Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alan vaihto 38-vuotiaana

Vierailija
08.04.2025 |

Onko täällä ketään joka olisi vaihtanut onnistuneesti alaa viellä lähes 40-vuotiaana? Onko mahdollista vai ihan toivotonta? 

En oikein pysty enää tekemään fyysisesti raskaita töitä, siksi mietin uutta alaa.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin jouduin vaihtamaan alaa hiirikyynärpään vuoksi.

Vierailija
2/12 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menin amikseen 38 vuotiaana ja kävin kone ja tuotanto tekniikan alan tutkinnon. Nyt koneistajana töissä eikä ole raskasta työtä. Opiskelu kannattaa aina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä mietin joka vuotisten talvilomautusten takia, mutta ei ole varaa ryhtyä kokopäiväiseksi opiskelijaksi. Voi kun olisin ymmärtänyt lähteä opiskelemaan aikuiskoulutustuella, ei tarvitsisi lorvia lomautettuna talvisin, kun töitä ei ole eikä kukaan ota edes kaupan kassalle tai siivoojaksi, kun pätevämpiäkin niihin hommiin löytyy. Nyt on pakko kituuttaa näin. 

Vierailija
4/12 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse menin amikseen 38 vuotiaana ja kävin kone ja tuotanto tekniikan alan tutkinnon. Nyt koneistajana töissä eikä ole raskasta työtä. Opiskelu kannattaa aina.

Pääsitkö heti töihin kun valmistuin vai oliko vaikeaa saada ?

Vierailija
5/12 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on vaihtanut alaa 5-kymppisenäkin.

Vierailija
6/12 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloitin uuden tutkinnon suorittamisen 36-vuotiaana. Otin opintovapaata ja menin nuorten kanssa opiskelemaan AMK:n päivätoteutukseen. Kahden lukukauden jälkeen menin harjoitteluun jonka jälkeen sain vakipaikan. Loput tutkinnosta suoritin työn ohessa reilussa puolessa vuodessa. Opiskelin siis ihan uuden alan ja nyt olen tehnyt tämän alan töitä jo yli kymmenen vuotta. Kyllä kannatti.

Vierailija
7/12 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsitkö heti töihin kun valmistuin vai oliko vaikeaa saada ?

Joo pääsin heti töihin, oli kaksi työpaikkaa mistä sain valita. Nytkin on rekry päällä koko ajan. Jos on työttömiä koneistajia kuulolla niin Oulun alueella on hommia.

Vierailija
8/12 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin alaa 58-vuotiaana. Työkkärin suosituksesta, kun olin ollut tarpeeksi pitkään työtön.

Vierailija
9/12 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri teki saman yli nelikymppisenä. Työllistyi uudelle alalle lähes heti valmistuttuaan. 

Vierailija
10/12 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole mitään yläikärajaa

Vierailija
11/12 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoritin just tutkinnon, oon 52 vee.

Vierailija
12/12 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vähän tuuliajolla ja tein pätkittäin niitä töitä mitä löysin ja sain lukiosta päästyäni. Kävin amiksen kolmekymppisenä, siitä suoraan entiseen harjoittelupaikkaan töihin. Nelikymppisenä prakasi kroppa, vaihdoin alaa ns. lennosta työnantajalle joka koulutti työnlomassa tälle uudelle alalle.

Rohkeasti vain eteenpäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä