Voisi kuvitella että klo 7.30 lähtevässä junassa olisi kysyntää aamupalalle
Mutta mitäpä minä VR:n bisneslogiikasta tietäisin.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen joissain junissa myytiin kärryistä aamupalaa. Jos näitä kärryjä ei enää ole, se tarkoittaa, että liikeidea ei kantanut. Mutta mitäpä minä kansan ostohaluista tietäisin.
Ravintolavaunuissakin näkee usein ihmisiä syömässä omia eväitään. Voi olla että jatkossa kaikki syövät junassa omia eväitään eikä ravintolavaunuja tarvita. Tulee halvemmaksi syödä omia eväitä kuin junan ylikalliita tuotteita.
Hinta on sopiva, kun asiakkaat sitä ostaa. Satunnaismatkailija raskii kahvin ja sämpylän junassa ehkä ostaa ja pendelöijä kuljettaa omia eväitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen gluteeniton. Jostain syystä jopa ravintolavaunun viiliin on lusätty gluteenimysli. Välillä sämpylä valmistetaan tilauksesta, mikä on mielestäni superhyvin hoidettu juttu. Mutta usein mitään muuta kuin makeaa ei ole tarjolla.
Se on GLUTEIINITON
GLUTEENITON on oikeen kirjoitettu.
Mammat ei ehdi edes Pasilaan, kun on jo tertullinen banaaneita pistetty poskeen 🍌🍌🍌
Ainakin meidän rautatieasemalta saa aamupalaa kahdestakin paikasta mukaan otettavaksi. Jos on uusavuton niin ei voi sitten mitään.
Torspo täällä auttaa sukulaista ostamaan osakkeen, nyt kun pankit eivät lainaa nuorille. Ilman torspon säästöä esim aamiaisessa en tätä voisi tehdä. 100 000 euroa työstä hankittua on pitkä raha nuorelle.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko matkustajat ovat valmiita maksamaan aamiaisesta ja paljonko aamiaisen kustannukset olisivat?
Keskiverto työläinenhän saa sen 9e per päivä, että sillä saa kai juustosämpylän ja mehun.
Siinä meni päivän palkka mutta onhan se sen arvoista kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Helsingistä lähtee, niin voi asemalta ostaa mukaan tuoreet kahvit ja syötävät. Esim. Starbucks on auki jo klo 6.00. VR'ltä ei saa kuin vanhaa ja nihkeätä kovalla hinnalla. Ei mikään ihme ettei niitten kannata edes yrittää kilpailla.
Taitaa olla niin, että vain Helsingissä on enää minkäänlaista asemahallia, muualla maassa ne on jo suljettu.
Tampereella taitaa olla ainakin 4 (vai 5) kahvilaa joista joku aukeaa arkena 6.30 ja kaikki oli klo 8 auki, kun juuri siellä olin. Mutta ei millään vähän käytetyllä asemalla kannata kahvilaa pitää, kun ei riitä asiakkaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Helsingistä lähtee, niin voi asemalta ostaa mukaan tuoreet kahvit ja syötävät. Esim. Starbucks on auki jo klo 6.00. VR'ltä ei saa kuin vanhaa ja nihkeätä kovalla hinnalla. Ei mikään ihme ettei niitten kannata edes yrittää kilpailla.
Taitaa olla niin, että vain Helsingissä on enää minkäänlaista asemahallia, muualla maassa ne on jo suljettu.
Tampereella taitaa olla ainakin 4 (vai 5) kahvilaa joista joku aukeaa arkena 6.30 ja kaikki oli klo 8 auki, kun juuri siellä olin. Mutta ei millään vähän käytetyllä asemalla kannata kahvilaa pitää, kun ei riitä asiakkaita.
Turussa on silta.
Vierailija kirjoitti:
Tyhmäähän se olisi laskea hintoja kun asiakkaat jonottavat ravintolavaunuun ja maksavat mielellään nykyiset hinnat. Jos hinnat laskisivat niin jonot olisivat vielä nykyisiä pidemmät.
Kahvitermos ja sämpylä mukaan. Se nyt on tyhmää nykyisellä hintatasolla maksaa liikaa!
Vierailija kirjoitti:
Mammat ei ehdi edes Pasilaan, kun on jo tertullinen banaaneita pistetty poskeen 🍌🍌🍌
Ennemminkin pari levyä suklaata ja perhepitsan :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Suomen rautatieasemat ovat perinteisesti olleet VR-Yhtymän omistuksessa, mutta VR on luopunut asemien omistuksesta vähitellen. VR omisti vuoden 2023 keväällä 64 asemarakennusta, joista valtaosasta se aikoi luopua tulevina vuosina. Vain Helsingin ja Tampereen asemien oli toistaiseksi tarkoitus jäädä varmasti VR:lle." -wikipedia
Vierailija kirjoitti:
Tai "mustaa makkaraa" poskeen Steissin viereisessä Kaisaniemen puistossa. ;)
Japanissa automaatit toimivat mutta Suomessa ihmiset hajottaisivat automaatin tai pahimmassa tapauksessa virtsaisivat sen sisälle.