Paras PIENI kahvinkeitin? Kapselikeitin, pikkukeitin, pressopannu, mikä?
Ensisijaisesti toivoisin löytäväni laadukkaan pienen suodatinkahvia keittävän keittimen, mutta onko sellaisia? Yleensä niissä on aina joku puute ja vika eikä välttämättä kestä pitkään. Yksi oli ja siinä oli täysin viallinen tippalukko, joka aina heitti kahvit pitkinpoikin. Vaikka otit kannun keittimestä, vasta kun se oli keittänyt kahvit, se alkoi valuttaa ja lorottaa kahvia pitkin keittolevyä. Muutenkin se oli lähes mahdoton puhdistaa kunnolla, vesisäiliötä ei pystynyt pesemään kunnolla eikä muitakaan osia. Yhden vaihdoin jo eikä se vaihtamalla paremmaksi mennyt. Monet pikkukeittimet on muovisia, lelumaisia rimpuloita.
Haluaisin semmoisen, jossa on laadukkaat, mielellään pestävät osat ja kestää aikaa ja käyttöä.
Pressopannulla tehdystä kahvista olen tykännyt, mutta se nostaa kolesterolia, kun siinä on kahvin rasva.
Kapselikeittimistä ei ole mitään kokemusta.
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Ihan makuasia. Kapselit ovat kalliita mutta sellainen keitin on sinkkukodissa kätevä. Pressopannu on hifistien suosiossa.
Käykö kaikki kapselit kaikkiin keittimiin, vai onko niitä erilaisia?
Tämä on hyvä, siinä on termoskannu sekä termosmuki: https://www.amazon.de/-/en/Küchenminis-Coffee-Thermos-Thermal-Automatic…
Itse käytän suodatinsuppiloa ja vedenkeitintä, kun teen vainyhden kupin itselleni. Esilämmitän kupin täyttämällä sen kuumalla vedellä, niin kahvi ei jäädy likkaa sen tippuessa.
Vierailija kirjoitti:
Itse käytän suodatinsuppiloa ja vedenkeitintä, kun teen vainyhden kupin itselleni. Esilämmitän kupin täyttämällä sen kuumalla vedellä, niin kahvi ei jäädy likkaa sen tippuessa.
Tein ennen samoin, sillä erolla että keitin vettä kaksi kupillista, ensin kuumensin kupin, sitten tippumaan. Nyt teen kahvin jauhamattomista pavusta, suodatinpaperitkin jää kauppaan.
Eihän kapselikahvi ole oikeaa kahvia vaan pikakahvia.Toki jos nessistä tykkää niin mikäs siinä.
Espressopannu on paras. Tulee hyvää kahvia eikä maksa kuten kapselit. Niin ja niitä on erikokoisia, alkaen yhden annoksen pannuista.
Oon nähnyt sellaisen pienen keittimen, josta tulee vain 1 mukillinen, oisko ollu oma koti valkoisen blogissa joskus aikoinaan.
Vierailija kirjoitti:
Espressopannu on paras. Tulee hyvää kahvia eikä maksa kuten kapselit. Niin ja niitä on erikokoisia, alkaen yhden annoksen pannuista.
Espressopannu ja kapselit?! Mistä ihmeestä edes puhut?!
Mutteripannu. Mutta samalla lailla nostaa kolesterolia sitten, koska ei ole suodatinta. Toisaalta sitä ei tarvitse juoda litrakaupalla kuten suodatinkahvia.
Jätä tuo typerä kofeiinin kanssa läträäminen. Ei kestä kauan vieroitusoireet.
Vierailija kirjoitti:
Osta kahvimylly ja pressopannu!
Mulla on pressopannu, mutta se oikeasti nosti kolesterolia. Siksi vaihdoin suodatinkahviin. En halua juoda pressokahvia sen takia joka päivä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Jätä tuo typerä kofeiinin kanssa läträäminen. Ei kestä kauan vieroitusoireet.
Tykkään kahvista muutenkin ja se ehkäisee muistisairauksia sekä sydänsairauksia, joten ajattelin sen juomista kumminkin jatkaa. Ap
Ihan makuasia. Kapselit ovat kalliita mutta sellainen keitin on sinkkukodissa kätevä. Pressopannu on hifistien suosiossa.