Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä tavalla olet outo?

Vierailija
11.04.2025 |

Minä viihdyn ihmisten parissa, mutta vain tiettyyn pisteeseen asti. Sosiaalisen annoksen jälkeen tarvitsen täydellistä hiljaisuutta. En tiedä, arvaako sitä minusta.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa: käyn myös kaupassa aamutuimaan sunnuntaina, jotta siellä ei olisi ihmisiä. Ap

Vierailija
2/8 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autismikirjon häiriöön (autism spectrum disorder, ASD) liittyy suurentunut älyllisen kehitysvammaisuuden todennäköisyys. Tällä hetkellä noin 33 %:lla ASD-henkilöistä arvioidaan olevan myös kehitysvamma.

Yhdellä kolmesta autistista ÄO alle 70

https://www.kaypahoito.fi/nix03166

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on outoa, jos ihminen pitää itseään outona.

Monet ovat sanoneet minulle, että olen oudoin ihminen jonka tuntevat. Omasta mielestäni olen ihan rationaalinen tyyppi.

Vierailija
4/8 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet ovat sanoneet minulle, että olen oudoin ihminen jonka tuntevat. Omasta mielestäni olen ihan rationaalinen tyyppi.

Täytyyhän sitä nyt pystyä tarkastelemaan itseään muiden silmin! Ap

Vierailija
5/8 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyyhän sitä nyt pystyä tarkastelemaan itseään muiden silmin! Ap

Niin. Muiden pääkopissa on vain yksinkertaistettu versio minusta, jolloin tekemiseni ja sanomiseni varmaankin vaikuttavat oudoilta. Jos tietäisi kaiken minusta, jokainen legopalikka löytyisi oikealle paikalleen, eikä mikään vaikuttaisi oudolta.

Sama koskee tietysti kaikkia muitakin ihmisiä. Ehkä poislukien mieleltään niin sairaat ihmiset, etteivät voi edes itse käsittää aivoituksiaan.

Vierailija
6/8 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelen tälle palstalle.

Vierailija
7/8 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin saattaa sosiaalinen akku loppua jopa kesken keskustelun. Se on johtanut kiusallisiin tilanteisiin. Olen myös valtavan ujo.

Vierailija
8/8 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös se, etten jaksa muita ihmisiä kovin pitkään. 

En myöskään ymmärrä sähköpostikirjoittelun kiekuroita, kuten pitää kiittää viestistä ja toivottaa hyvää päiväjatkoa. Teen niin, mutta en tajua, miksi asioita ei voin vain hoitaa asioina.