Mitä te joilla ei ole tinnitusta kuulette kun on todella hiljaista?
Kommentit (27)
Eikö kaikilla kuulu jotain korvaääniä? Siis vinkumista tai joku. Mitä ihmettä.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin luulin etä tinnitus on normaalia kunnes kuulin ettei se ole.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä, mutta ei voimakasta sävellystä tai huminaa. Mulla epäilys että kuulovauriosta tai kaularangasta johtuu.
Aina kuuluu jotain. Nyt olen mökillä ja ilmalämpöpumppu pitää tosi hiljaista hurinaa. Täyttä hiljaisuutta ei ole, vaikka pumppu ei olisi päälläkään. Vähintään puiden oksat narskuu tuulessa tai kaukaa kuuluu auton ääniä.
Humina ja ininä joka kuuluu vaikka ei ole tinnitusta ja kuulo on normaali, jopa erittäin hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Humina ja ininä joka kuuluu vaikka ei ole tinnitusta ja kuulo on normaali, jopa erittäin hyvä.
Se ininä on sitä tinnitusta.
Hiljaisuus edes hetken olisi ihanaa!
Lapsesta saakka korvat huutaneet 24/7, outoa kyllä minulla on vieläkin hyvä kuulo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin luulin etä tinnitus on normaalia kunnes kuulin ettei se ole.
Luulisi silti että tinnitus ja muut korvaäänet ovat eri asia. Joillakin sirisee joskus vaimeasti, piipittää, vinkuu tai sorisee hieman. Verenkiertokin hartioissa yms. Jos yhtään mitään ei kuulu se tuntuu oudolta. :D Elimistössä on ääntä myös sydämenlyönti.
Kaikilla on tinnutusta. Aivot yleensä jättävät huomiotta tuon turhan vininän tai surinan. Jos tinnutusta käy oikein kuuntelemaan, se voimistuu koko ajan.
En minä kuule yhtään mitään ylimääräistä. Tuulen huminaa ja lintujen laulua tällä hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Minullakin sirittää korvissa kokoajan, mutta ei se mitään tinnitusta ole. Oikea tinnitus on kovaäänistä, tuskallista ja häiritsevää. Jos minun pientä siritystäni sanotaan tinnitukseksi, vähätellään karkeasti niitä, joilla oikeasti ON tinnitusta, ja jotka eivät sen takia pysty tekemään mitään keskittymistä vaativaa työtä tai nukkumaan. Moni päätyy sen takia oman käden kautta.
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla on tinnutusta. Aivot yleensä jättävät huomiotta tuon turhan vininän tai surinan. Jos tinnutusta käy oikein kuuntelemaan, se voimistuu koko ajan.
Tinnutus 🤦🏼🤦🏼🤦🏼
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Minullakin sirittää korvissa kokoajan, mutta ei se mitään tinnitusta ole. Oikea tinnitus on kovaäänistä, tuskallista ja häiritsevää. Jos minun pientä siritystäni sanotaan tinnitukseksi, vähätellään karkeasti niitä, joilla oikeasti ON tinnitusta, ja jotka eivät sen takia pysty tekemään mitään keskittymistä vaativaa työtä tai nukkumaan. Moni päätyy sen takia oman käden kautta.
Kyllä se tinnitusta on, vaikkakin lievempää kuin joillain muilla.
Kun on hiljaista ei kuule yhtään mitään. Aika usein vain ympäristössä on jotain ääniä, joita sitten kuuntelee.
Päässä humisee itseasiassa.