Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ns läheiset jotka eivät KOSKAAN välitä tai ole yhteyksissä

Vierailija
06.04.2025 |

Lapsemme sairastui vakavasti, ja olisimme kaivanneet sisaruksen perheeltä jotain tukea. Itse olisin mennyt käymään, katsomaan tätä lasta, tai käskeä meitä kaikkia käymään. Ei mitään. Ei mitään, kuten aivan aina. Somesta nähtiin että ovat kuitenkin kutsuneet toisen sisaruksen perheen, ja kuinkas muuten, ravintolassa iloista iltaa viettämässä. Kaduttaa ihan hirveästi että pyydetty lapsen kummeiksi tälläiset ihmiset. Onneksi, onneksi on toisena kummina läheinen ystävä joka on empaattinen. Mitään vuorovaikutusta heidän kanssa ei ole. Kaduttaa että edes kerrottiin lapsen terveystiedosta, kun vain juoruavat ne eteenpäin. 

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tunteettomilta ja omaa etuaan ajavilta. Harmi, kun eivät pyydä koskaan teitä mihinkään. 

Vierailija
2/28 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On epähienoa käskeä ketään käymään.

Ehkä he juuri siksi eivät ole kanssanne tekemisissä: sinä koet ihmissuhteet oikeutena käskeä muita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi sinut ja perheesi olisi pitänyt kutsua vakavasti sairaan lapsen kanssa iloista iltaa viettämään ravintolaan? Saako sinne edes sairaalasänkyä mukanaan, onko riittävän puhdas ympäristö?

Vierailija
4/28 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole mitään vuorovaikutusta, niin miten olet pystynyt kertomaan lapsen sairaudesta? Laitoit someen julkisen ilmoituksen? Teit radiomainoksen?

Vierailija
5/28 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla oikeasti empaattinen ystävä, jonka kanssa ei ole mitään vuorovaikutusta? Niin ainakin väität.

"Onneksi, onneksi on toisena kummina läheinen ystävä joka on empaattinen. Mitään vuorovaikutusta heidän kanssa ei ole."

Vierailija
6/28 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Ja on taas tasokasta keskustelua.

Vierailija
7/28 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kälynä ihan samanlainen. Kaveeraa toisen kälyn kanssa, mutta meidän perheen kanssa ei koskaan mitään. Laittaa hänelle viestiä, ei vastaa. Ehdottaa jotain normaalia, ei vastaa. Olen kysynyt kummilastani (heidän lapsensa) meille leikkimään (ei uskalla tulla), kaupungille kahville (ei pääse) mutta toisen kälyn perheelle uskaltaa mennä yökylään. Kaikki ollaan ihan tavallisia lapsiperheitä. Vanhemmista lähtee tämä käytös. 

Vierailija
8/28 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös tälläinen itsekeskeinen kälyn perhe. Jättivät väliin mm. 40v juhlani. Seurailivat somessa meidän vaivalla järjestämiä juhlia. Seuraavalla viikolla sitten olisivat olleet tulossa paikalle; kun juhlat olivat ohi. Yök, mitä porukkaa. Tiedän Ap tämän naistyypin.

Vierailija
9/28 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta kaikki viestittelyt, kutsumiset, heidän lastensa huomioimiset. Vie kummilapselle minimi, jos on aivan pakko. Tälläisissä elämän käännekohdissa paljastuu ne oikeat läheiset. 

Vierailija
10/28 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niimpä...Ja sitten kun lapsi täyttää 18 vuotta, pitää viimeistään lähteä kotoa pois, hankkia koulutus, työpaikka, asunto ja yrittää pärjätä itsenäisesti ja individualistisesti. Jos ihmiset olisivat yhteisöllisempiä, mutta ovat hyvin itsekkäitä ja tässä systeemissä tulisi taistella.

Vierailija
11/28 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kälynä ihan samanlainen. Kaveeraa toisen kälyn kanssa, mutta meidän perheen kanssa ei koskaan mitään. Laittaa hänelle viestiä, ei vastaa. Ehdottaa jotain normaalia, ei vastaa. Olen kysynyt kummilastani (heidän lapsensa) meille leikkimään (ei uskalla tulla), kaupungille kahville (ei pääse) mutta toisen kälyn perheelle uskaltaa mennä yökylään. Kaikki ollaan ihan tavallisia lapsiperheitä. Vanhemmista lähtee tämä käytös. 

Ystävänsä voi valita. Kukaan ei halua olla tekemisissä ripustautuvat ihmisen kanssa, joka jatkuvasti pommittaa viesteillä ja ilmoittaa, että nyt sun pitää tehdä sitä tai tätä.

Vierailija
12/28 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, ihan kuin meillä puolisoni sisarus perheineen. Meillä perheessä vakava sairaus, ja oltaisiin kaivattu tukea sukulaisilta, niin mikä oli heidän tukensa? Matkoilla ja someen postauksia hotelleista. Ei pienintäkään empatiaa meitä kohtaan. Koskaan eivät tarjoutuneet vahtimaan lasta esim tunniksi. Ei koskaan pyytäneet heille leikkimään, tai syömään, tai yhdessä minnekään. Ei ikinä. 

Vierailija
13/28 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystävänsä voi valita. Kukaan ei halua olla tekemisissä ripustautuvat ihmisen kanssa, joka jatkuvasti pommittaa viesteillä ja ilmoittaa, että nyt sun pitää tehdä sitä tai tätä.

Ei olla kyllä vaivattu heitä millään lailla. Kohteliaasti kutsuttu joskus käymään tai ehdotettu yhteistä tekemistä, mutta mikään ei koskaan käy. 

Vierailija
14/28 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että jos lapsi ei halua tai uskalla tulla teille, se on hänen vanhempansa vika? Ok. 

Vierailija
15/28 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla jotain muutakin. Ei pelkkä sairastuminen voi olla syynä.

Vierailija
16/28 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kun täytin 50 vuotta ei ketään sukulaisiani (siskot, veljet) kiinnostanut mun juhlat, jätin sitten juhlimatta heidän kanssaan ja juhlin oman perheen kesken. 

Isosisko ei ole kymmeniin vuosiin ollut yhteydessä, toinen siskoni on taas hänen parhaita kavereita. On ihan tavallista että suvussa pidetään juhlat jonne on kutsuttu kaikki muut mutta ei minun perhettä. 

Olen sitten katkaissut välini kaikkiin sisaruksiin koska heitä ei kiinnosta olla minuun yhteydessä millään tavalla.,

Vierailija
17/28 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut vaan ei tajua vihjettä että ei kiinnosta, mikään. Sukulaisten kanssa pakko yrittää jotkut välit pitää, siksi ei voi suoraan sanoa. Suoraan jos sanot, niin sitä pillastumista ei jaksa kukaan. 

Hankkikaa oma elämä ja jättäkää sitä toivovat ihmiset rauhaan. Kukaan ei ole teille mitään velkaa. 

99 kertaa sadasta teitä vältellään, koska yritätte aina ujuttaa muut tekemään töitänne/kaitsemaan kakaroitanne/aiheutatte draamaa/mitä tahansa rasittavaa. 

Vierailija
18/28 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että jos lapsi ei halua tai uskalla tulla teille, se on hänen vanhempansa vika? Ok. 

Johtuu siitä ettei pysty olla tekemisissä heidän kanssa. Ihmetellään miksi meitä on edes pyydetty em. lapsen kummeiksi, kun heidän ja hänen kanssaan ei onnistu kahvilla tai puistossa käynti, leikkitreffit, ei kylässä käynti, saatikaan nyt mikään yökylä. Entistä vähemmän kiinnostaa olla tekemisissä. Vanhemman valinta siis. 

Vierailija
19/28 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun sisarukset ottavat yhteyttä silloin, kun heillä on avuntarve, muuten ei kuulu mitään. Olin isossa leikkauksessa ja olisin tarvinnut apua, mutta kovin oli hiljaista lähipiirissä, näin se on aina mennyt muissakin tilanteissa. Parasta olisi, jos ei oltaisi missään tekemisissä!

Vierailija
20/28 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla myös tälläinen itsekeskeinen kälyn perhe. Jättivät väliin mm. 40v juhlani. Seurailivat somessa meidän vaivalla järjestämiä juhlia. Seuraavalla viikolla sitten olisivat olleet tulossa paikalle; kun juhlat olivat ohi. Yök, mitä porukkaa. Tiedän Ap tämän naistyypin.

Ehkä heitä ahdistaa ihmismassat tai kutsuttujen joukossa oli joku, jota eivät voi sietää. Miksi ette voineet tavata seuraavalla viikolla? Sinä se tässä itsekeskeinen olet. Minun juhlat minäminäminä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän