Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Exäni haluaa minut takaisin

Vierailija
12.04.2025 |

Uskomaton tilanne. Olen seurustellut melkein 3 vuotta miehen kanssa. Rakastamme tulisesti toisiamme, mutta meillä on myös joitakin ongelmakohtia, joten mies epäröi ja vielä vitkuttelee naimisiinmenoa. Itsekin toki olen vähän epävarma. Hän sentään osaa käsitellä ongelmia keskustelemalla ja ollaan oltu pariterapiassakin. 

Nyt ex-mieheni on ilmaissut halunsa palata yhteen. Exäni ei kyennyt minkäänlaiseen ongelmien käsittelyyn ja on mielestäni narsistinen. Meillä on ollut on-off suhde vuosien ajan, viimeisen kerran elimme yhdessä 5 vuotta sitten. Meillä on exän kanssa lapsia.

Läheisemme sekä minun että exän puolelta ovat sitä mieltä että ei kannata enää palata yhteen. Lapset haluavat (luonnollisesti) vanhempiensa yhteen paluuta. Sitten tässä on vielä uskontopuoli mukana että olisi oikein palata yhteen exän kanssa, kun kerran oltiin naimisissa ja lapsetkin on.

Voisin kysyä vaikka ChatGTP ltä neuvoa (työkaverini kertoi että vaimonsa, joka on esihenkilötehtävissä, kysyy psykologisia neuvoja ChatGTP ltä), mutta ajattelin nyt ensin tänne purkaa sydäntäni ja taivastella teidän muiden kanssa tilannettani :D

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vttu mitä passsskaa taas, kirjoittelet työksesi noita aloituksia tänne! Olisi kirveellä töitä.

En tiedä kenestä puhut. Ilmeisesti vauvapalstalla on joku typerien juttujen aloittaja jota vihataan 😄 toivotan onnea hänen löytämiseksi. 

Vierailija
22/29 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos uskaltaisin päästää irti nykyisestä, enkä ottaisi exää takaisin, niin voi olla että vaikka vuoden päästä saattaisin löytää hyvän uskovaisen puolison itselleni. Olen ihan nätti, fiksu, hoikka, koulutettu, työssä käyvä ja lapseni ovat normaaleja ja hyväkäytöksisiä (minä olen heitä lähinnä kasvattanut, ei niinkään exäni).

Eli sekin on yksi mahdollisuus. Olen itseasiassa useamman kerran yrittänyt lopettaa nykyistä suhdetta niiden ongelmakohtien takia, mutta nykyinen aina luikertaa takaisin "suosiooni". Ainoastaan siis uusi mies voisi saada hänet pois maisemista (tiedän että hänelle on näin käynyt joissakin aiemmissakin suhteessa, kertomansa mukaan).

Mutta, kuten aiemmin mainitsin, tässä on myös se, että ihan aidosti rakastan nykyistäni ja hän minua.

Ap

Et ainakaan fiksu ole kun täällä kyselet ja elämäsi tuntuu olevan aika sekaisin. Fiksut eivät sekoile noin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää siltä, että eksäsi tarvitsee ruoanlaittajan, siivoojan ja pyykinpesijän ja mikä sen helpompaa kuin pyytää entistä vaimoa siivoojaksi. Onhan se vaikeaa miehelle etsiä ihan uutta "markkinoilta", onnistuisiko tuo ollenkaan, kun riittää halua vain hamuta entistä. Uudelleen lämmittely ei ole vaihtoehto palata vanhaan, jostakin syystä ap on kuitenkin eronnut tästä hepusta.

Ap, sinä olet menossa takaisin, eivät lapsesi, jotka ovat aina tämän miehen lapsia, sitä ei muuta mikään. Heitä miellyttääksesi ei todellakaan tarvitse palata yhteen, et saa siitä itsellesi yhtään mitään. Kai sinullakin saa olla elämä? Toisten miellyttäminen ei voi olla kenenkään elämäntehtävä, itselleen jokainen saa elää juuri siten kuin haluaa.

Vierailija
24/29 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos uskaltaisin päästää irti nykyisestä, enkä ottaisi exää takaisin, niin voi olla että vaikka vuoden päästä saattaisin löytää hyvän uskovaisen puolison itselleni. Olen ihan nätti, fiksu, hoikka, koulutettu, työssä käyvä ja lapseni ovat normaaleja ja hyväkäytöksisiä (minä olen heitä lähinnä kasvattanut, ei niinkään exäni).

Eli sekin on yksi mahdollisuus. Olen itseasiassa useamman kerran yrittänyt lopettaa nykyistä suhdetta niiden ongelmakohtien takia, mutta nykyinen aina luikertaa takaisin "suosiooni". Ainoastaan siis uusi mies voisi saada hänet pois maisemista (tiedän että hänelle on näin käynyt joissakin aiemmissakin suhteessa, kertomansa mukaan).

Mutta, kuten aiemmin mainitsin, tässä on myös se, että ihan aidosti rakastan nykyistäni ja hän minua.

Ap

Niin miten luulet rakastavasi nykyistä, jos vielä odotat parempaa? Olet siis mielestäsi karkkikaupassa. Pidät kaikkia jahkailullasi vankina, tietysti sitä seuraavaa kolmattakin vielä täydellisempää kandidaattia. Ja kerrot heille luottamuksella, että et osaa valita. Oletpa tosi saalis niille, joilla on korkeat kriteerit.

Vierailija
25/29 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niin miten luulet rakastavasi nykyistä, jos vielä odotat parempaa? Olet siis mi

Ihminen on ahne. Jos on mahdollista, hän aina hankkii parempaa. Nythän nykyinen ei ole vieläkään kosinut minua, joten olen vapaa.

Vahinko vaan että exäni alunperinkin erosi minusta, emme olisi tässä tilanteessa jos hän ei olisi sitä tehnyt. (hän ei siis jättänyt minua toisen takia. ) 

Ap

Vierailija
26/29 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki menee!(minun mielestäni) parhain päin, nykyiseni ottaa tästä tilanteesta onkeensa ja kosii minua. Näin päästään exästä. 

Ap

Vierailija
27/29 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Oletko siis uskovainen, mutta harjoitat esim. esiaviollista seksiä? Uskovaisen pitäisi lähtökohtaisesti ottaa uskovainen puoliso ja elää muutoinkin kristillisesti. Mutta toki kun jo elätte yhdessä kuin aviopari, niin asia on hieman eri ja vaikeampi ratkaista.

Se ettet osaa päättää, kertoo kyllä ongelmista - mitä haluat, ketä rakastat ja miksi? Miksi erositte exän kanssa?

Rukoile Jumalalta apua ja johdatusta että osaa toimia mahdollisimman oikein/hyvin ja ratkaisut olisivat kaikkien osapuolten edun mukainen. Mene seurakuntaan yms. Terapiakin vaihtoehto, mutteivat maalliset terapeutit ymmärrä uskonasioita.

Katso esim. tämä sarja ja pohdi, mitä haluat parisuhteelta:

https://www.tv7.fi/arkki/danny-silk-rakasta-tositarkoituksella_s26153/

Vierailija
28/29 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Oletko siis uskovainen, mutta harjoitat esim. e

Olen uskovainen. Emme harrasta esiaviollista seksiä nykyisen kanssa. Haluja kyllä on puolin ja toisin. Hän kunnioittaa tätä eikä itsekään halua seksiä, kun on kerran epävarma. Nykyinen kantaa vastuuta siinä mielessä, ettei halua lapsia, kun kerran ollaan epävarmoja. Emme siis elä yhdessä. En katso telkkaria, mutta kiitos vinkistä. 

Vierailija
29/29 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehiä tuppaa se vanha suola janottamaan aika ajoin. Siitä selviää yhdellä sanalla, joskus pelkkä katse riittää.

EI

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä