Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ansiosidonnaista voi saada vaikka itse irtisanoutuu töistä?

Vierailija
05.04.2025 |

Nyt vasta kuulin tuosta. Tuohan on aivan hullua että maksetaan isoa työttömyyskorvausta itse irtisanoutuneelle.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin voikaan. 

Vierailija
2/16 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä irtisanouduin ja toimitin työkkäriin lääkärin lausunnon mihin lääkäri oli laittanut, että ei suosittele palaamista tuohon työhön. Tätä ennen olin ollut sairauslomalla kuukauden. Ei tullut karenssia, mutta en ehtinyt saada liiton rahaa koska löysin toisen työpaikan jossa olen edelleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karenssin jonka saat jos irtisanoudut ja sen kärsittyäsi  saat ansiosidonnaista tai kelasta työttömyyskorvausta.Kun olet työtön työnhakija työkkärissä.Meikäläinen piti suosiolla 3kk.Ja vasta sen lopussa hakeuduin työkkäriin hakijaksi.

Vierailija
4/16 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karenssin jälkeen ihan normaalisti alkaa pyöriä ansiosidonnaiset

Vierailija
5/16 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansiosidonnainen ei lopu koska sitä itse maksat kuuluessasi liittoon tai työttömyyskassaan.Ainoastaan vain silloin jos et hae niitä työpaikkoja työkkäri voi sinulle lätkäistä karenssin haluamakseen ajaksi. Jos et kuulu edellä mainittuihin korvauksesi maksaa kela ja se on paljon pienempi.

Vierailija
6/16 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanouduin ja otin 45 päivän karenssin. Helposti elin lopputilin ja säästöjen avulla tuon ajan. 

Vierailija
7/16 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos on tuhma saa ansionmukaan  niin silloin sidotaan se on japsikeksintö sekin.

Vierailija
8/16 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karenssin jonka saat jos irtisanoudut ja sen kärsittyäsi  saat ansiosidonnaista tai kelasta työttömyyskorvausta.Kun olet työtön työnhakija työkkärissä.Meikäläinen piti suosiolla 3kk.Ja vasta sen lopussa hakeuduin työkkäriin hakijaksi.

Se karenssihan lasketaan vasta siitä päivästä, kun ilmoittaidut työttömäksi. 

Vierailija
9/16 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiosidonnaista maksetaan itse tavallaan, joka kuukausi liitolle osuus palkasta. karenssit on väärin ja laittomasti usein lätkäisty. esim jos työturvallisuus asia, palkan maksu laiminlyöty tms. ei saa lain mukaan tulla karenssia. te tantat lätkii silti karenssia laittomasti. karenssit pitäsi poistaa koska ne usein laittomia ylipäänsä.

Vierailija
10/16 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolet on mulla poissa ,työkkärin mukava leidi sanoi ,nyt sinun tietosi pyyhitään pois,hyviä eläkepäiviä .Joten pitääpä tarkistaa kalastusvälineeni kesää ootellessa.

Vierailija
11/16 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatteleppa: saat taloudellisen sanktion jos irtisanoudut. Orjat.

Vierailija
12/16 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karenssi on nykyään maksimissaan 45 päivää. Lopputilin turvin sillä hyvin eleli sen n. 6 viikkoa. Otin pitkänä kesälomana. Ilmoittauduin irtisanoutumispäivänä heti työkköriin, karenssi lähti juoksemaan vasta irtisanomisajan päätyttyä. 

Vierailija
13/16 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ansiosidonnainen ei lopu koska sitä itse maksat kuuluessasi liittoon tai työttömyyskassaan.Ainoastaan vain silloin jos et hae niitä työpaikkoja työkkäri voi sinulle lätkäistä karenssin haluamakseen ajaksi. Jos et kuulu edellä mainittuihin korvauksesi maksaa kela ja se on paljon pienempi.

Väärin. Liitto ei maksa mitään rahoja, vaan työttömyyskassa, jos siihen kuulut.

Vierailija
14/16 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

asiosidonnaista maksetaan itse tavallaan, joka kuukausi liitolle osuus palkasta. karenssit on väärin ja laittomasti usein lätkäisty. esim jos työturvallisuus asia, palkan maksu laiminlyöty tms. ei saa lain mukaan tulla karenssia. te tantat lätkii silti karenssia laittomasti. karenssit pitäsi poistaa koska ne usein laittomia ylipäänsä.

En kuulu liittoon vaan yleiseen työttömyyskassaan. Sillä n. 100€/v maksulla saa ansiosidonnaista 

Vierailija
15/16 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karenssi tulee. Mutta sen jälkeen alkaa ansiosidonnainen josta olet maksanut. Itsellä ehdin  olla ansiosidonnaisella reilun kuukauden (vähennettynä karenssilla) jonka jälkeen aloitin uudessa duunissa. 

Vierailija
16/16 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja karenssi alkoi vasta siitä, kun ilmoittauduit työttömäksi. Ensimmäinen kysymys oli, miksi olit ne kolme kuukautta poissa työmarkkinoilta.