Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ns läheiset jotka eivät KOSKAAN välitä tai ole yhteyksissä

Vierailija
06.04.2025 |

Lapsemme sairastui vakavasti, ja olisimme kaivanneet sisaruksen perheeltä jotain tukea. Itse olisin mennyt käymään, katsomaan tätä lasta, tai käskeä meitä kaikkia käymään. Ei mitään. Ei mitään, kuten aivan aina. Somesta nähtiin että ovat kuitenkin kutsuneet toisen sisaruksen perheen, ja kuinkas muuten, ravintolassa iloista iltaa viettämässä. Kaduttaa ihan hirveästi että pyydetty lapsen kummeiksi tälläiset ihmiset. Onneksi, onneksi on toisena kummina läheinen ystävä joka on empaattinen. Mitään vuorovaikutusta heidän kanssa ei ole. Kaduttaa että edes kerrottiin lapsen terveystiedosta, kun vain juoruavat ne eteenpäin. 

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla myös tälläinen itsekeskeinen kälyn perhe. Jättivät väliin mm. 40v juhlani. Seurailivat somessa meidän vaivalla järjestämiä juhlia. Seuraavalla viikolla sitten olisivat olleet tulossa paikalle; kun juhlat olivat ohi. Yök, mitä porukkaa. Tiedän Ap tämän naistyypin.

Ehkä heitä ahdistaa ihmismassat tai kutsuttujen joukossa oli joku, jota eivät voi sietää. Miksi ette voineet tavata seuraavalla viikolla? Sinä se tässä itsekeskeinen olet. Minun juhlat minäminäminä.

Ei ahdista. He ovat vain huonokäytöksisiä. 

Vierailija
22/28 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla myös tälläinen itsekeskeinen kälyn perhe. Jättivät väliin mm. 40v juhlani. Seurailivat somessa meidän vaivalla järjestämiä juhlia. Seuraavalla viikolla sitten olisivat olleet tulossa paikalle; kun juhlat olivat ohi. Yök, mitä porukkaa. Tiedän Ap tämän naistyypin.

Ehkä heitä ahdistaa ihmismassat tai kutsuttujen joukossa oli joku, jota eivät voi sietää. Miksi ette voineet tavata seuraavalla viikolla? Sinä se tässä itsekeskeinen olet. Minun juhlat minäminäminä.

jos joku näkee vaivaa järjestääkseen tapahtuman, niin on kohteliasta varsinkin kutsuttuna käydä. Varsinkin jos tapaamisia on muutenkin ja seuraavalla viikolla olisi pitänyt järjestää aikaa ja ehkä vaivaa uuteen tapaamiseen, kun juhlissa olisi voinut päästä vähemmällä vaivalla, kun tapaa monia tuttujaan samalla järjestämisellä. Viikkoa myöhempään tapaamista vaativat ovat itsekkäitä, jotka haluavat vain itselleen kaverisa resursseja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne läheisiä silloin ole. Ainoastaan sukulaisia.

Vierailija
24/28 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah, ihan kuin meillä puolisoni sisarus perheineen. Meillä perheessä vakava sairaus, ja oltaisiin kaivattu tukea sukulaisilta, niin mikä oli heidän tukensa? Matkoilla ja someen postauksia hotelleista. Ei pienintäkään empatiaa meitä kohtaan. Koskaan eivät tarjoutuneet vahtimaan lasta esim tunniksi. Ei koskaan pyytäneet heille leikkimään, tai syömään, tai yhdessä minnekään. Ei ikinä. 

Miksi kukaan kutsuu vakavasti sairasta lasta leikkimään? Sehän on kuin kiusanteko eli lähdepä sieltä tehohoidosta meille tunniksi.

Vierailija
25/28 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta kaikki viestittelyt, kutsumiset, heidän lastensa huomioimiset. Vie kummilapselle minimi, jos on aivan pakko. Tälläisissä elämän käännekohdissa paljastuu ne oikeat läheiset. 

Minun omat kummivanhempani ovat juuri tuollaiset. Olen viimeisen 25 vuoden aikana onnistunut tapaamaan heidät kerran, kun yritin toisen kerran, tuli taas samanlainen lyhyt, tyly vastaus: älä tule silloin tänne, emme ole silloin täällä. En muista ikinä kertaakaan kuulleeni mitään tämän tapaista: kiva, kun otit yhteyttä tms. Olen jo pitkään ajatellut, että jos kaikki maailman ihmiset olisivat tuollaisia, koko ihmiskunta olisi jo aikaa sitten tehnyt itsemurhan kollektiivisen depression vallassa. 

Vierailija
26/28 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kuin vanhempani, en kuule heistä mitään ellen itse ota yhteyttä. Kyllä ne alkavat muutaman kuukauden jälkeen aina ihmetellä olenko edes elossa mutta eivät viitsi suoraan kysyä kuulumisia.

Vierailija
27/28 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah, ihan kuin meillä puolisoni sisarus perheineen. Meillä perheessä vakava sairaus, ja oltaisiin kaivattu tukea sukulaisilta, niin mikä oli heidän tukensa? Matkoilla ja someen postauksia hotelleista. Ei pienintäkään empatiaa meitä kohtaan. Koskaan eivät tarjoutuneet vahtimaan lasta esim tunniksi. Ei koskaan pyytäneet heille leikkimään, tai syömään, tai yhdessä minnekään. Ei ikinä. 

Oletteko raskaita ihmisiä? Jos elämänne pyörii sairauden ympärillä, moni ei jaksa sellaista.

Vierailija
28/28 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jos joku näkee vaivaa järjestääkseen tapahtuman, niin on kohteliasta varsinkin kutsuttuna käydä. Varsinkin jos tapaamisia on muutenkin ja seuraavalla viikolla olisi pitänyt järjestää aikaa ja ehkä vaivaa uuteen tapaamiseen, kun juhlissa olisi voinut päästä vähemmällä vaivalla, kun tapaa monia tuttujaan samalla järjestämisellä

Ystäväni ahdistuu ihmisjoukoista ja tehdään yleensä niin, että hän tulee seuraavana päivänä rääppiäisiin, jolloin ollaan kahdestaan tai minimiporukalla. Voin reagoida näin tai sitten olla itsekeskeinen ja loukkaantua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme