Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä olisi sun minimibudjetti käyttörahaksi viikon rantalomalle ilman lapsia?

Vierailija
09.04.2025 |

Ajatusleikki: lähdet jonnekin Suomea edullisempaan kohteeseen viikoksi ihan vain olemaan ja rentoutumaan yksin tai kumppanin/ystävän kanssa, kohteena esim. Espanja, Turkki, Kroatia, Kreikka tai vastaava ei kovin kallis paikka. Kohteessa ei ole mitään ihmeellisiä nähtävyyksiä tai aktiviteetteja, kallista tekemistä tai kummoisia shoppailumahdollisuuksia vaan tarkoituksena on nauttia auringosta ja seurasta pikkubudjetilla. Mikä olisi sellainen minimibudjetti jonka varaisit tuolle viikolle ruokaan ja juomaan? Oletetaan siis nyt myös, että lennot ja hotelli on jo maksettu. Jos hotelliin ei kuulu aamupala, minkälaisella summalla pärjäisit per päivä? Kuinka paljon varaat ylimääräistä lisäksi sen varalle, että jotain sattuu tai tulee yllättäviä lisäkuluja matkustaessa?

Haluan siis nyt kuulla minimin, millä tulisit toimeen ja viettäisit ihan mukavan viikon, enkä sellaista summaa mihin sinulla olisi oikeasti varaa tai minkä kyllä saisit käytettyä jos olisi varaa mihin vain. Riittäisikö helposti 50e per päivä? 100e per päivä? Enemmän, vähemmän? Kerro vastauksessasi myös käytätkö alkoholia, niin pystyy hahmottamaan meneekö summa oikeasti pelkkään ruokaan vai myös drinkkeihin ja muuhun viihtymiseen. Pärjäisitkö osaksi kaupasta ostetuilla eväillä vai lähtisitkö sillä asenteella, että joka päivä on käytävä ulkona syömässä vähintään kerran? Autoa ei olisi käytössä mutta ranta lähellä.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla koskaan mitään varsinaista budjettia ole, raha kuluu se mikä kuluu. Olen juurikin lähdössä Etelä-Eurooppaan pariksi viikoksi puolison kanssa, meillä on huoneistohotelli, johon ei kuulu aterioita. Mitään erityisiä nähtävyyksiä ei ole kohteessa, teemme kävelyjä, uimme hotellin sisäuima-altaassa,  paikallisbusseilla päiväretkiä lähistölle. Ajatuksena on tehdä aamiainen pääasiassa itse, syödä lounasta ja päiväkahvit ulkona ja illalla tehdä itse kevyt illallinen. Luulisin, että päivässä menee rahaa noin 50 euroa per nenä eli kahdessa viikossa kahdelta 1400 euroa. Toki halvemmallakin selviää , tietenkin myös enemmän olisi helppo käyttää.

Vierailija
2/34 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä sanon sitten et ainakin vähintään 150-200 per päivä. Useamman kerran päivässä pitää syödä ja juoda drinkkejä. En mene ulkomaille laskemaan montako euroa voin käyttää nyt ruokailuun,voiko ottaa juoman vai pelkkä vesi jääkö iltapalan rahaa. Syön mitä haluan. Toki vika päivä voi olla shoppailu päivä sillä mitä vielä on. Mä en ainakaan lähde hellan ääreen ja tiskaamaan ulkomaille. Aamukahvin voi juoda huoneessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä , alkoholia emme juurikaan käytä, mutta lomalla kerran pari varmaan ostamme viinipullon iltaruualle, jonkun max 10 euroa pullon.

Vierailija
4/34 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

600

Vierailija
5/34 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

75e/pvä. Sillä syö ulkona 2x päivässä eikä aamupala paljoa maksa. 

Esim monissa maissa ns duunarinlounas on 10-13e ja se on runsas ja sisältää myös vettä, kahvin ja lasillisen viiniä.

Esim Italiassa saat 3-6rl menun km 35e:lla, siihen pikkukannu viiniä 3-5e. Coperto ja kahvi 5e. Yhteensä 43-45e

Noista tulee vasta 53-58e joten toistakymppiä jää aamiaiseen, jäätelöön tms.

Eikä jokapäivä edes jaksa syödä noin hyvin ja paljon. 

Vierailija
6/34 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

100€ viikoksi

Vierailija
7/34 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan satku per päivä. Mutta matkavakuutuksen lisäksi toki pitää olla rahaa kortin kautta käytettävissä tuon päälle, jos jotain tapahtuu. Lähtien vaikka siitä, että et saa koko viikkona matkalaukkua paikan päälle.

Vierailija
8/34 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen mitä etelässä olen käynyt, niin satasesta 150 euroon päivää kohti.

Itse en mitään kokkaile, syön kioskista "grilli ruokaa" tai pikkuravintoloissa aamupalan, lounaan ym

Kaljaa juon pikkuhönössä aamusta iltaan, se on yleensä halpaa mutta meneehän siihen terdellä istumiseen helpolla päivä budjetista puolet.

Vierailija
9/34 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

50€ pärjäisin viikon helposti

Vierailija
10/34 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ulkomailla pitäisi mitenkään erikseen tuhlailla ja syödä ulkona? Ihan saman verran varmaan menisi rahaa kuin nyt eli 30€ viikossa

Vierailija
11/34 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimon kanssa maataan koko viikko.

Aamiaiset, lounaat ja päivälliset huoneeseen.

Paljasta munaa vaimolle yli päätään alin omaan.

Hahhahah! Mitäs luulit?

t. Matti

Vierailija
12/34 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkissa on halpaa ja siellä pärjää 100 euron päiväbudjetilla. Kroatia ja Kreikka taas Suomen hinnoissa. Kaikissa maissa on edullista, jos on täysin raitis.

Vierailija
13/34 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran kummempia aktiviteetteja ei ole edes tarjolla, niin rahaa menee ilmeisesti lähinnä ruokaan. Varaisin minimissään 50 e per päivä. Pärjäisin hyvin osittain kaupan eväillä (esim aamiainen), mutta haluaisin syödä yhden kunnollisen ravintola-aterian joka päivä. Käytän alkoholia, mutta aika vähän. Ehkä tuollaisella reissulla enintään 1-2 lasia viiniä päivässä.

Jos aktiviteetteihin mahdollisuus, niin minimissään 100 e päivä.

Vierailija
14/34 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

100e per päivä oon ite laskenut buduksi. Lomalla en tee itse mitään ruokaa. En keitä edes kahvia itse. Hyvin on tuo raha riittänyt ja usein jäänyt vähän ylikin. 

Vierailija
15/34 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen mitä etelässä olen käynyt, niin satasesta 150 euroon päivää kohti.

Itse en mitään kokkaile, syön kioskista "grilli ruokaa" tai pikkuravintoloissa aamupalan, lounaan ym

Kaljaa juon pikkuhönössä aamusta iltaan, se on yleensä halpaa mutta meneehän siihen terdellä istumiseen helpolla päivä budjetista puolet.

Kuulostaa kammottavalta! 

Vierailija
16/34 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

All inclusive ja rahaa ei mene senttiäkään koko loman aikana.

Vierailija
17/34 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

100€ päivä. Ja luottokortti mukaan. Kai haluatte käydä jossain katsomassa nähtävyyksiä, kuumassa tarvitaan juomista usein, kraanavettä ei voi juoda, eli pullotettu vesikin maksaa. Mahdolliseen taksiin varattava rahaa.

Vierailija
18/34 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1200-1400 minimissään. 

Vierailija
19/34 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamiainen 20, lounas 40, päivällinen 70-100

välipalat (kahvilat) 20-50. 

muu kulutus 20-30e 

Ruokiin ja juomiin siis n 200/päivä/henkilö.

Budjetoin yleensä n 150-200/päivä koska syön hotellissa aamiaisen. Jos tarve on niin tulen toimeen alle 100e/päivä mutta lomalla kohteessa en halua laskea kovin tarkkaan.

Vierailija
20/34 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että keskimäärin 20 eur/päivä pärjäisin tarvittaessa ja olisin vielä ihan tyytyväinen, jos olisin yksin reissussa. Käytännössä kaikissa rantalomakohteissa, joissa olen ollut, on ollut halvempaa ruokaa ja juomaa kuin Suomessa, ainoana poikkeuksena tulee mieleen Miami.

Mutta, aamulla kahvia ja leipää päällisillä hotellilla, lounaaksi jotain pienempää (salaatti, täytetty patonki tms., Kreikassa pita gyros), illalla varmasti jonkun kerran kävisi jossain pizzalla tai pastalla, mutta en myöskään ravintolassa istuisi yksin joka ilta, vaan ennemmin jotain girl dinneriä ja halpaa viiniä hotellilla.

Oi, päästäpä yksin viikoksi rantalomalle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme