Jos ottaa yöksi unilääkkeitä, niin jaksaako sitten päivällä tehdä fyysistä työtä?
Enkä tarkoita nyt mitään melatoniinia vaan ihan oikeeta kunnon unilääkettä, että pysyy unessa koko yön. Niin että onko siitä lääkkeestä vielä päivällä tokkurassa ja huono olo?
Kommentit (9)
Riippuu myös lääkkeestä. Melatoniinista ei ollut mulle hyötyä, lääkäri määräsi ketipinoria. Oli hirveä lääke, nukuin kyllä mutta aivot aamuisin aivan puuroa, hyvä ettei kuola valunut töissä kun olin niin seis. Pyysin kokeiluun toista lääkettä, sain doxepiinia. Sopi minulle, jos herään yöllä saan vielä unen päästä kiinni ja aamulla olen täysin työkuntoinen.
On jaksanut jo vuosikausia. Kärsin vakavasta kroonisesta unettomuudesta, ja unilääke on ainoa keino jolla voin nukkua. Käyn normaalissa päivätyössä. En ole tokkurainen.
Itse pysyn unessa vain rauhoittavalla, niin etten ole tokkurassa aamulla. Unilääkkeet ja esim .olanzapiini kokeiltu, nukun kyllä mutta en herää ennen iltapäivää toimintakykyiseksi. Nukahtaminen ei ole mulle ongelma, unessa pysyminen on.
Kyllä jaksaa, joudun käyttämään joka yö unilääkettä, ei vaikuta päivääni mitenkään.
Huoh, no riippuu ihan siitä millä lääkkeellä olet tarkalleen ottaen itsesi tainnuttanut ja miten juuri sinä reagoit kyseiseen lääkkeeseen. Neuroleptit kuten ketipinor tai olanzapin tekevät yleensä kovan fyysisen uupumuksen seuraavaksi päiväksi, bentsodiatsepiinit eivät niinkään ellei vedä jotain älyttömän suurta annosta, tosin silloinkin vaikutus on lähinnä väsyttävä eikä heikottava.
Mistä maasta haette niitä vanhan ajan unilääkkeitä kun niitä ei enää Suomesta saa?
Vierailija kirjoitti:
Mistä maasta haette niitä vanhan ajan unilääkkeitä kun niitä ei enää Suomesta saa?
Työterveys
Unilääkkeisiin koukkuuntuu ihan samalla tavalla kuin alkoholiin, huumeisiin, nikotiiniin jne.
Todennäköisesti jaksaa. Siis jos tarkoitat nukahtamislääkkeitä. Riippuu tietysti hieman yksilöstä, mutta jos vertaa väsymykseen, joka muodostuisi siitä, että ei ole saanut nukuttua, niin parempi lääkkeillä.