Oletko koskaan luullut että jonkun mokaus oli vitsi ja nauranut sille ja sitten se toinen on suuttunut sinulle?
Mulle on joskus käynyt niin. Mulla on tapana itse hassutella tosi paljon ja oletan liian herkästi että jonkun toisenkin hölmöilyt ovat tahallista hassuttelua. Olen vilpittömästi yllättynyt kun se toinen onkin suuttunut nauramisestani. Mulla on autisminkirjon piirteitä keskivertoa enemmän mutta ei autismin diagnoosiin riittävää määrää. Täytyisi opetella varmuuden vuoksi olemaan aina vakavin kasoin, ainakin muiden kuin ihan läheisten seurassa.
Kommentit (6)
Autistia pitäisi vetäistä kuokkaan...
Minäkin olen joskus nauranut sopimattomassa tilanteessa ja ihmetellyt kun joillain on outo ilme, olin näköjään sopimaton. Olen opetellut olemaan vakava. Tunteiden käsittely on haastavaa autisteilla, pitää ymmärtää.Terv.keskivaikea aspenger nainen
Hihi nauroin hautajaisissa 🤭 Hihi kukaan ei voi tehdä minulle yhtikäs mitään koska olen audisdi 🦄💖
Mutta sinähän voisit taas suuttua siitä että se toinen suuttui sun vahingosta. Sinä et tiennyt että hänen mokauksensa oli vahinko eikä hän tiennyt että sinun nauraminen oli vahinko. Kaksinkertainen väärinkäsitys. Kumpaakaan ei voi syyllistää.
Olen. Asiat eivät ole aina sitä miltä näyttää.