Mun äänestämät ehdokkaat ri ole ikinä päässyt vaaleissa läpi
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
Tää on sinänsä ongelmallista, koska ne äänet jotka ovat annettu, jaetaan saman puolueen toisille ehdokkaille. Voi olla siis, että äänet päätyvät sellaiselle jonka arvomaailma on vastakkainen kun sillä jonka äänimäärä valintaan ei riittänyt. Mielestäni näitä ääniä ei saisi hyväksikäyttää.
Saman puolueen ihmisillä kyllä yleensä on suht samansuuntaiset arvomaailmat, harvoin menevät vastakkaisille suunnille.
Vierailija kirjoitti:
Tää on sinänsä ongelmallista, koska ne äänet jotka ovat annettu, jaetaan saman puolueen toisille ehdokkaille. Voi olla siis, että äänet päätyvät sellaiselle jonka arvomaailma on vastakkainen kun sillä jonka äänimäärä valintaan ei riittänyt. Mielestäni näitä ääniä ei saisi hyväksikäyttää.
Tästä syystä äänestyspäätös kuuluu tehdä järjestyksessä ensin puolue, sitten ehdokas. Jos presidentinvaaleja ei lasketa, yksikään minun äänestämäni ehdokaskaan ei ole mennyt läpi, mutta en näe asiassa mitään ongelmaa. Itse asiassa olen useimmiten valinnut puolueen sisältä nuoria ehdokkaita, jotka vaikuttavat teräväpäisiltä ja ajattelukykyisiltä, ja antanut heille äänen ikään kuin rohkaisu- ja kannustusmielessä, käytännössä tietäen etukäteen, että läpimenomahdollisuuksia ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saman puolueen ihmisillä kyllä yleensä on suht samansuuntaiset arvomaailmat, harvoin menevät vastakkaisille suunnille.
Itseäni harmittaa suunnattomasti kun eräs todella rakastavalla ja heikommista välittävällä sydämellä varustettu henkilö lähti Persujen ehdokkaaksi. Puolueeseen on helppo liittyä, mutta ehdokas ja puolueen johdon teot tällä hallituskaudella eivät kyllä kohtaa millään tavoin. Jos olisi mennyt SDPn ehdokkaaksi, luultavasti olisi saanut paljon enemmän ääniä ja ison tuen ajamilleen asioille ehdokkaalta, joka on jo pidempään valittu yhä uudelleen.