Yritin aktivoida itseäni työkokeilulla ja soitin kirkkoherranvirastoon
Esittelin itseni ja asiani, johon puhelimeen vastannut naishenkilö tiuskaisi vain äkäisenä, että ei täällä sua kukaan ehdi opastaa!!
Erosin tuon kokemuksen jälkeen kirkosta ja unohdin ajatukset työkokeiluista.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko tuo mielestänne asiallinen vastaus? Minusta hyvin tökerö ja tuli sellainen olo, että mun olisi pitänyt pyytää anteeksi, kun kehtasin edes vaivata hänen ylhäisyyttään moisella asialla.
Ap
Mitä sinä siellä olisit tehnyt? Tuurannut pappia?
Järjestellyt vaikka papereita tai silittänyt pöytäliinoja. En minä tiedä. Olisin halunnut käydä tutustumassa seurakunnan töihin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Yleensä työkokeiluun mennään ruokakauppaan tai päiväkotiin. Nämä ovat ne paikat missä on kysyntää kouluttamattomalle ja kokemattomallekin työvoimalle.
En pärjäisi tuntiakaan päiväkodissa, en osaa olla lasten kanssa, en lähestyä lapsia, en vaihtaa vaippoja, en tietäisi mitä tehdä jos lapsi vaikka lyö...
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä haluat työkokeiluun? Älä sitten vie keneltäkään oikeaa työpaikkaa.
Miten työkokeilija vie kenenkään paikkaa? Olin työkokeilussa ja minua ei jätetty mihinkään yksin ja vastuu oli nolla
Siten, että työkokeilija tekee oikeita työtehtäviä, jotka muutoin tekisi palkattu työntekijä. Hyvin monessa paikkaa toimitaan niin. Varsinkin kunnissa, yhdistyksissä ja ruokakaupat käyttävät hyllyttäjinä. Jos ilmaistyövoima poistettaisiin, olisi moni paikka pulassa ja työmäärästä ei selvittäisi. Se kertoo väärinkäytöksistä. Hyvä, jos sinä olet päässyt kunnolliseen paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä haluat työkokeiluun? Älä sitten vie keneltäkään oikeaa työpaikkaa.
Miten työkokeilija vie kenenkään paikkaa? Olin työkokeilussa ja minua ei jätetty mihinkään yksin ja vastuu oli nolla
Siten, että työkokeilija tekee oikeita työtehtäviä, jotka muutoin tekisi palkattu työntekijä. Hyvin monessa paikkaa toimitaan niin. Varsinkin kunnissa, yhdistyksissä ja ruokakaupat käyttävät hyllyttäjinä. Jos ilmaistyövoima poistettaisiin, olisi moni paikka pulassa ja työmäärästä ei selvittäisi. Se kertoo väärinkäytöksistä. Hyvä, jos sinä olet päässyt kunnolliseen paikkaan.
Työkokeilija itse voi avata suunsa jos kohdellaan väärin. Näin tein itsekin. Omaa tyhmyyttä silloin jos on valmis korvaamaan oikean työntekijän. Ei ole työnantajan vika.
Asiakaspalvelutyössä mulla on aina hyvä päivä ja hetki. Enkä muutenkaan ole tarpeettomasti ilkeä kenellekään, puistonpenkillä istuvalle syrjäytyneellekin moikkaan takaisin, jos hän tervehtii mua. Toivottavasti sinä et ole tuolla asenteella työssä, jossa kohdataan ihmisiä.
Ap