Joudun työssäni melko usein ottamaan ylös ihmisten puhelin- ja tilinumeroita. Ihmettelen sitä, miksi lähes kaikki luettelevat ne
todella nopeasti. Ihan kuin haluaisivat oikein, että kirjoitan väärän numeron. Kun sitten kysyn ja valmistelen, niin hermostumaan ja luetellaan vaan sitä pitkää litaniaa nopeasti.
Itse ainakin aina luettelen oman numeroni hitaasti kolme ja kahden numeron sarjoissa. Minultahan se on pois, jos toinen kirjaa numeron väärin.
Kommentit (18)
Luettelevatko ne ulkoa? Silloin on ehkä helpompi muistaa ne pötkössä sanottuna.
Kokeile toistaa numerot. Esimerkiksi asiakas aloittaa 123 niin toistat 123 jne. Silloin voit määrittää paremmin nopeuden.
Sanot asiakkaalle:"varmistan vielä numeron", sitten toistat sen.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on mielestäni jo alakoulussa opetettu, että puhelinnumero kerrotaan kolmen sarjoissa.
Ei mene enää noin.
Noihinkin on standardit toimistotyössä. Sitäpaitsi puh.nrot eivät ole enää kuusinumeroisia, vaan seitdemännumeroisia.
Yhteen aikaan oli suositus kirjoittaa ja lausua puh,nrot tyyliin 3+4 eli xxx xxxx.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on mielestäni jo alakoulussa opetettu, että puhelinnumero kerrotaan kolmen sarjoissa.
Ei mene enää noin.Noihinkin on standardit toimistotyössä. Sitäpaitsi puh.nrot eivät ole enää kuusinumeroisia, vaan seitdemännumeroisia.
Yhteen aikaan oli suositus kirjoittaa ja lausua puh,nrot tyyliin 3+4 eli xxx xxxx.
Kyllä, näin on.
Ensin suunta tai operaattorin nro sitten väli, sitten tosiaan xxx xxxx.
Minä katson aina sen kysyjän sormia, kun näpyttelee numeroita ja luettelen lisää sen mukaan.
Kuulostaa tosi kivalta työltä, onko huippu palkka??
Itse rytmitän ne. Selkeä ja kuuluva ääni mulla. Tosin ei kukaan mun tilinumeroa kysele.
Asiakkaat on joskus tosi raskaita. Kysyt kysymyksen, johon tarvitsee vain vastauksen kyllä tai ei ja sitten alkaa se loputon jaarittelu ja sitä kuuntelet sitten loputtomiin.
Yrität siinä johonkin väliin sanoa, että todellla mielenkiintoista, mutta voisitko nyt vain vastata tähän esitettyyn kysymykseen lyhyesti kyllä tai ei ja peustelet vielä, miksi nyt kysytän tätä asiaa x. Ja sillä ylenpalttisella jargonialla ei ole mitään vaikutusta siihen lopputulokseen.
Sitten kun olet sitä liibalaabaa kuunnellut jo pitkän tovin ja sanot, jo vähän napakammin, että vastaatko kysymykseen ei tai joo, niin aloittaa sen saman sepustuksen alusta asti.
Sitten, kun vielä vähän napakammin sanoo, että kiitos tästä tiedosta, mutta et vastannut kysymykseeni voi alkaa se haistattelu.
Vierailija kirjoitti:
Asiakkaat on joskus tosi raskaita. Kysyt kysymyksen, johon tarvitsee vain vastauksen kyllä tai ei ja sitten alkaa se loputon jaarittelu ja sitä kuuntelet sitten loputtomiin.
Yrität siinä johonkin väliin sanoa, että todellla mielenkiintoista, mutta voisitko nyt vain vastata tähän esitettyyn kysymykseen lyhyesti kyllä tai ei ja peustelet vielä, miksi nyt kysytän tätä asiaa x. Ja sillä ylenpalttisella jargonialla ei ole mitään vaikutusta siihen lopputulokseen.
Sitten kun olet sitä liibalaabaa kuunnellut jo pitkän tovin ja sanot, jo vähän napakammin, että vastaatko kysymykseen ei tai joo, niin aloittaa sen saman sepustuksen alusta asti.
Sitten, kun vielä vähän napakammin sanoo, että kiitos tästä tiedosta, mutta et vastannut kysymykseeni voi alkaa se haistattelu.
Jos ei ole kiire mihinkään ja huomaan puhelinmyyjän soittavan, puhun yleensä vähintään 50-55 minuuttia niitä näitä, kyselen välillä jotain etäisesti asiaan liittyvää. Sitten sanon: "kiitos, kun kuuntelit" ja katkaisen puhelun. Jos on kiire, en edes vastaa.
Eikö ne puhelinnumerot ole aina lueteltu näin:
*** *** ** ** ?
Vierailija kirjoitti:
Eikö ne puhelinnumerot ole aina lueteltu näin:
*** *** ** ** ?
Itse kyllä luettelen on esim puhelinnumeron kaksi tai kolme numeroa kerrallaan
Oma kokemukseni on usein ollut päinvastainen. Luettelen 3-4 numeroa kerrallaan, ja melkein heti toisessa päässä sanotaan "joo", kehottaen jatkamaan.
Pankkitilin numero kuuluu luetella FI00 0000 0000 0000 00
Silloin se on ryhmitelty kuten pankissa ja on helppo tarkistaa onko oikea määrä numeroita
Sen oman numeron muistaa paremmin nopeassa rytmissä lueteltuna. Toisekseen en halua jaella hitaasti sitä numeroa siinä kassalla jottei se jää toisten jonottajien mieleen.
En tiedä paikkaa jossa pitäisi antaa tilinumero, paitsi pankki. Sitten on kivaa kun joku sanoo sopivalla nopeudella ja vastaa kysymyksiin.
Tuo on mielestäni jo alakoulussa opetettu, että puhelinnumero kerrotaan kolmen sarjoissa.