Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin vaihtaa kokonaan alaa vaan miten kannattaa edeta? Olen siis vakituisessa tyosuhteessa mutta tyo ei ole ikina kiinnostanut patkan vertaa ja ahdistaa jo koko tyopaikka!

Vierailija
14.03.2007 |

Aikoinaan kouluttauduin tälle alalle nuorempana mutta en jaksa ymmärtää mitä minun päässä silloin on pyörinyt, että tälle alalle hain.. ja tosiaan töitäkin sain heti koulusta päästyä vaan nyt alkaa mitta olla täynnä. Vuoden olin äitiyslomalla ja silloin vain vahvistui päätös, että en tosiaan enää kauaa jatka näitä töitä vaikka kuin hoetaan, että ole onnellinen, että on sentään työpaikka ym.. Eli neuvoja kaivataan!

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin siis töissä alalla, johon olen kouluttautunut suoraan lukiosta. En kuitenkaan pitänyt työstäni, ja koko alavalinta alkoi tuntumaan väärältä. Jo lukioajoista lähtien olen salaa haaveillut täysin toisesta alasta, mutten koskaan ole uskaltautunut ko. alan koulutkseen hakemaan. Nyt kuitenkin n. puoli vuotta sitten tein päätöksen, että jäin työttömäksi ja valmistaudun tällä hetkellä pääsykokeisiin. Toki pelottaa, että mitä sitten, jos en kouluun pääsekään ja toisaalta toimeentulo pelkän opintotuen varassa. Mutta ala jolle nyt olen hakeutumassa on kuitenkin varmasti se, jota haluaisin tehdä. Enkä jaksa nyt pääsykokeiden lisäksi ottaa suurempaa stressiä siitä, jos en sisään pääsekään. Se katsotaan sitten uudelleen.

Ja sanottakoon vielä se, että olin siitä onnellisessa asemassa, että saatoin jättää vakityön, karensseineen ja jäädä työttömäksi, koska mieheni tulot mahdollistavat sen.

Tsemppiä sinullekin mietintään, esim. työvoimatoimiston ammatinvalintapsykologi voisi olla ensimmäinen ovi jota kokeilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä