Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolme työntekijää haastatteli minua sairaanhoitajan 2kk sijaisuuteeen

Vierailija
11.04.2025 |

Syksyllä 2018 hain sairaanhoitajan sijaisuuksia. Menin sitten työhaastatteluun erääseen keskussairaalaan, kun he etsivät siellä 2-3kk ajaksi sijaista yhdelle vuodeosastolle. Kun menin sinne työhaastatteluun, siellä oli minua haastattelemassa rekrytointisihteeri (tai mikä lie), sijaisten keskitetty esimies sekä sen kyseisen vuodeosaston esimies. Mietin vaan, että tämä on ihan abrsurdia: haen lyhyttä sijaisuutta ja kolme ihmistä haastattelee minua siihen. Eikö olisi riittänyt, että pelkästään se sijaisten esimies tai sitten vuodeosaston esimies olisi haastatellut minua? Eikö he luota omaan ammattitaitoonsa, että he itse osaavat arvioida, kuka on soveltuva siihen tehtävään?

Sitten samana syksynä olin myös työhaastattelussa toisessa keskussairaalassa sairaanhoitajan 2-3kk sijaisuuteen ja siinäkin tilanteessa minua haastatteli rekrytointisihteeri ja vuodeosaston esimies. Se esimies siis vaan haastatteli minua ja rekrytointisihteeri istui hiljaa vieressä koko ajan. Mitä varten siinä kahta ihmistä vaaditaan, jos se esimies kuitenkin viime kädessä tekee sen päätöksen, kenet hän palkkaa? Jännä, kun puhutaan, että sotessa on rahat loppu, niin sitten palkkaa maksetaan tällaisesta työajan käyttämisestä. Silloin kun minä opiskelin, niin työhaastattelu saattoi hoitua ihan vaan puhelimessa tai sitten tavattiin työhaastattelussa korkeintaan yksi esimies eikä koko talon henkilökuntaa.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tuli mieleesi juuri nyt kertoa seitsemän vuotta sitten sattuneesta tapauksesta?

Vierailija
2/3 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä että hoitajia ei tarvita.

Nykyään potilaat ja vanhukset pitää istua sohvalla ja jutella

läppärin tai kännyn kanssa lääkärin kanssa.

Mitenkäs esim.peräpukamat ja ripulit näytän kännyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi