Isovanhemmat rahoittaa teinin huumeiden käyttöä
Tavallaan kai parempi, että lapsi saa rahat isovanhemmilta kuin että tekisi rikoksia tmv, mutta onko tässä mitään tehtävissä, kun teini ravaa jatkuvasti isovanhemmillaan (eksän vanhemmat) ja ostaa heiltä saaduilla rahoilla joko sähkötupakkaa, kannabista tai herkkuja, joista viimeisin nyt ei niin iso juttu ole, mutta sitäkin voisi vähentää. Olen sanonut kymmeniä kertoja, asiallisesti ja asiattomasti, ei mitään vaikutusta. Ei isovanhemmille eikä eksälle sanottuna, ei teinille itselleen tietenkään auta. Eksä myös puhunut asiasta vanhemmilleen. Olen kertonut mihin rahat menevät, sain vastaukseksi että "pitäisikö miettiä jotain vieroitusta, voi olla pahat vieroitusoireet". Olen niin kyllästynyt tähän, mutta en tiedä mitä tehdä. Jatkuvasti ei voi teinin liikkeitä valvoakaan tai laittaa nilkkapantaa. Eipä taida olla mitään lakipykälääkään tätä estämään. Kiva kun antavat rahaa, mutta todella vaikea olla kiitollinen tässä tilanteessa. Asuvat niin lähellä, että sinne on helppo livahtaa milloin vain. Sitten löytyy repusta sähkötupakka, kun kysyn millä rahalla pari, kertoo että mummin rahoilla. Huoh. Ovat varmasti yksinäisiä ja pelkäävät että teini lopettaa käymästä, jos rahaa ei anneta.
Kommentit (2)
Sähkötupakka ja kannabis ovat kyllä niin voimakkaita aineita, ettei huumekuolemaa enää voi estää.
Millä rahalla osti*
Tiedostan myös, että rahat revitään sitten varmaankin muualta, jos tuolta ei saa. Mutta olisi kiva jos tämä päihteiden käyttö olisi edes vähän vaikeampaa tai harvempaa ilman näitä isovanhempien rahoja, kun se muuten onnistuu nykyään yhdellä klikkauksella.
Ap