Lomakohde kesällä, ei liian kuuma, mutta rannalla?
Tuleeko kenelläkään mieleen kohteita keskellä kesää joissa ei olisi liian kuuma, mutta ns. etelän loma kuitenkin? Hintakin saisi olla suht edullinen.
Tiedän, että vaatimus on aika kova, mutta kysynpä kuitenkin. Jospa joku osaisi ehdottaa jotain jota itse en ole tajunnut. Välimeren kohteet on niitä liian kuumia, kun pahimmillaan voi olla jopa 40 astetta. Alle 30 saisi olla.
Kotimaan kohteet voidaan unohtaa tässä, niissä reissataan muulla ajalla.
Kommentit (210)
Luettele kaikki ehtosi chatgpt:lle, lentoaika Suomesta, hintataso, lämpötila jne niin saat hyvän listan kohteita
Pori yyteriin ainakin minä menen lomalle. Pitää säästää rahaa joten lomalle vain 50 km päähän.
Kävimme viime kesänä Latvian Jurmalassa, ja ihastuimme paikkaan. Air Balticilla pääsee edullisesti Riikaan, ja sieltä junalla tai Boltilla eteenpäin.
Gdansk / Sopot / Gdynia -kolmoiskaupunki on myös edullinen kohde, jossa rantaa riittää. Turusta pääsee edullisesti suoraan Wizzairilla.
Välimeren kohteet ovat valitettavasti nykyisin aivan liian kuumia ja aivan liian täynnä turisteja keskellä kesää.
Vierailija kirjoitti:
Minä menen toukokuussa kreikkaa kun siellä vasta kausi alkamassa.
Äkkilähtö halvalla.
Juhannuksena ollaan Suomessa, jos vähäluminen kesä
Kreikassa voi olla toukokuussakin jo tukalaa, ainakin loppukuusta. Itse menossa vapun aikoihin.
Puolassa itämeren rannalla on kivoja rantakohteita. Sää ei ole liian kuuma, lisäksi lentojen hinnat ja yleinen hintataso kohtuullisia
Pärnussa on hienot hiekkarannat.
Joku ehti jo esiintyä minua, en ollut vielä siis kommentoinut mitään. Kanarian saaret olisi kiva, mutta hieman haastavaa matkustaa sinne kesällä. Jotain sen tyyppistä ensisijaisesti olin ajatellut.
Hassua kuinka osa hermostuu, jos laitan vähän speksejä. Sitten jos en laittaisi, niin siitä varmaan valitettaisiin.
Ihan ajattelemisen arvoisia kohteita kuitenkin tullut, esim Englannin etelärannikko. Afrikkaan, Aasiaan yms taitaa tulla vähän liian kalliiksi matkat nyt. Ainakin pakettimatkat näyttää melko kalliilta. En ehkä noihin kohteisiin jaksa alkaa räätälöidä matkaa itse juuri nyt, kun eivät ole kovin tuttuja kohteita.
-ap
Maarianhamina, Naantali, Yyteri, Keurusselkä, Hanko, Tammisaari, Turun saaristo, näitähän on vaikka mitä kotimaassa.
Portugali, Albufeira. Lämmintä on, mutta tuuli käy..jos ulkomaat kiinnostaa.
Liseleje. Ollaan kerran vuokrattu talo sieltä pariksi viikoksi.
Madera ~24 c heinäkuussa, Bali ~28 c heinäkuussa.
Itävallan alppikylät, hintataso ei kuitenkaan ole mitenkään edullinen
Englannin Rivieralle Torquayhin?
Issyk Kul-järvi Kirgisiassa, lentoja kannattaa katsoa myös Kazakstaniin sinne on yleensä halvemmat lennot Kirgisiaan. Samalla voi yhdistää Almatyn lomaan, hieno ja mielenkiintoinen kaupunki. Hintataso on molemmissa maissa huomattavasti Suomea edullisempi.
Myös Sevan-järvi Armeniassa on edullinen ja ei ole liian kuuma paikka.
Siitä kun aloituksessa kerrottiin, että kotimaan kohteet voi unohtaa tässä.