Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiukset ja vaihdevuodet

Vierailija
08.04.2025 |

Onko kenelläkään kokemuksia mikä auttaisi vaihdevuosien aiheuttamaan hamppuuntuneeseen tukkaan?kun täytin 40v niin selkeästi tapahtui joku muutos hiuksissa. Mulla on aina ollut muutenkin hankala tyypillinen suomalainen ohut hiuslaatu, mutta nyt iän vuoksi tää tukka on muuttunut aivan hirveäksi. Kuiva, katkeileva, takkuuntuva, hamppumainen, törröttää, pään sivussa hiukset ei kasva korvien yli vaikka on muuten pitkät hiukset, purkkamaisen venyvä, pörröinen VAIKKA en ole värjännyt tai käyttänyt mitään hiuksia vahingoittavia laitteita. Mikä avuksi?

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marokkolaiset naiset hierovat arganöljyä hiuspohjaan ja latvoihin kolme kertaa viikossa ja antavat vaikuttaa yön yli, aamulla normaali hiusten pesu. Mulla auttoi tuo metodi kun hiukset rupesi katkeilemaan pari vuotta sitten. 

Miksi alapeukku? Voit googlettaa myös jos et usko. Katso miten upeat hiukset heillä on.

Vierailija
22/53 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen nyt ainakin alkuun kollageenilisää ja omega-7-valmistetta.

Pillerit ei korvaa ruokavaliota, ihminen ei tarvitse mitään purkkivalmisteita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka nyt on korvaamassa mitään? Nuo ovat lisäravinteita, joita käytetään ruokavalion lisänä. Jos mulla olisi vastaava ongelma, niin kokeilisin kyllä kaikkea. Ihme kommentti tämäkin..

Vierailija
24/53 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka nyt on korvaamassa mitään? Nuo ovat lisäravinteita, joita käytetään ruokavalion lisänä. Jos mulla olisi vastaava ongelma, niin kokeilisin kyllä kaikkea. Ihme kommentti tämäkin..

Kyllä, kirjoittelet todella omituisia ja jopa täysin hyödyttömiä ratkaisuja, oletko luontaistuotekauppias, tuosta purkista hiustenlähtöön, tuosta purkista takkuuntumiseen, tuosta purkista kutinaan, tuosta purkista venymiseen. Luontaistuotteet ovat jopa lääkärikunnan mielestä täydellinen rahastuskeino. Sinkkiä saa ruoasta, rautaa saa ruoasta, mutta jos syö vain hampurilaisia, saa niistä sitten sitä rasvaa kuivuuteen.

Vierailija
25/53 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hormonikorvaushoito voisi jeesiä. 

Ne pillerit ei sovellu kaikille.

Vierailija
26/53 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräälle rouvalle jopa kampaaja suositteli 250 euron edestä kaikenlaista "hyvää" siis aineista, valitettavasti rouvan pää on yhä yhtä harva kuin viime kevään harakanpesä. Mene lääkärille, se on ainoa tie, josko sekään auttaa. Ei vanhenemista kuulu lakaista maton alle, se tuo mukanaan yllättävän paljon sellaista mitä 25-vuotiaana ei ollut eikä tiedostanut että niitä on edes olemassa, ongelmia ja vaivoja siis. 

Vierailija
27/53 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marokkolaiset naiset hierovat arganöljyä hiuspohjaan ja latvoihin kolme kertaa viikossa ja antavat vaikuttaa yön yli, aamulla normaali hiusten pesu. Mulla auttoi tuo metodi kun hiukset rupesi katkeilemaan pari vuotta sitten. 

Miksi alapeukku? Voit googlettaa myös jos et usko. Katso miten upeat hiukset heillä on.

Saattaa tietysti olla, että marokkolaisnaisilla on alunperin hieman erilainen hiuslaatu suomalaiseen silkkihiukseen verrattuna. 

Vierailija
28/53 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öljyä päänahkaan kun on rasvoittuva hiusjuuri?

Noh, mulla on hiukset edelleen runsaat ja hyvässä kunnossa.

Vierailija
29/53 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

biotiini ihan oikeasti auttaa, samoin sinkki. Kalanmaksaöljy saa aikaan uutta tyvikasvua.

Vierailija
30/53 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saattaa tietysti olla, että marokkolaisnaisilla on alunperin hieman erilainen hiuslaatu suomalaiseen silkkihiukseen verrattuna. 

Riippuu geeneistä. Mulla ei ole "silkkitukkaa". Ei toki ole sellainen kuin ulkomaalaisilla.

Vierailija
31/53 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan juurikin näin. Yleensä heillä on hyvin paksu ja runsas hiuslaatu, on vähän eri lätkäistä ohueen ja mitättömään kuontaloon öljyä, eli rasvaa, juu ei ole sama asia, kokeilkaan ohueen hiukseen ja jo vähentyneeseen hiukseen öljyä, karmea lopputulos tai sitten on sokea. Mikään rasva ei korvaa anatomia omaa kykyä tuottaa kollageenia tai muita aineita, pillerit ja aineet ovat teollisesti kehiteltyjä ja ihmisen keho tuottaa niitä täysin luomuna.

Vierailija
32/53 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, kirjoittelet todella omituisia ja jopa täysin hyödyttömiä ratkaisuja, oletko luontaistuotekauppias, tuosta purkista hiustenlähtöön, tuosta purkista takkuuntumiseen, tuosta purkista kutinaan, tuosta purkista venymiseen. Luontaistuotteet ovat jopa lääkärikunnan mielestä täydellinen rahastuskeino. Sinkkiä saa ruoasta, rautaa saa ruoasta, mutta jos syö vain hampurilaisia, sa

Kummasti nuo ihotautilääkäritkin suosittelevat kollageenia. Ja tässä on ihan tutkittua tietoa omega-7 vaikutuksesta ihoon. Kollageenistakin on olemassa useita eri tieteellisiä tutkimuksia.

https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC10245245/

Mutta toki jokainen voi viitata kiintaalla kaikelle tällaiselle ja jatkaa valitsemallaan tiellä kuivan ja ryppyisen ihon ja hapertuvien hiusten kanssa. Mun iho ja hiukset on täydellisessä kunnossa.

Vierailija
33/53 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minoksidiilia apteekista, ota suosiolla miehille markkinoitu versio. Mulla on ainakin hidastanut hiusrajan siirtymistä.

Vierailija
34/53 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, kirjoittelet todella omituisia ja jopa täysin hyödyttömiä ratkaisuja, oletko luontaistuotekauppias, tuosta purkista hiustenlähtöön, tuosta purkista takkuuntumiseen, tuosta purkista kutinaan, tuosta purkista venymiseen. Luontaistuotteet ovat jopa lääkärikunnan mielestä täydellinen rahastuskeino. Sinkkiä saa ruoasta, rautaa saa ruoasta, mutta jos syö vain hampurilaisia, sa

Kunnon pihviä vaan nassuun ja jo alkaa iho ja hiukset hehkua! 

Vierailija
35/53 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, kirjoittelet todella omituisia ja jopa täysin hyödyttömiä ratkaisuja, oletko luontaistuotekauppias, tuosta purkista hiustenlähtöön, tuosta purkista takkuuntumiseen, tuosta purkista kutinaan, tuosta purkista venymiseen. Luontaistuotteet ovat jopa lääkärikunnan mielestä täydellinen rahastuskeino. Sinkkiä saa ruoasta, rauta

Kollageenia olen käyttänyt, mutta ei ole korvannut omaa kollagenintuotantoa ja vajetta yhtään mihinkään, mitään en ole huomannut, ehkä kollageenin apu tai vaikutus loppuu tiettyyn ikään saakka ?

Vierailija
36/53 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

purkkamaisen venyvä

Varmaankin psykiatrian poliknikalta löytyy apua noihin ongelmiin, jotka eivät ole päänahassa vaan sen alla craniumissa.

Vierailija
37/53 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, kirjoittelet todella omituisia ja jopa täysin hyödyttömiä ratkaisuja, oletko luontaistuotekauppias, tuosta purkista hiustenlähtöön, tuosta purkista takkuuntumiseen, tuosta purkista kutinaan, tuosta purkista venymiseen. Luontaistuotteet ovat jopa lääkärikunnan mielestä täydellinen rahastuskeino. Sinkkiä saa ruoasta, rauta

Heh, kovin yksipuolisesti ajattelet kaikkea, vedä vaikka 3 lankkupihviä nassuun, saattaa auttaa tai sitten ei, itse en syö lihaa juuri lainkaan, korkeintaan 1 kerran kuukaudessa, ei ihminen lihaa mihinkään tarvitse.

Vierailija
38/53 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi kuten sulle, ap, kun täytin 53 v. Ihan hetkessä mun alaselkään ulottuvat hiukset alkoi olevaan jatkuvasti kuin rastat, ihan hamppuiset ja kuivat, ne katkeili ja alkoi irtoamaan. Nyt hiusraja otsalla on niin ohut, että iho paistaa läpi ja harkitse vakavasti hiusten leikkaamista ihan lyhyeksi.

Mikään ei ole tähän auttanut. Normaalistikin pesen hiukset vain kerran tai pari viikossa, koska ne eivät juurikaan rasvoitu, kuten ei hiuspohjakaan eli ei auttaisi pesuvälin pidentäminenkään... olen kokeillut erilaisia hoitavia shampoita, vaihtaa miedompaan... mikään ei auta. Ei myöskään mitkään ravintolisät. En kyllä odottanutkaan, että ne auttaisivat, kun syön kuitenkin monipuolisesti.

Vielä mietin, jos käyn tarkistuttamassa kilppariarvot, ja muutenkin veriarvot, mutta noi kilppariarvot on heitelleet tässä viime vuosina. Jos selitys löytyisi jostain muusta kuin iästä ja vaihdevuosista. :-)

Vierailija
39/53 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kävi kuten sulle, ap, kun täytin 53 v. Ihan hetkessä mun alaselkään ulottuvat hiukset alkoi olevaan jatkuvasti kuin rastat, ihan hamppuiset ja kuivat, ne katkeili ja alkoi irtoamaan. Nyt hiusraja otsalla on niin ohut, että iho paistaa läpi ja harkitse vakavasti hiusten leikkaamista ihan lyhyeksi.

Mikään ei ole tähän auttanut. Normaalistikin pesen hiukset vain kerran tai pari viikossa, koska ne eivät juurikaan rasvoitu, kuten ei hiuspohjakaan eli ei auttaisi pesuvälin pidentäminenkään... olen kokeillut erilaisia hoitavia shampoita, vaihtaa miedompaan... mikään ei auta. Ei myöskään mitkään ravintolisät. En kyllä odottanutkaan, että ne auttaisivat, kun syön kuitenkin monipuolisesti.

Vielä mietin, jos käyn tarkistuttamassa kilppariarvot, ja muutenkin veriarvot, mutta noi kilppariarvot on heitelleet tässä viime vuosina. Jos selitys löytyisi jostain muusta kuin iästä ja vaihdevuosista. :-)

Tämä oli hyvä kommentti, asia on täsmälleen näin. Kauniit, kiiltävä ja hyväkuntoiset hiukset ovat muisto vain. Hiukset ovat kovin ulkomuotoa kokonaisvaltaisesti kokoava juttu, joten ohuet ja huonot hiukset valitettavasti sotkee ja pilaa koko kuvan. Hiuksilla on yllättävän iso merkitys !

Vierailija
40/53 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hormonikorvaushoito voisi jeesiä. 

Se on ainoa konkreettinen apu. Sen lisäksi kannattaa ottaa ne kaksi lusikallista kasviöljyä (rypsi & oliivi) päivittäin sekä syödä kalaa kolmesti viikossa. Jos käy kolesteroliaan mittauttamassa, kannattaa seurata jos kananmunat eivät nosta sittenkään LDL-kolesterolia. Silloin voi syödä yhden kananmunan huoletta joka päivä. Suomalaisilla on ikävä kyllä yleinen geeni, joka saa kolesterolin nousemaan jos syö ne yli kaksi  kananmunaa viikossa. Jotkut ostavat biotiinia joko halvemmalla eläinkaupasta tai kalliimmalla luontaistuotteesta ja ottavat sitä päivittäin.

Osalla on miestyyppistä kaljuuntumista ja siihen on apuna apteekista saatava minoksidiililiuos, jota hierotaan päänahkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi