Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miltä tuntuu, kun äiti on turvallinen?

Vierailija
09.04.2025 |

Oma edesmennyt äitini ei oikeastaan ollut ihan äiti, koska mielenterveys- ja päihdeongelmat veivät hänen huomionsa. Hän oli myös väkivaltainen.

Isäni ja sisarukseni huolehtivat kyllä minusta. 

Olen nyt aikuisena alkanut miettiä, olisiko nuorena aikuisena aikuisuus tuntunut erilaiselta jos elämässäni olisi ollut läsnäoleva ja turvallinen äiti. Ja mietin myös itseäni tulevaisuudessa aikuisten lasten äitinä.

Te joilla on hyvä äitisuhde, kertokaa millaista se on?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti ei koskaan ottanut syliin. 

Vierailija
2/8 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahtoisin myös tietää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä.

Vierailija
4/8 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko isäsi ollut turvallinen aikuinen? Silloin sinä kyllä tiedät millainen vanhemman kuuluisi olla, ei sillä ole merkitystä onko äiti vai isä lapsesta vastuussa.

Vierailija
5/8 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli turvallinen mutta etäinen äiti. Hän oli traumatisoitunut lapsuudessaan. Mutta häneen saattoi luottaa, elämä sujui rauhallisesti. En kuitenkaan koskaan keskustellut hänen kanssaan syvällisesti, koska hän ei pystynyt siihen älykkyydestään huolimatta. Olisi ollut ihanaa jutella kaikenlaista, suurta ja pientä. 

Vierailija
6/8 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin seurassa on kevyt olo ja huoleton olla. Vaikka on ollut raskaskin päivä niin olo helpottaa kun juttelen hänen kanssaan. Ja tiedän myös, että sanon mitä vaan niin kelpaan. 

Vierailija
7/8 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko isäsi ollut turvallinen aikuinen? Silloin sinä kyllä tiedät millainen vanhemman kuuluisi olla, ei sillä ole merkitystä onko äiti vai isä lapsesta vastuussa.

Isäni oli turvallinen. Mitta olen miettinyt olisiko ollut erilaista kasvaa aikuiseksi naiseksi ja tulla äidiksi, jos olisi ollut läheinen suhde omaan äitiini (sen sijaan että hän oli vaikea ja jopa pelottava)

Vierailija
8/8 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isäni oli turvallinen. Mitta olen miettinyt olisiko ollut erilaista kasvaa aikuiseksi naiseksi ja tulla äidiksi, jos olisi ollut läheinen suhde omaan äitiini (sen sijaan että hän oli vaikea ja jopa pelottava)

Eihän tuo riipu vanhemman sukupuolesta.