Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä kohta esikoisensa saavalle!

Vierailija
15.03.2007 |

Millaisia vinkkejä haluaisit antaa koskien ensimmäisiä viikkoja lapsen kanssa?

Jotenkin stressaan jo nyt siitä, että hyökkääkö koko suku kyläilemään heti kotiuduttuani laitokselta, ja miten jaksan pitää kodista huolta, kun vauvan kanssa touhuamiseen ei ole tottunut... Eli kaikki käytäntöä helpottavat neuvot otan oikein mieluusti vastaan!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et jaksa imuroida joka päivä tai välillä on tiskipöytä täynnä likaisia astioita, niin anna itsellesi lupa niiden olla. Vauvan kanssa pitää opetella pätkätöihin, eli todennäköisesti et ehdi tehdä hommia loppuun asti kerralla. Tärkeintä on, ettei vaadikaan itseltään täydellistä kodinhoitoa, täydellistä vauvan hoitoa, täydellistä oman itsensä hoitoa ja täydellistä parisuhteen hoitoa yhtä aikaa. Kaikkea ei aina ehdi eikä jaksa, se täytyy hyväksyä.

Minä pelkäsin myös sukulaisten rynnivän meille kotiin, mutta olin onneksi väärässä. Kukaan ei yrittänytkään tulla ensimmäisinä viikkoina ja sen jälkeenkin ensimmäisistä vierailuista soitettiin ja kysyttiin, voiko tulla.

Vierailija
2/5 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. nuku kun vauva nukkuu

2. anna miehen hoitaa vauvaa omalla tavallaan äläkä kritisoi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annanpa vinkin, että kuuntele itseäsi. Olen ollut jo monta kertaa oikeassa, kun olen toiminut vaistoni mukaan enkä muiden ohjeiden mukaan.

Monet varoittelivat vauva-arjen rankkuudesta. En ole sellaiseen törmännyt vieläkään! Vauva-aika voi olla myös euforiaa ja hyvin nukuttuja öitä. Yöt on katkonaisia, mutta mitä sen väliä kun saat nukkua pitkään.

Ekat viikot on totuttelua ja silloin ei tarvitse keskittyä muuhun kuin vauvaan. Kuljet rinnat paljaina aamutakissa ja hyvä niin. Imetys sattuu jossain vaiheessa enemmän kuin osaisi kuvitellakaan, mutta SE MENEE OHI.

Minä en raaskinut kieltää vierailuja mutta pidä ainakin päivä tai kaksi viikossa ettei kukaan tule.

Joillekin aika on raskas, joillekin helppo. Joillain äidinrakkaus herää kuukausien aikana, toisilla ekoina päivinä. Kaikki siltä väliltä on täysin normaalia ja oikein.

Yksi mistä olen varma on, että lapsi tulee olemaan elämässäsi tärkein ja ihanin saavutus. Onnea siitä!

Melkein haikeana mietin, että minä en enää koskaan koe sitä ensimmäisen lapsen syntymän hämmentävää ihanuutta :´)

Vierailija
4/5 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap

Tuosta imetyksestä, myönnän että se jännittää. Jännittää, että osaanko ylipäänsä imettää, ja jos osaan, niin riittääkö maito. Yritän kuitenkin olla tekemättä tästä itselleni kynnyskysymystä siinä, olenko hyvä äiti vai en..

Vierailija
5/5 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä sanoisin että muista syödä ja juoda paljon että maitoa riittää.

Itse elin jossain euforia tilassa, en kaivannut ruokaa enkä juomaa -> maitoakaan ei tullut riittävästi.

Hyvä muistutus oli tuo anna isän hoitaa vauvaa, minä olin liian mustasukkainen ja en kestänyt että vauva itki jonkun toisen sylissä, isyysloman jälkeen väsähdin täysin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän