SuperMegaTyhmä kysymys " IHMISRODUISTA" .
Nyt myönnä että sivistyksessäni on maailman suurin aukko; olen unohtanut tyystin muutamia seikkoja ns. ihmisroduista.
(Tuli mieleeni tuossa Greyn anatomiaa katsoessa).
Miksi kutsutaan ns. " kiinalaista" , eli ihmistä joka omaa " kiinalaisen" piirteet?
Entä miksikä kutustaan virallisesti tummaihoista ihmistä?
Entä miksikä kutsutaan näiden edellä mainittujen " risteytystä" ?
Miltä he näyttävät? (siis onko joku julkkis esim. " sellainen" ?)
Ovatko yhtä kauniita kuin esim. mulatit (jotka mielestäni ovat yleensä todella kauniita; perinyt kummaltakin rodulta parhaat puolet).
Sitten vielä rotuasiaan tarkennus... olikos jotenkin niin, että on loukkaavaa käyttää ihmisestä sanaa rotu? Miten eri rotuja tulis oikeaoppisesti määritellä?
MITEN JOKU (siis minä) VOI UNOHTAA TYYSTIN TÄLLAISET ASIAT, JOTKA OPETETTIIN MUISTAAKSEEN JO PERUSKOULUSA???
..." hieman" tyhmä olo...
Kommentit (4)
Nykyisen pääministerin Matti Vanhasen isä on kirjoittanut asiasta monta pätevä tutkimusta. Googlaa Tatu vanhanen nimellä niin löydät.
Kiinlaiset ovat mongolideja ja neekerit negridejä.
Vierailija:
Nyt myönnä että sivistyksessäni on maailman suurin aukko; olen unohtanut tyystin muutamia seikkoja ns. ihmisroduista.(Tuli mieleeni tuossa Greyn anatomiaa katsoessa).
Miksi kutsutaan ns. " kiinalaista" , eli ihmistä joka omaa " kiinalaisen" piirteet?
Entä miksikä kutustaan virallisesti tummaihoista ihmistä?
Entä miksikä kutsutaan näiden edellä mainittujen " risteytystä" ?
Miltä he näyttävät? (siis onko joku julkkis esim. " sellainen" ?)
Ovatko yhtä kauniita kuin esim. mulatit (jotka mielestäni ovat yleensä todella kauniita; perinyt kummaltakin rodulta parhaat puolet).Sitten vielä rotuasiaan tarkennus... olikos jotenkin niin, että on loukkaavaa käyttää ihmisestä sanaa rotu? Miten eri rotuja tulis oikeaoppisesti määritellä?
MITEN JOKU (siis minä) VOI UNOHTAA TYYSTIN TÄLLAISET ASIAT, JOTKA OPETETTIIN MUISTAAKSEEN JO PERUSKOULUSA???
..." hieman" tyhmä olo...
- mongolidi
- negridi
- en tiedä onko Suomessa käytössä mitään termiä mutta englannin kielessä esim. blasian, negrasian joilla tarkoitetaan mustan ja aasialaisen lasta
Mustan ja aasialaisen risteytyksiä mm. Kimora Lee Simmons (puoliksi aasialainen ja puoliksi musta) ja Tyson Beckford (1/4 kiinalainen, 3/4 ghanalainen), Tomika Skanes (korealainen äiti ja musta isä), etsi vaikka netistä kuvia
Vierailija:
Nykyisen pääministerin Matti Vanhasen isä on kirjoittanut asiasta monta pätevä tutkimusta. Googlaa Tatu vanhanen nimellä niin löydät.
Mies paralla on asioista todellakin aivan omat käsityksensä ;)
http://fi. wikipedia. org/wiki/Rotu