Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olimme eilen pankissa....

Vierailija
15.03.2007 |

Anoppi rupesi sitten selittäämään siellä, kuinka molempien rahoja täytyy laittaa lainanlyhennyksiin ja rivien välistä ymmärsin, että mun pitäis heti mennä töihin. Anopin mielestä. Sitten anoppi sanoi että pitäis hakea nyt jo töitä. Joo o. Ihan ajattelin mennä töihin, kunhan tämä äitiysloma loppuu ja lapsi on vuoden. Sanoin anopille, että olen kyllä ajatellut töihin menemistä syksyllä...

Sitä en uskaltanut sanoa, että olen myös opiskelemaan hakemassa ;)

Anoppi ei näytä tietävän sitä, että meillä on tällä hetkellä enemmän menoja ku silloin tulee olemaan kun päästään muuttamaan uuteen taloomme. Lisäksi mies oli sopinut pankin kanssa ja aiemmin siitä, että lainanlyhennys alkaa vasta vuoden päästä.

Mutta mulla rupesi kyllä kiehumaan aika lailla nuo anopin sanomiset. Ihan ku mä vaan lorvisin kotona ja sen kultainen poika on ainoa, joka töitä tekee.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta meillä ei anopista ole apua joten minun venhempani ovat olleet takaamassa, eli ymmärrän hyvin että ap:lla on ollut anoppi pankissa.

No mitä tulee sanomisiin, niin ymmärrän että loukkaa, mutta mitäpä noille vanhemmille tekee - ei mitään. Kaikki on nieltävä ja kunnioitettava heidän " viisaita" neuvojaan. Teette kuitenkin niin kuin teille sopii. Mun omat vanhemmat kanssa aikoinaan sanoi että heti pitää mennä töihin ei voi jäädä hoitovapaalle kun muuten voi mennä työpaikka. Vanhemille ihmisille nää hoitovapaat on uusi ja outo juttu joita ei heidän aikanaan ollut, joten eivä välttämättä ymmärrä kaikkien asioiden päälle. Sen takia kannattaa antaa anteeksi kommentit. Se että anoppi sanoo sen voi loukata enemmän kuin että oma äiti neuvoisi, mutta periaatteessa hyvää on saattanut sillä tarkoittaa.

Pääasia on että te miehen kanssa tiedätte miten teidän perheessä raha-asiat hoidetaan ja keskenään olette tyytyväisiä. Voihan olla että anopin perheessä on olleet sun ja mun rahat (toisilla niin on vieläkin) ja siksi puhuu puoliksi maksamisesta. Jos taas teillä yhetistalous, niin sehän on ihan sama oletko töissä vai kotona kun kaikki menee yheisestä pussista. Voi olla että ylimääräistä jää vähemmän jos olet kotona, mutta se on teidän eikä anopin vaiva :)

Vierailija
22/26 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

teidän lainanmaksukyvystänne!

Itse on koskaan pyytäisi ketään takaamaan asuntolainojani

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuntolainaa. Minä hoidan kaikki lyhennykset. Ei mikään ongelma!

Vierailija
24/26 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun työtäsi on tällä hetkellä lapsesi ja kodin hoito, jota pitäisi arvostaa samoin kuin ansiotyötäkin. Uskon, että et makaa päivät pität sohvalla, välillä vain shoppilemassa itseäsi miehesi ansaitsemilla rahoilla piristäen. Jos lainanne hoituu ilman, että sinä menet heti ansiotyöhön, se on ihan ok. Ehdit kyllä vielä lainanmaksutalkoisiinkin.

Meillä on maksettu kaikki menot yhteisistä rahoista, joista suurimman osan mies on tienannut.

Vierailija
25/26 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olet lähtenyt hakemaan lainaa takaajat tukenasi, ymmärräthän että olet ottanut lainan yhdessä TAKAAJIEN KANSSA. Kuka tahansa selväjärkinen ihminen murehtii omista raha-asioistaan...

Kun itse hain mieheni kanssa asuntolainaa, jonka takasivat omat vanhempani, korostin koko prosessin ajan sitä miten ylettömän kiitollinen olen avusta ja miten kaikki apu on todellakin vapaaehtoista. Jos vanhempani olisivat päättäneet, etteivät takaisi lainaamme, olisin pitänyt sitä täysin heidän oikeutenaan kieltäytyä. Ennen papereiden kirjoitusta teimme myös mieheni kanssa budjettisuunnitelman, jota katsoimme yhdessä vanhempieni kanssa. Yksityiskohtaisesti kirjasimme ylös kaikki menomme lehtitilauksista lähtien, suunnittelimme miten lainanmaksun turvaamme (vakuutukset, säästöt) ja tosiaan hattu kourassa marssimme vanhempieni luokse, kertoen että " tämä on taloudellinen tilanteemme, otatteko riskin" ... Eikä olisi kyllä tullut mieleenkään suuttua mistään sanomisista tai tunkeilevista kysymyksistä. Yhteisvastuullisina lainanottajina katsoin, että vanhemmillani oli oikeus sanoa ja tehdä mitä halusivat. Pankkivirkailija kiitteli huolellista paneutumistamme ja rehellisyyttämme takaajia kohtaan. Hän kertoi, että harmittavan moni on sellainen, joka ei tajua takaajan vastuuta ja pyrkii lähinnä kaunistelemaan tulojaan ja menojaan salaten asioita, tyyliin " me ei koskaan osteta vaatteita" , vaikka tilitiedoista näkyy että Henkan ja Maukan tili vinkuu täyttyyttään.... No ehkä te ette ole näitä ihmisiä, mutta vähän pisti kyllä miettimään tuo kommenttesi opiskelusta ja siitä kertomattomuudesta...

Vierailija
26/26 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" ylettömän kiitollinen" . Mä en halua palveluja, joista jään ikuiseen kiitollisuudenvelkaan. Musta vanhempasi myös tekevät väärin, jos antavat teidän sitten ymmärtää, että VAIN ja AINOASTAAN heidän ansiostaan nyt saatte lainan ja että siitä tulee olla koko ajan kauhean kiitollinen.

Mun vanhemmat, jotka takasivat lainan luottivat meihin ja tiesivät että olemme tähänkin asti pärjänneet (lainanmaksuerät eivät olllet entisiä vuokriamme kalliimpia), eli mitään ihme tuloselvitystä ei todellakaan tarvinut tehdä. Eivät he edes halua sellaista nähdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi