Isä siirsi mökin omistuksen lapsilleen ja nyt
kertoo siitä kaikille. Vaikkei kysytäkään, niin kertoo kaikille kuinka mökin omistus on siirretty lapsille. Miksi tekee näin?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyypillistä. Isä esiintyy hyväntekijänä, ja todellisuudessa poimii rusinat pullasta ja käy mökillä milloin lystää. Alhaista.
Älä viitti.
Ihme ahmed ahne-meininkiä sulla.
Mökki on yleensä sellainen yhteinen juttu.
Miksi sen isän pitäisi sieltä yleensä olla poissa.
Lapset saavat möin jo nyt nimiinsä.
Isä saattaa hyvinkin osallistua edelleen kuluihin ja hoitoon ja kunnostamiseen.
Lyön vetoa, että lapsilta ei ole kysytty mitään.
Meillä mahdollisuus käydä suvun mökillä mutta käytännössä ei onnistu.
Tuli aina sanomista koska miehen suku on tottunut toimimaan tietyllä tapaa. Poislähtiessä sunnuntaina piti tehdä lähes suursiivous ja kumminkin tuli aina sanomista. Ja siisti ihminen olen mutta mikään ei kelvannut. Ja sairaalahuoltaja olen ammatiltani.
Vierailija kirjoitti:
Tyypillistä. Isä esiintyy hyväntekijänä, ja todellisuudessa poimii rusinat pullasta ja käy mökillä milloin lystää. Alhaista.
Normaaleissa perheissä sovitaan vuorot tai viihdytään yhdessä.
Sulle ei taida perintöä tulla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niitä riitaisia perheitä vain on. Joten älkää sitä ihmetelkö. Vai tuliko tieto yllätyksenä että joillakin asiat ei suju kuten Strömsössä?!
On se mulle aina ihmetyksen aihe. Mikä riivaa ihmisiä, jotka riitelee kaikkein läheisimpien kanssa?
Lahjallekin nyrpistellään kuten ap. Ei taida tajuta
1. Veroetua
2. Lahjan arvoa sekä
3. Isän rakkautta.
Lahjasta voi myös kieltäytyä muiden sisarusten hyväksi, jolloin saa isomman siivun lopullisessa perinnönjaossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä viitti.
Ihme ahmed ahne-meininkiä sulla.
Mökki on yleensä sellainen yhteinen juttu.
Miksi sen isän pitäisi sieltä yleensä olla poissa.
Lapset saavat möin jo nyt nimiinsä.
Isä saattaa hyvinkin osallistua edelleen kuluihin ja hoitoon ja kunnostamiseen.
Lyön vetoa, että lapsilta ei ole kysytty mitään.
Tuo kertoo sinun omista perhesuhteistasi. Meillä on aivan toisin. Meiltä kysyttiin ja sanoin, että antakaa mökki kokonaan veljelleni, joka asuu lähempänä ja pystyy sitä paremmin käyttämään. Olin siellä viime kesänä 3 ihanaa viikkoa ilmaiseksi. Veli kuittaa niin kiitollisuuttaan.
Hän ei edes joutunut maksamaan lahjaveroa kun mökki tuli kummaltakin vanhemmalta ja tehtiin 2 x hallintaoikeusvähennys. Äiti kuoli 4 kk lahjoitushetken jälkeen.
Ihan hyvä idea jos isä myös hoitaa kaikki remppakulut, verot ja muut. Ettei lapsille jää mitään maksettavaa. Ikävää on lapsen tai opiskelijan maksaa kuluja. Varsinkin kun isä käyttää mökkiä ihan itse kuten tähän asti.
Mulla ei olisi ollut nuorena varaa maksaa mitään omaisuusveroja ja uusien kattojen laittoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos yhden mökin yhteiseksi, niin tappeluhan siitä tulee.
Ei meillä. Mä luovuin osuudestani veljen hyväksi. Ei tullut tappelua ja saan käyttää mökkiä.
Miten teillä on noin helvetin riitaisat perheet?
Ei tarvitse olla kuin yksi riitelijä, niin koko perikunnan asiat ovat tukevasti umpisolmussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myy se mökki.
Ei voi, jos isä jätti hallintaoikeuden itselleen.
Hyvä sitten isä maksaa myös kulut.
Kyllä niitä riitaisia perheitä vain on. Joten älkää sitä ihmetelkö. Vai tuliko tieto yllätyksenä että joillakin asiat ei suju kuten Strömsössä?!