Lomakohde kesällä, ei liian kuuma, mutta rannalla?
Tuleeko kenelläkään mieleen kohteita keskellä kesää joissa ei olisi liian kuuma, mutta ns. etelän loma kuitenkin? Hintakin saisi olla suht edullinen.
Tiedän, että vaatimus on aika kova, mutta kysynpä kuitenkin. Jospa joku osaisi ehdottaa jotain jota itse en ole tajunnut. Välimeren kohteet on niitä liian kuumia, kun pahimmillaan voi olla jopa 40 astetta. Alle 30 saisi olla.
Kotimaan kohteet voidaan unohtaa tässä, niissä reissataan muulla ajalla.
Kommentit (210)
Vierailija kirjoitti:
Kanarialla matkailusesonki kattaa koko vuoden eli asuntoja tarvitaan ihan kaikille paikallisille 12kk vuodessa ja kaikissa ammateissa työskenteleville, sekä eläkeläisille ja opiskelijoille. Valitettavasti kämpät menee ulkomaalaisille lyhyt/pitkäaikaisemmille vuokralaisille kuin myös omistusasunnoiksi. Airbnb ja AI pitäisi lailla kieltää.
Ratkaisu: rakennetaan lisää asuntoja. Syy on poliitikoissa, ei turisteissa. Jos nykyiset poliitikot eivät kuuntele, aktivistit voivat itse lähteä ehdolle. Vihamielisyys turisteja kohtaan ja turistien syyttäminen kaikesta ei ole perusteltua.
Vierailija kirjoitti:
Narvik on ihan kiva, on rannalla, eikä ole liian kuuma.
Onko Norjassa muita rantapaikkoja? Kunnon hiekkarantaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kanarialla matkailusesonki kattaa koko vuoden eli asuntoja tarvitaan ihan kaikille paikallisille 12kk vuodessa ja kaikissa ammateissa työskenteleville, sekä eläkeläisille ja opiskelijoille. Valitettavasti kämpät menee ulkomaalaisille lyhyt/pitkäaikaisemmille vuokralaisille kuin myös omistusasunnoiksi. Airbnb ja AI pitäisi lailla kieltää.
Ratkaisu: rakennetaan lisää asuntoja. Syy on poliitikoissa, ei turisteissa. Jos nykyiset poliitikot eivät kuuntele, aktivistit voivat itse lähteä ehdolle. Vihamielisyys turisteja kohtaan ja turistien syyttäminen kaikesta ei ole perusteltua.
Turisteja kohtaan ei ole vihamielisyyttä vaan liikaturismia koska saarten luonto ja infra ei kestä. Toinen sitten se asuntojuttu kun kämpät viedään paikallisten nenän edestä. Ennen majoituttiin hotelleihin, mutta nykymatkailijalle täytyy olla oma kämppä esim. just tyyliin Airbnb tai vapailta vuokramarkkinoilta. Itse turisteja ei syyllistetä, sillä he tuo leivän suurimman osan pöytään! Saarille parhaita ovat turistit jotka majoittuvat hotelleihin ja käyttävät paikallisia palveluja. Vanhat kunnon valmismatkat kunniaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turisteja kohtaan ei ole vihamielisyyttä vaan liikaturismia koska saarten luonto ja infra ei kestä. Toinen sitten se asuntojuttu kun kämpät viedään paikallisten nenän edestä. Ennen majoituttiin hotelleihin, mutta nykymatkaili
Mistä paikallisten tylyys ja happamuus turisteja kohtaan sitten johtuu? Miksi mielenosoituksissa huudetaan vihamielisesti tourist go home? Monet turistit majoittuvat hotelleihin. Mutta Kanarialaisethan valittavat siitäkin, sekään ei kelpaa. Luonto kestää, jos ei roskaa ja sotke. Infra kestää ja liikaturismia ei ole, kunhan Kanarialaiset järjestävät toimintansa nykyistä fiksummin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolassa itämeren rannalla on kivoja rantakohteita. Sää ei ole liian kuuma, lisäksi lentojen hinnat ja yleinen hintataso kohtuullisia
Puola on jo automatkan päässä. Paluumatkalla voi ottaa vielä Virosta kontin täyteen halpaa juomaa. :)
Ei kannata ottaa Virosta, vaan Latvian puolelta. Paljon halvempaa.
No Kreikka ja tietysti kroatia. Jotkut rakastaa Portugalia . Sisiliaa. Kreikka silti .
Britteinsaaret. Vaikka Skotlannista Isle of Skye. Lämpötilat kesä-heinäkuussa näkyy olevan 15 asteen paikkeilla, ei tule kuuma.
Vierailija kirjoitti:
Britteinsaaret. Vaikka Skotlannista Isle of Skye. Lämpötilat kesä-heinäkuussa näkyy olevan 15 asteen paikkeilla, ei tule kuuma.
Shetlandsaaret kiinnostais kovasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turisteja kohtaan ei ole vihamielisyyttä vaan liikaturismia koska saarten luonto ja infra ei kestä. Toinen sitten se asuntojuttu kun kämpät viedään paikallisten nenän edestä
Kanarialla on ihan oma ongelma. Hehän olisivat tajuttoman köyhiä ilman turismia. Ehkä korona-aikana valkeni, kuinka mukavasti voi elellä valtion ja EU:n tuella ilman elämää häiritseviä turisteja?
Mutta suurin osa heidän ongelmistaan on ratkaistavissa, jos halua on. Esimerkiksi ikuinen kitinä vedestä. Siinähän on meri ympärillä. Juomavettä voi tehdä merivedestä. Toki se maksaa ja päälle menee paljon energiaa, mutta heillähän ei ole energiaongelmaa. Siellä on ainainen tuuli ja tolkuttomasti tuulimyllyjä. Miksei yksinkertaisesti kerätä turistiveroa per matkailija ja sitten käytetä sitä esim. subventoimaan paikallisten vesikuluja? Ylipäätään verotuksella voidaan ohjata turistivirtoja ja tukea paikallisia. Jos verojen takia tulee vähemmän porukkaa, niin se on sitten siinä. Ja jos ei tule, niin verokertymällä voidaan tukea paikallisten elämää plus tietysti vaikka kieltää nuo airbnb:t yms.
Viron ja Latvian ranninko. Satoja kilometrejä hiekkarantaa, ei liian kuuma ja halpaa.
Tanska. Aurinko ei ole takuuvarma, mutta siellä on upeita hiekkarantoja, ja on siellä lämpimämpi kuin Suomessa.
Latvia voisi myös olla hyvä, joskaan en ole itse käynyt siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun menee yhtään sisämaahan rannoilta, joutomaalta vaikuttavaa kivikkoa on vaikka kuinka. Tilaa siis ainakin olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinne mahdu enää mitään. Ja vesihuolto vetää viimeisiään, kuivuuskin vaivaa. Politikkojen pitäisi tosiaan rajata turistien määrää, mutta ovat lahjottuja ja moni asuu itse Espanjan mantereella. Siksi turistien pitää itse tajuta mennä muualle.
Totta tuo yksi kirjoitus turismiverosta - Kanariallahan on otettu käyttöön joku naurettava 15 sentin vero mikä ei merkkaa mitään. Kreikassahan tuo ilmastovero on jo niin suuri että taitaa vähän ohjata ihmisten matkustamista. Ainakin monet on uhonneet ettei enää mene sinne kun 4* hotellissa on maksu kympin ekstraa per yö.
Ruotsissa on paljon rantaa. Öölanti ja Gotlanti ovat kivoja. Myös järven rantaa on paljon, esim. Vänern on kiva. Itämeri yleensäkin.
No entäpä Slovenia? Ei pidä sekoittaa Slovakiaan.
Sloveniassa on rantaa, vanhoja kaupunkeja, vuoristoa ja patikkapolkuja jnpp. Alle 3 tuntia lento.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinne mahdu enää mitään. Ja vesihuolto vetää viimeisiään, kuivuuskin vaivaa. Politikkojen pitäisi tosiaan rajata turistien määrää, mutta ovat lahjottuja ja moni asuu itse Espanjan mantereella. Siksi turistien pitää its
Ei, vaan kanarialaisten muutosta haluavien on mentävä itse mukaan politiikkaan, jos nykypoliitikot ovat kyvyttömiä hoitamaan asioita hyvin. Saaret pystyvät kannattelemaan paljon nykyistäkin suurempia turistimääriä, kunhan vesihuolto, asuminen ym hoidetaan järkevästi. Maailmalla on paljon tiheämminkin asuttuja alueita, joissa kaikki pelaa. Jos tästä huolimatta ainoa vaihtoehto on heidän mielestään, että turistit häipyvät, niin sitten voisivat rehellisesti myöntää, että taustalla on ulkomaalaisvihamielisyyttä.