Puolueista vain perussuomalaiset on sitä mieltä, ettei heikoimmin toimeentulevia ihmisiä pidä vapauttaa sairaala- ja terveyskeskusmaksuista
Asia kävi ilmi Suomen sosiaali ja terveys ry Sosten eduskuntapuolueille tekemästä kyselyssä siitä pitäisikö terveyskeskusmaksut poistaa köyhimmiltä. Vain yksi puolue vastusti maksuista vapauttamista.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011150348.html
Kommentit (13)
Ei ne nyttenkään maksa pienituloisille mitään vaan pääsevät terkkareille ja lääkäreille ilmaiseksi, joten miksi ne pitäisi vapauttaa kun on jo vapautettu?
Omassa kunnassani kyllä kokoomus vastusti palavasti ja myös sdp äänesti ei
Vierailija kirjoitti:
Ei ne nyttenkään maksa pienituloisille mitään vaan pääsevät terkkareille ja lääkäreille ilmaiseksi, joten miksi ne pitäisi vapauttaa kun on jo vapautettu?
Kerropas miten lääkärille pääsee ilmaiseksi? Ja ei, kaikki EIVÄT ole oikeutettu toimeentulotukeen. Joten mikäs se taikakeino on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerropas miten lääkärille pääsee ilmaiseksi? Ja ei, kaikki EIVÄT ole oikeutettu toimeentulotukeen. Joten mikäs se taikakeino on?
Esimerkiksi Helsingissä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saat toimeentulotukea jos olet oikeasti köyhä. Siihen on rajat. Minä olen köyhä mutta en ole oikeutettu kun tulot ovat juuri rajan yli. Sellaista se on. Valitettavasti.
Helsingissä ei ole terveyskeskusmaksuja, mutta erikoissairaanhoidon poliklinikkamaksut ovat nousseet viime vuosina huimasti. Sairastuin syöpään vuonna 2023, ja silloin poliklinikkakäynti maksoi 41,80e. Vuonna 2024 maksu oli 46e ja tänä vuonna 66,70e. Ihan itse ne pitää maksaa. Maksukatto on kalenterivuodelta 762e, ja maksujen alentaminen ja perimättä jättäminen koskee vain pitkäaikaisen laitoshoidon maksuja.
Terveisin vanhuuseläkeläinen jolta pidätetään veroa 35 %.
Vierailija kirjoitti:
Muuttakaa Helsinkiin. Täällä ei peritä terveyskeskusmaksuja.
Niin mutta siellä peritään tonnin vuokria koiran kopin kokoisista yksiöistä.
Vierailija kirjoitti:
Eikä somalit maksa itse mistään terveyspalveluista.
ajokortitki puoli ilmaisia omasta puolisalaisesta autokoulusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuttakaa Helsinkiin. Täällä ei peritä terveyskeskusmaksuja.
Niin mutta siellä peritään tonnin vuokria koiran kopin kokoisista yksiöistä.
Tonnin vuokrilla saat ilmaiset terveyspalvelut ja halvoilla vuokrilla saa tonnin terveyspalvelut. Valinta on sinun.
Stadi vapautti kaikki. Ei tarvitse edes olla taloudellisesti heikoilla.