Taideopiskelusta
Pienillä lapsilla pitäisi olla paljonkin taidetta, jotta oppivat hahmottamaan asioita ja ilmaisemaan itseään.
Mutta aikuiset nyt nettiaikana, työ joko menestyy tai ei. Mihin tarvitaan apurahataiteilijoita joiden identiteetti näyttää perustuvan koulutukseen, jolla ei sitten tienaakaan. Että titteli edellä, vaikkei luovuutta tai ideoita olisi. Ne joilla on, pärjää ja työllistyy ilman.
Kommentit (3)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ihan kovassa tieteessäkin on paljon perustutkimusta, joka ei tuota suoranaisesti rahaa. Mihin tarvitaan esimerkiksi alkeishiukkasten tutkimusta, teoreettista fysiikkaa tai jotain kasvien juurastossa elävien mikrobien tutkimusta?
Olen itse enemmän taiteeseen suuntautunut, mutta jopa minä ymmärrän, että tieteen perustutkimus on melko oleellista koko ihmiskunnalle. Ilman kattavaa perustutkimusta, miten saadaan rahaa tuottavia innovaatioita? Ei kukaan voi olla niin tyhmä, että ajattelee, että tiede on jo täysin hoidossa ja nyt tehdään vaan rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ihan kovassa tieteessäkin on paljon perustutkimusta, joka ei tuota suoranaisesti rahaa. Mihin tarvitaan esimerkiksi alkeishiukkasten tutkimusta, teoreettista fysiikkaa tai jotain kasvien juurastossa elävien mikrobien tutkimusta?
Yritys rahoittaa tutkimuksen jos sillä on potentiaalia tuottaa tulevaisuudessa rahaa.