Mitä te joilla ei ole tinnitusta kuulette kun on todella hiljaista?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla on tinnutusta. Aivot yleensä jättävät huomiotta tuon turhan vininän tai surinan. Jos tinnutusta käy oikein kuuntelemaan, se voimistuu koko ajan.
Ei sitä pidä ruveta ehdoin tahdoin kuulemaan jos huomaa olevan poissuljettuna, muutoin saa kärsiä loppuikänsä kun muuttuu tietoiseksi, poisopettelu voi olla mahdotonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Humina ja ininä joka kuuluu vaikka ei ole tinnitusta ja kuulo on normaali, jopa erittäin hyvä.
Se ininä on sitä tinnitusta.
Ei ole. Minullakin sirittää korvissa kokoajan, mutta ei se mitään tinnitusta ole. Oikea tinnitus on kovaäänistä, tuskallista ja häiritsevää. Jos minun pientä siritystäni sanotaan tinnitukseksi, vähätellään karkeasti niitä, joilla oikeasti ON tinnitusta, ja jotka eivät sen takia pysty tekemään mitään keskittymistä vaativaa työtä tai nukkumaan. Moni päätyy sen takia oman käden kautta.
Tinnitusta on monen tasoista. Tinnittää voi hiljaa tai kovaa, mutta se vinkuminen on tinnitusta, ihan sama mikä sen taso on.
Tinnitus voi olla vinkumisen lisäksi myö rutinaa ja kaikenlaista muutain asiaan kuulumatonta. Tinnituksen hoito suomessa on säälittävällä tasolla. Ei selvästikään tajuta mitä se aiheuttaa. Esimerkiksi syrjäytymistä, koska potilas ei pysty välttämättä kommunikoimaan sosiaalisissa tilanteissa vaivan takia.
Mullakin on korvat soinut lapsesta asti ja tämä kysymys on askarruttanut minua. Kiva kun teit keskustelun aiheesta!
Ei ole huminaa eikä vinkumista minulla. Eikä koskaan ole täysin hiljaista. Kuuluu liikenteen ääniä, välillä hissin kilahdus (asun kerrostalossa), tai jos olen jossain landella, kuuluu tuulta ja sadetta ja luonnon risahduksia.
Vierailija kirjoitti:
Mullakin on korvat soinut lapsesta asti ja tämä kysymys on askarruttanut minua. Kiva kun teit keskustelun aiheesta!
Asiaan ei saa mitään hoitoa. Minulla keskivaikea kuulonalenema ja pää vain magneettikuvattiin ettei kasvaimia ja siinä se. Korvalääkäri totesi ettei kasvaimia ole ja koeta pärjätä. Konsonantit menevät sekaisin kun toisten puhetta kuuntelee, enkä pysty meluisessa ympäristössä ollenkaan keskustelemaan kenenkään kanssa koska en saa selvää mitä puhutaan. En siksi käy enää ravintoloissa. Säästyypä rahaa, mutta ei kyllä tapaa enää ketään ihmisiä.
Täällä tinnitus alkoi 55-vuotiaana. Ettei se kai oo normaalia. Useinmiten en edes huomaa sitä, jotenkin jo tottunut.