Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liikunnan aloittaminen, kun nivelet on rikki

Vierailija
05.04.2025 |

Oon elänyt aika laiskasti, sykkeet ei juuri koskaan pääse nousemaan. Mulla on jonkinlainen peruskunto, en oo ihan rapakunnossa, mutta en kyllä hyvässäkään. Työ jonkin verran fyysistä, oon jaloilla paljon ja kävelen n. 7000 askelta työpäivän aikana. Askeleet päivässä keskimäärin 6000-10000 

Nivelkipuja on polvissa, olkapäässä ja sormissa.

Oon liikkunut nyt muutamia kertoja niin, että sykkeet nousee kunnolla. Lopputuloksena oon ihan kankea ja rikki.

Miten tästä parantaa kestävyys- ja lihaskuntoa, kun lopputuloksena on nivelet kipeänä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uimalla, vesijumpalla, vesijuoksulla. Ei rasitu nivelet.

Vierailija
2/6 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa sitä uintia voisi kokeilla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni laihduttanut kymmenen kiloa uimalla ja saanut hyvän kunnon. Ennen oli jatkuva särky jaloissa, vaikka minkälaista kipua .Nyt on terve. 

Vierailija
4/6 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siskoni laihduttanut kymmenen kiloa uimalla ja saanut hyvän kunnon. Ennen oli jatkuva särky jaloissa, vaikka minkälaista kipua .Nyt on terve. 

Mulla ei ole ylipainoa, BMI alle 20. Lihaskuntoa pitäisi kyllä kohottaa. Parempi lihaskunto kun tukisi niveliäkin.

Vierailija
5/6 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni luu. Jalka oli kipsissä ja olen opetellut taas kävelemään. Kyllä tämä tästä. Kohta taas nostan rautaa salilla.

Vierailija
6/6 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uinti, pyöräily, kuntopyörä, kävely metsäpoluilla, ei asvaltilla, hyvät lenkkarit täysvaimennetulla pohjilla (itellä on asicit)... Muista juoda vettä tarpeeksi ja hiilarit pois/minimiin. Venyttely joka päivä, ihan perus venyttelyä.. Sormet varpaisiin jne.. pikkuhiljaa..  Kipulaastarit toimivat hyvin.. Pyydä lääkäriltä resepti.. Ja kortisoniakin voi pistättää niveliin..