Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi suomalaiset syö niin mautonta ruokaa esim. peruna, porkkana, sianliha yms?

Vierailija
11.04.2025 |

Kyllä parhaat ruoat tulee Kiinasta ja Intiasta, siellä osataan maustaa ruokaa.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään eri mauista ja ruuista. Siksi maustan tai olen maustamatta. Milloinka mitenkäkin. Mielen mukaan. 

Vierailija
42/53 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIKSI, SAATANA, MIKSI???!!!!!

Heittäydyn polvilleni vasten pirun peltoa kädet kohti taivasta sormet harallaan IKÄÄN pilviin tarrautuneena. Katse on kuin Lemminkäisen äidillä.

MIKSI, SAATANA, MIKSI!???

Haloo, Haloo, Haloo? Miksi ruoka, miksi, haloo, RUOKAA HALOO???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan syödä mausteista ruokaa ja ostamatta jää kaikki harmaat einekset joissa mausteena on hippu suolaa. Täysin mauttomia ja ei yhden yhtäkään vihannesta missään edes värin vuoksi. Valmissalaatit on keltaisia ja muuta kuin salaattia niissä on ruokalusikallinen yhteensä. Hinta 4€. Kuvottavaa ruokaa kaikki. En syöttäisi koirallekaan.

Vierailija
44/53 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä haluan syödä mausteista ruokaa ja ostamatta jää kaikki harmaat einekset joissa mausteena on hippu suolaa. Täysin mauttomia ja ei yhden yhtäkään vihannesta missään edes värin vuoksi. Valmissalaatit on keltaisia ja muuta kuin salaattia niissä on ruokalusikallinen yhteensä. Hinta 4€. Kuvottavaa ruokaa kaikki. En syöttäisi koirallekaan.

Sama. Mun aikuiset lapset syö just sitä keltaista ruokaa. Huomauttelen aina että kaikki on keltaista ja einestä. Ei tuoretta ja muutenkaan.

Salaatitkin on keltaisia.

Arvaa onko simpsonin värisiä lapsenlapsia? Helou Yjellou totean kun tapaan lapset ja lapsenlapset perheineen.

Vierailija
45/53 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketkä muut suomalaiset kuin Konalan paskanjauhaja? Etkös sä pääasiassa syö 500 g pastaa, jossa on seassa 300 g voisulaa.

Konalan homomies 😂

Nyt kyllä!

Siepä siellä sateenkaari Roope siellä kiusit vanhaa miestä!

Vierailija
46/53 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruna ja porkkana sellaisenaan ovat ihan parasta ja sianlihan voi maustaa hyvin monella tavalla mieleisekseen. Meillä oli juuri yhtenä päivänä höyrytettyjä perunoita ja porkkanoita ja porsaan noisetteja maukkaassa kastikkeessa. 

Vierailija
47/53 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluaisin nähdä ap:n syövän kiinalaista/intialaista ruokaa siellä kiinassa/intiassa.

Nyt se luulee olevansa kunnon kulinaristi, vaikkei tuollainen alaarvoinen päteminen sellaiseksi teekään.

Vierailija
48/53 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkään eri mauista ja ruuista. Siksi maustan tai olen maustamatta. Milloinka mitenkäkin. Mielen mukaan. 

Samoin, itsellä on kiertävä kansainvälinen ruokalista" Korea, Meksiko, italia, Japani, Suomi, Intia ja su on epäterveellinen USA päivä Mac' n cheeseineen ja burgereineen. Viime vuosina olen välillä viettänyt myös Ukraina päivää.

Vierailija
49/53 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kaadat vettä desin soijarouheen päälle ja lusikoit ne nopeesti suuhus ja huuhtelet vedellä alas. Jos soijaa ei ole, niin mannaryynit tekee temput myös.

Ei oo nälkä koko päivänä.

Eikä maistu juuri miltään. Kuitua ja hiilaria. Jaksat elää ja ei tarvitse nautiskella syömisistä. Pysyt hoikkana ja rahat säästyy. Opin tän opiskeluaikoina.

Enkä vielä kolmenkymmenen vuoden jälkeen ole oppinut tekemään oikeita ruokia. Ei ole vörttiä tehdä herkullista ruokaa ja syödä se viidessä minuutissa. Tulee tappiota.

Vierailija
50/53 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinalaiset osaavat maustaa natriumglutamaatilla, intialaiset piparkakkumausteilla ja chilillä. Wow.

Vierailija
51/53 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinalaiset syövät sitä mautonta sianlihaa eniten koko maailmassa, sekä kokonaismääränä että per henkilö. Kiina on myös maailman suurin mauttoman porkkanan tuottaja (lähes puolet) sekä kuluttaja. 

Vierailija
52/53 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska meillä ei uskalleta käyttää edes suolaa ja pelätään taikauskoisesti natriumglutamaattia, joka on kiinalaisen maustamisen kulmakivi.

Vierailija
53/53 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pilaantuneista ainesosista tehtyihin ruokiin pitää paljon tunkea mausteita.

Oletko oikeasti noin yksinkertainen vai esitätkö vaan? Luuletko että Japanissa ja Etelä-Koreassa käytetään paljon mausteita koska on pilaantunutta ruokaa?

Ei Japanissa käytetä mitenkään paljon mausteita, vaan makumaailma luodaan pääasiassa ruoka-aineiden oikealla yhdistelemisellä sekä fermentoiduilla tuotteilla ja liemillä (glutamaatti ja inosinaatti, merilevä, sienet, soija, miso...)