDD Nope ja never sanoo suomalainen työnantaja ja siirtää hakemuksen mappi-ö:hön. Silkkaa sadismia ja ihmisvihaa edellisen hallituksen puolueilta. Älkää ikinä äänestäkö sadisteja ja ihmisvihaajia (SDP, Vihr ja Vas) päättämään minnekään.

Vierailija
26/38 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen työnhakuvelvoitetun kannattaa laittaa avoin hakemus vaikkapa kansanedustajan avustajaksi. Kunnon määrä hakemuksia vaan menemään niin ehkäpä järki heräilisi päättäjien keskuudessa tajuamaan kuinka hölmö tuo velvoite on. Ja Satoselle tuplamäärä hakemuksia.

Miksi Satoselle? Pistäkää hakemukset sinne kakkapäille ketkä tän kusetuksen on keksineet. Demareille kymmenen hakemusta suoraan jokaiselta työttömältä. 

Vierailija
27/38 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin idioottimaista velvoittaa ihmisiä hakea kappalemäärittäin työpaikkoja, joita ei ole.

Puhut paskaa. Olin 3 kk työttömänä ja se 4 haettua työpaikkaa tuli AINA täytettyä samana päivänä kuin kausi alkoi.

Työtä et ole kai kuitenkaan saanut?

Olen eri mutta tämähän se kun töitä ei vaan saa. Itsellä ikä on se määräävin tekijä, ei tämän ikäistä halua enää kukaan töihin. Minä tiedän sen ja työkkäri tietää sen. Työnantajatkin sen tietää mutta ne keskittyy ennemmin voihkimaan huutavaa työvoimapulaansa. Jäisin ihan suosiolla putkeen ansiosidonnaisella (joka ei ole suuri mutta) odottamaan eläkettä. Saisivat nuoremmat tilaisuuden päästä työelämään. Toki eihän mun työnhaku mitään vaikuta 

nytkään kun en mihinkään tule valituksi. Viisi vuotta eläkkeeseen toimettomana, ei mitään järkeä. Jos saisi edes ilman työttömyyskorvauksen menetystä kokeilla kevytyrittäjyyttä tilanteessa olisi enemmän mieltä. 

Oli ne vaan SDP, Vihreet ja Vasemmisto niin fiksuja kun poistivat ikääntyneiltä eläkeputken ja ansiosidonnaisen lisäpäivät. Kyllähän sen näkee tuloksista  että ihan laiskuutta silkkaa laiskuuttaan ikääntyneet on noille siirretty. Työelämä kaipaa kokemusta ja osaamista XDD Nope ja never sanoo suomalainen työnantaja ja siirtää hakemuksen mappi-ö:hön. Silkkaa sadismia ja ihmisvihaa edellisen hallituksen puolueilta. Älkää ikinä äänestäkö sadisteja ja ihmisvihaajia (SDP, Vihr ja Vas) päättämään minnekään.

Asiaa!!!

Vierailija
28/38 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Satoselle? Pistäkää hakemukset sinne kakkapäille ketkä tän kusetuksen on keksineet. Demareille kymmenen hakemusta suoraan jokaiselta työttömältä. 

Satonen on avainasemassa tässä asiassa  joten hän on juuri henkilö joka voisi asiaa edistää. Tosin hänen ministerikautensa päättyy kohta. Eikä se kyllä ollut Satonen joka ei ole halunnut tuota pakkoa poistaa. Pikemminkin päin vastoin kun muistaa mitä hän itse kautensa alussa sanoi. Olisikin mielenkiintoista tietää ketkä pakottivat Satosen kääntämään takkinsa tässä asiassa.

Vierailija
29/38 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa kenen idea tämä oli, kun äänestätte .

Tarvitsemme järkeviä työllisyystoimenpiteitä, ei tällaisia missä pääasia on erikoinen "tekemisen meininki" ja pelkkä byrokraattinen vaste joka perustuu sanktioon.

Niin. Muistetaan kaikki että tämänKIN älyttömyyden takana on SDP. Filatov oli työministeriänä kun tämä aivopieru runnottiin läpi. Älkää Äänestäkö yhtäkään punavärittynyttä puoluetta.

Ja nyt on perskokkareet hallituksessa, ja kiristävät velvoitetta ennestään. Miksi? Miksi ovat niin kädettömiä, etteivät poista tai muuta sitä järkevämmäksi kun nyt ovat vallassa? Ai niin mutku sanna ja ei vaan voida, ollaan kädettömiä, lama ja sota ja trump, ei, perskokkarehallitus ei voi mitään millekään, tää ny meni näin. Saksitaan ny vähä, jos se siitä... 

Vierailija
30/38 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtä vieroksuva hakee ainoastaan niitä työpaikkoja mihin hänellä ei  ole mahdollisuutta työllistyä. Helppoa eikö.

Vierailija
31/38 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koske mua, olen kuntoutustuella ;)

Vierailija
32/38 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs asiakas oli kuulemma kysynyt virkialijalta olisiko hakumäärää viisasta alentaa edes yhteen, koska sopivia ammattinimikkeitä hänen osaamisalueelle ei yksinkertaisesti ole.

Virkailija vastasi: Kyllä minun asiakkaani ovat aina neljään yltäneet!

Mitä vettua!

Virkailija vaan ei älynnyt, että jos tuo oikeasti toimisi, niin hänellä ei olisi asiakkaita.

Vierailija
33/38 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölmöläisen hommaa. Muistan joskus kun olin pari kuukautta työttömänä, ja mulla oli alkamassa vakituinen työ sen kahden kuukauden jälkeen, eli mulla siis oli jo työpaikka, niin piti kans tätä pelleilyä harrastaa 😅

Vierailija
34/38 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin työnhakuvelvoite on ilmeisessä ristiriidassa perustuslain kanssa, niin kuin moni muukin asia Suomessa. 

Vierailija
35/38 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö hallitus ja tyhjäntoimittaja Satonen parempaan pysty?

Vierailija
36/38 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähettelen hakemuksia joita kukaan ei lue mutta työkkäri on tyytyväinen kun ilmoitan sinne että 4 paikkaa että haettu on. On tämä sen verran dystooppinen maa nykyisin. Tuntuu vähän kun joku maksaisi palkkaa kuopan kaivuusta ja samaisen kuopan täyttämisestä uudelleen. Lopputulos on sama.

Vierailija
37/38 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pöräytän peräpäätäni raivokkaasti kaiken maailman velvoitteille!😲💪

Vierailija
38/38 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnhakuvelvoiteta ei voida vielä poistaa, koska Marinin hallitus haki EU-tukea joka sitoutettiin "pohjoismaisen työnhaun mallin" toteuttamiseen. Tuen ehdot ovat voimassa vuoteen 2026 asti, joten Arto ja kumppanit eivät voi vielä luopua tuosta mallista, tai muuten tulee takaisinperintä.