Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkäätkö ikinä olevasi paha/ilkeä ihminen? 🦖

Vierailija
05.04.2025 |

Faktahan on se että kukaan ei ole täydellinen, kaikki teemme ja olemme tehneet virheitä.

Mutta tällaiseen ajatukseen ja tunteeseen havahtuminen on todella hirveää. Kokemuksia?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pelkäämistä siinä minulle itselleni on? Enemmän on syytä pelätä niillä, joille olen paha ja ilkeä.

Vierailija
2/7 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Välillä sanonkin vahingossa jotain typerää ja näistä ruoskin itseäni vuosikymmeniä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastaan, koska en tee tarkoituksella mitään pahaa kenellekään, mutta tiedän pari ihmistä, joiden olisi syytä vähän miettiä enemmän. He loukkaavat oikeasti toisia ihmisiä, eivätkä tunnu välittävän yhtään. 

Vierailija
4/7 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää, koska tiedän että minussa on erilaisia puolia ja ne tulevat esiin erilaisissa tilanteissa. On tilanteita, joissa olen ollut ilkeä. Se ei kuitenkaan määritä koko minua. On myös tilanteita joissa olen ollut tosi kiltti. Tähän kannattaa suhtautua mielenkiinnolla, ei pelolla. Ilkeys kumpuaa jostakin ja voin tutkia että mistä. Siitä voi ottaa opikseen ja koittaa toimia jatkossa toisin. Itsensä liika ruoskiminen ei kannata, koska kukaan ei ole seppä syntyessään ja nekin tunteet mistä ilkeys kumpuaa, ovat inhimillisiä.

Vierailija
5/7 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää, sillä tiedän että en ole. Se joka tulkitsee itseäni ilkeäksi voisi itse tarkastella asioita toisista perspektiiveistä.

Vierailija
6/7 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on paha, jos tietoisesti tekee jotain. Eli en tietoisesti ole kenellekään ilkeä. Voin kyllä ehkä sanoa ilkeästi, koska en ymmärrä toisen loukkaantuvan sellaisesta - ja sehän ei ole pahuutta.

Vierailija
7/7 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää. Olen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän