Aloitin torstaina Ozempicin
Nyt on painoa 1,3 kg vähemmän ja sokeriarvot tippuneet. Eikä ole ollut pahoja sivuvaikutuksia. On se tehokas tuo pieni tilkka lääkettä. Muita tyytyväisiä?
Kommentit (17)
Saispa Ozen käyttöön. Olen lopen uupunut tähän taisteluun.
Saitko työterveydestä vai julkiselta, paljon on ylipainoa ja lähtikö lääkäri ensin suosittelemaan lääkettä vai otitko asian itse esille?
Minulle määrättiin diabetekseen, mutta koska se lamaannuttaa koko vatsalaukun, ruoka jää siis varsalaukkuun, niin en ikimaailmassa halua mitään tuollaista halvaannuttavaa myrkkyä. Haluaisin ennemminkin nopeuttaa ruuan sulatusta.
Jos olet aloittanut to ja su kirjoitat että 1.3 kg on lähtenyt, niin se painon pudotus on, sorry vaan, suolen sisältöä ja nestettä. Ei rasva lähde noin nopeasti.
Mutta auttaahan se jaksamaan eteenpäin kun vaaka näyttää vähemmän kuin edellisellä kerralla.
Muista kuitenkin että mikään lääke EI auta oikeasti jos et muuta samalla ruokatottumuksiasi. Hiilarit pois ruokavaliosta (tai minimiin) ja syöt aina aamupalan jolloin verensokeri pysyy tasaisempana koko päivän. Kun syöt syö vatsa yäyteen niin sulla ei ole kokoajan nälkä tai mielitekoja naposteluun. Syö vain puhdasta itsetehtyä ruokaa, jätä kaikki lisäaineilla kyllästetyt pitkälle prosessoidut ruoat kauppaan.
Kevyt liikunta on apu laihdutukseen, ruokavalio on avainasia.
Minä aloitin tänään Ozembicin. Sain reseptin työterveydestä, samalla lähete ravitsemusterapeutille. BMI 32, 20kg tavoite pudottaa, mutta 15kg oon tyytyväinen.
elämäntavat pitää muuttaa sehän on selvä. Kannattaa pyytää 1mg resepti, sillä saa halvemmalla nuo aloitukset 😊 kun menee 0,25mg ekat 3-4vko sitten ylläpitoannos 0,5mg ja siitä voi nostaa vielä 1mg. Kuukausijulkaisuina tulee noin viidenkympin luokkaa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, nyt voi syödä ja röhnöttää senkin edestä, ei muuta kun Ozempickiä kuokkaan ja pötkölleen.
Vähänpä tiedät Ozempicin käytöstä. Katso vaikka Painoklinikka.fi:n opetusvideot lihavuuslääkkeiden käytöstä ja toiminnasta. Edes Ozempic ei tee ihmeitä jos ihminen ei muuta omaa ruokavaliotaan ja ota aktiivisuutta osaksi arkeaan. Ozempic tehoaa vain heille, joilla suolistohormonit eivät toimi normaalisti. Se aiheuttaa sen, että he voivat kyllä tulla ateriasta kylläisiksi, mutta nälkä tulee liian nopeasti uudestaan. Ruokahäly ja -ärsykkeet häiritsevät myös herkemmin kuin muita ihmisiä. Ylipainoisista ja lihavista ainakin 1/3 kuuluu tuohon ryhmään.
Minä lopetin sen käytön niin pääsin eroon jatkuvasta ripulista ja pahasta olosta.
Vierailija kirjoitti:
Minulle määrättiin diabetekseen, mutta koska se lamaannuttaa koko vatsalaukun, ruoka jää siis varsalaukkuun, niin en ikimaailmassa halua mitään tuollaista halvaannuttavaa myrkkyä. Haluaisin ennemminkin nopeuttaa ruuan sulatusta.
Ruoka sulaa hitaammin kun käyttää Ozempicia, Wegovya tai Mounjaroa. Lääkkeet eivät lamaannuta vatsalaukkua tavallisesti. Menee oma aikansa tottua siihen, että vatsalaukku tulee täyteen entistä nopeammin ja vähemmästä ruoasta. Kannattaa tietoisesti hidastaa omaa syömistään, ettei tule paha olo ruokailun jälkeen. Samoin kannattaa pienentää annoskokoa ja suhtautua niin, että voi aina täydentää ateriaa hedelmällä jos jää pienemmästä annoksesta nälkä. Kannattaa käyttää apteekin Visiblin herkkää, niin säästyy pahimmilta aloitusoireilta.
Anteeksi vaan mutta suurimmalla osalla ihmisistä ei mitään itsekuria. Miksi annatte itsenne lihoa kymmeniä kiloja?
Vierailija kirjoitti:
Jos olet aloittanut to ja su kirjoitat että 1.3 kg on lähtenyt, niin se painon pudotus on, sorry vaan, suolen sisältöä ja nestettä. Ei rasva lähde noin nopeasti.
Mutta auttaahan se jaksamaan eteenpäin kun vaaka näyttää vähemmän kuin edellisellä kerralla.
Muista kuitenkin että mikään lääke EI auta oikeasti jos et muuta samalla ruokatottumuksiasi. Hiilarit pois ruokavaliosta (tai minimiin) ja syöt aina aamupalan jolloin verensokeri pysyy tasaisempana koko päivän. Kun syöt syö vatsa yäyteen niin sulla ei ole kokoajan nälkä tai mielitekoja naposteluun. Syö vain puhdasta itsetehtyä ruokaa, jätä kaikki lisäaineilla kyllästetyt pitkälle prosessoidut ruoat kauppaan.
Kevyt liikunta on apu laihdutukseen, ruokavalio on avainasia.
Laitat älyttömät ehdot ruokavaliolle. Missään nimessä ei kannata hylätä hyviä hiilihydraatteja ja tappaa suolistonsa mikrobiston painonhallintaa tukevia hyviä bakteereita nälkään. Kannattaa syödä viisi pientä ateriaa jos verensokerin tasaisuus on ongelmana. Kaikki e-koodit eivät ole joitain kauheita lisäaineita: ne ovat ihan luonnollisia muun muassa puolukasta ja sitruunasta löytyviä ainesosia. Niillä huolehditaan siitä, että ruoka on turvallista syötävää parempi/parasta ennen-päiväykseen saakka. Suomessa elintarviketeollisuus harvemmin käyttää mitään epäilyttäviä lisäaineita, joista terveelle ihmiselle olisi ongelmaa. Meillä ei syödä joitain saksalaisten huoneenlämmössä säilyvien jugurttien kaltaisia tuotteita. Lisäainejankutus on omittu suomalaiseen someen hyvin pitkälti ulkomaisesta mediasta ja somesta.
Muistakaa, että huono olo ei kuulu asiaan noita lääkkeitä käytettäessä. Monissa maissa suuri määrä laihdutuslääkkeiden käyttäjiä on kiidätetty sairaalahoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa, että huono olo ei kuulu asiaan noita lääkkeitä käytettäessä. Monissa maissa suuri määrä laihdutuslääkkeiden käyttäjiä on kiidätetty sairaalahoitoon.
Varmaan yleisin haittavaikutus pahoinvointi.
Ei ole vaarallista. Kannattaa kuitenkin panostaa juomiseen, kuituun ja tasaiseen ruokailurytmiin.
Minulla se pahoinvointi oli ihan samanlaista kuin raskauspahoinvointi. Onneksi ei enää ole tuota huonoa oloa.
Muistakaa juoda, koska myös janontunne voi hävitä.
Hyvä, nyt voi syödä ja röhnöttää senkin edestä, ei muuta kun Ozempickiä kuokkaan ja pötkölleen.