Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tumma riisi, pitkäjyväinen, valkoinen riisi, jasmiini, mitä näitä onkaan? Suosikkisi?

Vierailija
05.04.2025 |

Itse olen suosinut pitkäjyväistä, nyt sitten valkoista riisiä.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jasmiini on mun lemppari.Eilen tein tulista kana currya ja jasmiini riisi oli hyvää sen kanssa.

Vierailija
2/18 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään villiriisisekoituksesta, myös tavallisesta pitkäjyväisestä ja onhan jasmiinikin huumaavan tuoksuista vaikka harvemmin teen sitä tai basmatia. Arboriota risottoonkin useammin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tumma tai täysjyvä on ollut suosikkini. Enää en riisä käytä ilmastovaikutusten ja arseenin vuoksi. Olen korvannut sen esim. ohralla. Jotenkin tykkään enemmän ohran mausta.

Vierailija
4/18 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki riisit ovat hyviä. Pitkäjyväinen valkoinen riisi ja jasmiiniriisi suosikit.

Vierailija
5/18 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Basmati intialisiin ruokiin. Mutta oikeasti käytän jasmiinia kaikkeen koska maistuukin jollekin. Uncle beniksen pitkäjyväinen ja risellan ja mitä näitä pitkäjyväisiä onkaan ovat aika kamalia.

Vierailija
6/18 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisin ystävälille suosittelen lämpimästi kokeilemaan ruokakauraa. Aivan erinomainen maku ja koostumus!

Vierailija
7/18 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riisin ystävälille suosittelen lämpimästi kokeilemaan ruokakauraa. Aivan erinomainen maku ja koostumus!

On sillä paikkansa, mutta ei se riisiä korvaa. Tosi hyvää esim salaateissa.

Vierailija
8/18 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jasmiini on mun lemppari.Eilen tein tulista kana currya ja jasmiini riisi oli hyvää sen kanssa.

Curryn kanssa kuuluisi syödä basmatia, koska intiassa ei viljellä jasmiiniriisiä vaan basmatiriisiä. Mutta onneksi meillä Suomessa myydään molempia.

Vierailija
9/18 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tummalla riisillä ei mitään virkaa, kuidun määrä niin pieni ettei sen takia kannata paskan makuista riisiä syödä.

Vierailija
10/18 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään villiriisisekoituksesta, myös tavallisesta pitkäjyväisestä ja onhan jasmiinikin huumaavan tuoksuista vaikka harvemmin teen sitä tai basmatia. Arboriota risottoonkin useammin.

Teeppä seuraava risottosi Carnarolista. Saat paljon kermaisemman koostumuksen. 

Vierailija
11/18 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tummalla riisillä ei mitään virkaa, kuidun määrä niin pieni ettei sen takia kannata paskan makuista riisiä syödä.

Tummasta riisistä tulee sata kertaa paremman makuista kun sen keittää kookosmaitoon.

Vierailija
12/18 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Curryn kanssa kuuluisi syödä basmatia, koska intiassa ei viljellä jasmiiniriisiä vaan basmatiriisiä. Mutta onneksi meillä Suomessa myydään molempia.

Mikä näiden ero muuten on? 🤔

Vierailija
13/18 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tummasta riisistä tulee sata kertaa paremman makuista kun sen keittää kookosmaitoon.

Sillä tavalla siitä saa syötävän makuista joo, mutta miksi vaivautua kun valkoinen riisi on tuollakin tavalla tehtynä parempaa ja ihan yhtä epäterveellistä.

Vierailija
14/18 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä näiden ero muuten on? 🤔

Basmatia syödään ja viljellään Intiassa, Jasmiinia idemmässä, Vietnamissa Thaimaassa jne.

Vierailija
15/18 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Risottoriisi. Muuten en riisiä juuri edes tykkää syödä. 

Vierailija
16/18 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidankin laittaa riisit keittimeen jotta saa taas päivälliseksi egg fried riceä.

Vierailija
17/18 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

koshihikari

Vierailija
18/18 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

koshihikari

Valmiiksikeitetty Koshihikari-riisi rasiassa, jonka voi lämmittää mikrossa; 500-600W teholla 2 min, tai 1000W teholla 1,5 min.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi