Nykyeläkeläiset eivät ymmärrä, että se mistä he uhriutuvat on työikäisen unelma.
Eläkkeisiin liittyvistä keskusteluista tämän huomaa. "Työssä ollaan oltu teineistä saakka tauotta eläkeikään saakka, kalliilla lainarahalla talomme maksettu ja ei olla puhelinta ja tietokonetta näpelöity eikä merkkituotteita osteltu. Ei olla oltu 30-vuotiaiksi koulutuksessa ja kursseilla, vaan töitä tehty. Kyllä tämän jälkeen on eläke ansaittu!"
Tuohan olisi aivan uskomaton unelma, että pääsisi töihin heti jo nuorena, töitä riittäisi eikä olisi pakko ylikouluttautua kilpaillakseen tuhansien kanssa työpaikasta, johon saattoi ennen vain kävellä. Ei tarvinnut päivittää digitaitojaan jatkuvasti, eikä tarvinnut olla saatavilla jatkuvasti ja pitää yllä ammatillista uskottavuutta Linkkarissa.
Lainaa ei tahdo saada millään! Rahat valuvat vuokriin. Ja mitä väliä olisi koroilla, jos ne saisi vähentää verotuksessa kuten ennen?
Ja joo, varmaan olo kamalaa, kun isät olivat sotineet. Eiköhän tässä käy niin, että työikäiset pääsevät sodankin kokemaan ihan omissa nahoissaan. Minkälainen vinkuna sitten kuuluu, kun boomereiden lapset ovat sodassa, eikä palvelemassa pullamössövanhempiaan?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Tehkää niitä uusia veronmaksajia lisää, että joskus saadaan eläkeasiat paremmalle tolalle!
Ei ole rahaa.
Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa.
Ja työt on pätkätyötä ja osa-aikatyötä.
Meidän kaupungissa irtisanottiin 25 amisopea, koska oppilaiden määrä on vähentynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä unohtaa sitä, että monen nykyeläkeläisen eläke on suurempi kuin työikäisen palkka. Myös nettona.
Ei sitä pysty unohtamaan.
Ikävä kyllä ei. Vanhempani ovat 70 vuoden molemmin puolin, isäni nettoeläke on suurempi kuin minun bruttopalkkani, minulle ja äidilleni puolestaan jää käteen suunnilleen saman verran, koska äiti oli kymmenkunta vuotta kotiäitinä ja työuransa matalapalkka-alalla. Ja kumpikin valittaa, ettei eläkkeet riitä mihinkään, vaikka ihan todistettavasti he elävät minua leveämmin.
Jestas valita nyt omien vanhempiesi eläkkeistä.
He ovat eläkkeensä ansainneet, ei se ole minulta pois, mutta eläkkeen ja palkan epäsuhta on todellinen ongelma, eikä sitä helpota valitus kuinka eläke on niin pieni.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen on ollut myös vuorollaan se "nuorempi sukupolvi".
Mutta voin lämpimästi suositella ihan jokaiselle: Ryhdy yrittäjäksi, maksa itsellesi YELliä. Voit ihan itse määritellä oman YEL-työtulosi niin suureksi, kuin itse haluat. Ja ihan takuulla saat eläkettä aikoinaan tarpeeksi, kunhan vain maksat sen ylärajan mukaan, tai lähelle sitä. Toimikaa!
Jep. Minä olen taiteilija eli verottajan silmissä yrittäjä. Kuinka moni freelancer pystyy arvioimaan ETUKÄTEEN vuositulonsa? YEL haukkaa työtuloista 25 % ja ihan normaali ennakonpidätys 30 % päälle. Me maksamme ne YEL-maksut ihan itse, koska ei ole työnantajaa, eivätkä tilaustöiden toimeksiantajat niitä maksa. Suurin osa taiteilijoista on alivakuutettuja, koska arvioidusta 20.000e vuositulostakin menee YEL-maksuihin 400e-500e/kk.Työeläke jää näillä spekseillä väkisinkin pieneksi.
Jokaisesta saatanan tekijänoikeuskorvauksesta pidätetään verot ja jokaisesta työskentelyapurasta eläkemaksu.
Viinabuumerit ja nykyeläkeloiset ovat yksi ongelma. Ain työtä tehdessä sain' käääk! SDP:tä äänesthämään vhappushatanen, kääkhk, kääk khääk, ei ole varaapi alzheimer-käääkkeisiin!
En minä ole uhriutunut. Mutta vtuttaa tämä eläkeläisvihamielisyys ja kateus.
Vierailija kirjoitti:
En minä ole uhriutunut. Mutta vtuttaa tämä eläkeläisvihamielisyys ja kateus.
Arveletko, että eläkeläiset itse voisivat vaikuttaa asiaan?
Jestas valita nyt omien vanhempiesi eläkkeistä.