Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Exäni haluaa minut takaisin

Vierailija
12.04.2025 |

Uskomaton tilanne. Olen seurustellut melkein 3 vuotta miehen kanssa. Rakastamme tulisesti toisiamme, mutta meillä on myös joitakin ongelmakohtia, joten mies epäröi ja vielä vitkuttelee naimisiinmenoa. Itsekin toki olen vähän epävarma. Hän sentään osaa käsitellä ongelmia keskustelemalla ja ollaan oltu pariterapiassakin. 

Nyt ex-mieheni on ilmaissut halunsa palata yhteen. Exäni ei kyennyt minkäänlaiseen ongelmien käsittelyyn ja on mielestäni narsistinen. Meillä on ollut on-off suhde vuosien ajan, viimeisen kerran elimme yhdessä 5 vuotta sitten. Meillä on exän kanssa lapsia.

Läheisemme sekä minun että exän puolelta ovat sitä mieltä että ei kannata enää palata yhteen. Lapset haluavat (luonnollisesti) vanhempiensa yhteen paluuta. Sitten tässä on vielä uskontopuoli mukana että olisi oikein palata yhteen exän kanssa, kun kerran oltiin naimisissa ja lapsetkin on.

Voisin kysyä vaikka ChatGTP ltä neuvoa (työkaverini kertoi että vaimonsa, joka on esihenkilötehtävissä, kysyy psykologisia neuvoja ChatGTP ltä), mutta ajattelin nyt ensin tänne purkaa sydäntäni ja taivastella teidän muiden kanssa tilannettani :D

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taivastelen täällä miten huonoja nämä provosi ovatkaan. Miten et kykene edes kirjoitustyyliä muuttelemaan? Oletko älyllisesti jotenkin vajaa?

Vierailija
2/29 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyiselle miehelleni olen kertonut kaiken (en osaa sitä salatakaan). Hän myös toki kärsii tilanteesta, vaikka toisaalta toivoo että saisin ikään kuin lopuliisesti selvitettyä asiat exäni kanssa.

Elämässäni on sattunut muitakin ihan uskomattomia ja raskaita tapahtumaketjuja/asioita, että oikeastaan tässä kohtaa vähän jo naurattaa. 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kuka tämä 2 kirjoittaja oli, mutta minä en harrasta mitään provoja aloituksia. 

Tämä on ihan oikeasta elämästä tämä tilanteeni. 

Ap

Vierailija
4/29 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se toistamisella parane.

Kohta olet sinkku.

Vierailija
5/29 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaan nyt vielä että "nykyiselle miehelleni" tarkoittaa siis että nykyiselle miesystävälleni.

Ap

Vierailija
6/29 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exä vois vaihtaa sukupuolta ja rupeette rekkalesbo parix

Vierailija
7/29 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, exäs ronkuu ja se hivelee itsetuntoasi. Mikä arjessasi ja nyksässäsi on niin pielessä, että tämä vatvotuttaa?

Vierailija
8/29 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se toistamisella parane.

Kohta olet sinkku.

Joo, no lohdutusta tuottaa se, että nykyinen miesystäväni sanoi, että vaikka palaisinkin hetkeksi yhteen exäni kanssa, niin hän aikoo odottaa ja ottaa minut sitten itselleen takaisin kun se taas päättyy 😄 Uskon että näin voi todella käydä, koska en usko että nykyinen miesystäväni saa (tosi vaativa maku), tai edes haluaa, uutta suhdetta itselleen.

Muuten olisikin helppoa sanoa exälle, että sori vaan mutta ei onnistu, mutta kun tässä on tämä epävarmuus nykyisellä.

Tosin sekin on käynyt mielessä että pitäisikö yrittää olla vaan yksin? Kun itseäni ja nykyistä taitaa vaivata läheisriippuvuus. Olenkin sanonut nykyiselle, että mieluummin olen toisen läheisriippuvaisen kuin narsistin kanssa.

Ap

Vierailija
9/29 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti, mee jo sinne ChatGPT:lle. Hukkaat vaan suotta ihmisten aikaa.

Vierailija
10/29 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok, exäs ronkuu ja se hivelee itsetuntoasi. Mikä arjessasi ja nyksässäsi on niin pielessä, että tämä vatvotuttaa?

Se, kun en ole naimisissa. Taloudellinen tilanne olisi parempi ja parhaassa tapauksessa tapahtuisi vaurastumista, jos olisin naimisissa. Uskon myös siihen, että avioliitolla on siunaus (suurin osa teistä vastaajista on mitä luultavimmin eri mieltä kanssani). 

Vierailija
11/29 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme, ettei nykyisen kanssa suhde toimi (tai selkeästi kenenkään) kun henkisesti pahoinpitelet puolioasi kertomalla, että ajattelet paluuta exän kanssa yhteen. Et näytä ajattelevan lainkaan siltä miltä puolisostasi tuntuu kuulla tuollaisia juttuja.

Vierailija
12/29 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mietit exän kanssa yhteen paluuta, niin tuskin nykyinen mies edes haluaa naimisiin. Naimisiin mennään kun ollaan varmoja siitä mitä halutaan. 

Vierailija
13/29 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos uskaltaisin päästää irti nykyisestä, enkä ottaisi exää takaisin, niin voi olla että vaikka vuoden päästä saattaisin löytää hyvän uskovaisen puolison itselleni. Olen ihan nätti, fiksu, hoikka, koulutettu, työssä käyvä ja lapseni ovat normaaleja ja hyväkäytöksisiä (minä olen heitä lähinnä kasvattanut, ei niinkään exäni).

Eli sekin on yksi mahdollisuus. Olen itseasiassa useamman kerran yrittänyt lopettaa nykyistä suhdetta niiden ongelmakohtien takia, mutta nykyinen aina luikertaa takaisin "suosiooni". Ainoastaan siis uusi mies voisi saada hänet pois maisemista (tiedän että hänelle on näin käynyt joissakin aiemmissakin suhteessa, kertomansa mukaan).

Mutta, kuten aiemmin mainitsin, tässä on myös se, että ihan aidosti rakastan nykyistäni ja hän minua.

Ap

Vierailija
14/29 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et palaa.

Vierailija
15/29 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mietit exän kanssa yhteen paluuta, niin tuskin nykyinen mies edes haluaa naimisiin. Naimisiin mennään kun ollaan varmoja siitä mitä halutaan. 

Eikai kukaan nyt haluakkaan AP:n kaltaisen kanssa mennä naimisiin, kun ei hän ole henkisesti turvallinen ihminen

Vierailija
16/29 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sinä et rakasta muita kuin itseäsi, jos rakastaisit tulisesti nykyistä miesystävääsi et edes miettisi muuta. Nyt kun exääsi mietit niin heppoiset on olleet eron perusteet vai halusiko hän eron ja nyt nautit huomiosta.

Vierailija
17/29 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kun tässä on juuri ollut se ongelma, että nykyinen on ollut koko ajan epävarma, siis myös silloinkin, kun ei ollut mitään tietoa kellään tästä exän takaisinhinkuamisesta.

Hän on omien sanojensakin mukaan sellainen, että tekee päätökset usein punaisella minuutilla tai sitäkin myöhemmin jos mahdollista. En voi syyttää häntä epävarmuudesta, olenhan minäkin, ja luulen, kuten olen myös hänelle sanonut, että meissä on molemmissa luonteenpiirteenä tämä päättämättömyys.

Ap

Vierailija
18/29 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, sinä et rakasta muita kuin itseäsi, jos rakastaisit tulisesti nykyistä miesystävääsi et edes miettisi muuta. Nyt kun exääsi mietit niin heppoiset on olleet eron perusteet vai halusiko hän eron ja nyt nautit huomiosta.

Joo, ex halusi eron. Hyvä muistuttaa tästä. 

Eiköhän me kaikki rakasteta entinen itseämme? Tämähän on ihan luonnollista ihmisen käytöstä. Ethän itsellesi vahinkoa halua, mutta sinua ei haittaa niinkään jos toiselle tulee vahinkoa? Toki omat lapset on yleensä lähes yhtä tärkeitä kuin oma itse.

Ap

Vierailija
19/29 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikai kukaan nyt haluakkaan AP:n kaltaisen kanssa mennä naimisiin, kun ei hän ole henkisesti turvallinen ihminen

Tiedoksi vaan, että tämä nykyiseni on hyysännyt omaa ex naisystäväänsä tähän päivään asti, vasta nyt alkaa vihdoin häämöttää loppu tälle hyysäämiselle. Tämä on mulle ollut se isoin ongelmakohta meidän suhteessa. Eli hän on yhtä lailla ollut minua kohtaan "henkisesti väkivaltainen" , niin kuin minä nyt sitten olen häntä kohtaan. Joku voisi todeta että potut pottuina tai että karman laki. 

Vierailija
20/29 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vttu mitä passsskaa taas, kirjoittelet työksesi noita aloituksia tänne! Olisi kirveellä töitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme