Siis mikä kusipää pomo...!!!
Hyvä etten sanonut itseäni irti tänään...!! AARRGH!!!!
Pomosta sen verran että en tiedä töissä ihmistä, joka ei jossain vaiheessa olisi napit vastakkain hänen kanssaan ja pomo tuntuu saavansa ihmeen kiksit siitä että nöyrryttää muita.
Meillä oli kesälomatoiveet esillä. Itse laitoin kaikki muut, mutta syksyn jätin auki, koska en silloin vielä tiennyt koska tuleva matka tarkalleen on. Laitoin siihen selvästi, että " matka, ilmoitan myöhemmin ajankohdan" .
Olen ollut nyt töistä jonkun aikaa pois ja tänään kun kävin työpaikalla (sain täsmällisen ajankohdan selville) ja toivelista oli poistettu.
Pomon huoneesa selvisi että hän oli jo tehnyt listat ja laittanut lomani mielivaltaisesti. Sanoin, että minulla on matka varattuna ja ilokseni huomasin, että se ei heittänyt kuin 4 päivää merkitystä ja sanoin, että se on helppo vaihtaa (lomalistoja ei oltu vielä edes vahvistettu).
Pomo siihen tylysti että ei sovi. Mä että miten niin ei, mulla oli merkintäkin että matka. Pomo siihen, että voi luuleksä että mä jokaisen odottelijan perään soittelen! Kun yritin uudelleen että eihän se ole kuin 4 päivän muutos, niin pomo siihen, että joo ei käy; elokuulle ei voi ottaa enää yhtään lomaa (huom. olisin tarvinnut elokuussa VAIN YHDEN PÄIVÄN ELI VIIMEISEN!) Pomo ei taipunut yhtään ja oikein virnuili vittumaisesti samalla meikaten (!!! luit oikein)
Mulla paloi käämit ja haukuin hänet vittuimaisimmaksi ihmiseksi jonka tiedän ja paiskasin huoneen oven lähtiessäni niin että putosi varmaan saranoilta. Nyt loppui persiin nuoleminen! Yhtään enää en jousta jos kysyy... ja sille matkalle lähden vaikka potkut saisin!!!
Helpottaisi tätä vitutusta huomattavasti jos haukkuisitte pomoni oikein rumin sanankääntein!
Kommentit (18)
Meillä kesälomatoiveet on kerrottava tiettyyn päivään mennessä. Jos listassa lukee, että menen joskus syksyllä matkalle, ei esimies sitä noteeraa vaan laittaa lomat sen mukaan, mikä sopii.
hei haloo...ei kesälomaa saa aina silloin kun itse haluaa. se on elämää. ihmetyttää tuollaiset työntekijät...
Töissä täytyy edes jotenkin viihtyä ja joskus on paskojakin päiviä, mutta toi on jo törkeetä vittuilua pomolta. Sanoisin itseni irti ja olen sanonutkin tuollaisen alaisuudesta. Varmasti sanoo, että kyllä sun tilalle joku muu löytyy, antaa jonkun muun mennä ottamaan vastaan ne vittuilut itse lähtisin. Etköhän säkin uutta työtä äkkiä löytäs :)
Sinuna alkaisin etsiä uutta työpaikkaa ja irtisanomisajan olisin tosi vittumainen ja joustamaton.
Pomo saa päättää lomat kuultuaan työntekijöitä. Toiveita ei tarvitse noudattaa.
Itse olen sanoutunut huonosta työpaikasta irti.
Ah, mikä tunne oli paiskata avaimet ja henkilökortti pomon pöydälle ja sanoa että nyt muuten häivyn tästä! Nimi paperiin ja ovesta ulos.
Voi, mulle pomo ensin sopi lomapäivät toiveitteni mukaan. Sitten kun kuuli, että olen Pariisiin menossa tuli kiire. Hän olikin lähdössä lomalle. Mun lomat paloi siltä ajankohdalta, piti siirtää viikolla. Just siltä matkaviikolta. Sain onneksi matkan siirrettyä enkä virkannut pomolle sen jälkeen matkoistani mitään. Sen jälkeen lomille ei ollut "mitään erityistä ohjelmaa" jos joku töissä kysyi. Lomat eivät enää siirtyneet. Oli muutenkin surkein pomo ikinä.
Pisteet pomollesi! Loistavaa, että vielä löytyy suoraselkäisiä esimiehiä, jotka noudattavat yleistä linjaa! Ihan oikeasti nyt mitä siitä tulisi, jos jokainen firman työtekijä toimisi ap tavoin?! Tänään toista ja huomenna taas toista.
VOI VOI, elämä on! Ellei loman ajankohdasta päästä yksimielisyyteen, työnantaja määrää, milloin loma pidetään!
Hyvä, että esimiehesi pitää kiinni säädetyistä työaikalaista ja kaikki työtekijät ovat samassa asemassa, eikä polje jalkoihinsa lakeja, jotka on säädetty KAIKKIEN työtekijöiden eduksi.
Siis, mitä!!! Oletko sinä nyt ihan tosissasi???
Älkää nyt varailko niitä matkoja ennenkuin lomanne ajankohta on vahvistettu, kiitos.
Voi, paha paha pomo kiusaa kilttiä ja ahkeraa työntekijää ja nyt sinä olet ihan hermorauniona kuin pikkulapsi, joilta on otettu karkit pois. Ja taas tuli todisettua, jos asiat eivät suju naisten suunnitelmien mukaan, he tulevat vihaisiksi kuin pikkulapset.
Olisiko kannattanut käydä tämä keskustelu pomon kanssa ennen matkan varaamista, kuten me muutkin työtekijät teemme. Täällä, kun sattuu olemaan töissä muitakin kuin vain MINÄ MINÄ MINÄ...
Ai mikä tunne paiskata avaimet pomon pöydälle? Yleensä on 2 vko irtisanomisaika, joten ei niitä avaimia noin vain viskota yllättäen.
Anteeksi, että en nyt ole empaattinen olkapää edellä. Yhdyn edellisiin, olisiko kannattanut varmistaa loman ajankohta ennen matkan varaamista. Työelämää kun ei voi rakentaa yhden työntekijän suunnitelmien mukaan. Jos joustaa yhden kohdalla siitä tulee helposti kierre, jota ei pysäytetä!
Ja muuten lattialle heittäytyminen itkupotku raivareineen on muuten tosi aikuismainen(naismainen) neuvottelu taktiikka, jolla pääsee pitkälle. Ei kannata tätä esimiestä ainakaan laittaa suosittelijaksi.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2013 klo 15:42"]
Voi, paha paha pomo kiusaa kilttiä ja ahkeraa työntekijää ja nyt sinä olet ihan hermorauniona kuin pikkulapsi, joilta on otettu karkit pois. Ja taas tuli todisettua, jos asiat eivät suju naisten suunnitelmien mukaan, he tulevat vihaisiksi kuin pikkulapset.
Just näin, ap kuulosti kiukuttelevalta ja hemmotellulta pennulta. Aina ei oikeesti saa just niinkun itse haluaa.
[/quote]
mulle tuli aikoinaan uusi pomo jostain koulusta kun entinen jäi eläkkeelle,tyyppi kyttäsi jatkuvasti ja järjesteli jatkuvasti jotain palavereja/neuvonpitoja koska suhtauduin niin kielteisesti esimiehiin?? kaiken huippu oli kun tulin 10viikon sairaslomalta töihin oli työajat järjestelty uusiksi eikä asiasta ilmoitettu etukäeen (10vuotta klo7-16)olin sopinut kaikki menot sen mukaan koska ei asiasta ilmoitettu etukäteen,sain varoituksen sen takia koska en noudattanut esimiehen määräämiä työaikoja,kehoitin työntämään lapun hanuriin ja äijä kun alkoi hikeentymään sanoin ihan asiallisesti että mennään pihalle selvittämään asia kunnolla,kun mulla ei ole suullinen anti vahvinpuoli varsinkin kun vituttaa jo valmiiksi,ei tullut pihalle mutta sain lopputilin ja hopealusikat esimiehen väkivallalla uhkaamisesta,maksoivat 6kk palkankin kotiin ilman työvelvoitetta,viikon olin silloin työtön kun sain uuden työpaikan,nyt olen ollut siellä 7v.