Mitä just Sinä haluaisit pasteijoihin täytteeksi?
Lupasin leipoa pasteijoita tänään, erilaisia. Olen itse ollut kasvissyöjä jo ennen kuin osasin leipoa, joten kerro mikä sun mielestäsi olisi hyvä lihapitoinen täyte? Kinkku-juusto? Jauheliha-juusto? Riisi-jauheliha? Mulla on valmiina jääkaapissa aurinkokuivatut tomaatit-tuorejuustoa, cheddarraastetta ja peruskermajuustoa. Ai joo ja valkosipulituorejuusto.
Anteeksi typeryyteni ja kiitos vastauksista :)
Kommentit (18)
Minusta kasvistäytteiset pasteijatkin voisivat olla oikein hyviä. Mutta jos siis nimenomaan lihapitoisia ajattelit, niin yksi takuuvarma on kinkku-juusto. Osta savukinkkupala kaupasta, leikkaa pienen pieniksi kuutioiksi ja laita mukaan vaikka sitä cheddarraastetta, mitä sinulla on.
Kyllä muna-riisipasteija on paras. Kummasti ovat vain hävinneet kaupoista ja tilalle tullut niitä kinkku-juustoversioita. Ihan hyviä nekin kyllä ovat, mutta muna-riisipasteija on ehdoton ykkönen.
Mä haluun lohi-riisi-kananmuna-pasteijoita. Mausta tillillä. Kiitos.
Jauheliha-riisi-maustekurkku-sulatejuusto
Tonnikala-kananmuna-riisi-sulatejuusto
ps. soita sitten, kun ovat valmiit! Tuon teet tullessani.
Lihansyöjällekin voisi maistua kasvistäyte, jossa esim. kasvisliemessä pehmeäksi liotettua tummaa soijarouhetta, mausteena savupaprikaa, lisäksi pieniä suolakurkkukuutioita, vähän manteli- tai pähkinärouhetta purutuntumaa tuomaan, ja valkosipulituorejuustoa.
Vierailija kirjoitti:
Lihansyöjällekin voisi maistua kasvistäyte, jossa esim. kasvisliemessä pehmeäksi liotettua tummaa soijarouhetta, mausteena savupaprikaa, lisäksi pieniä suolakurkkukuutioita, vähän manteli- tai pähkinärouhetta purutuntumaa tuomaan, ja valkosipulituorejuustoa.
Ei mantelia eikä pähkinää - sillä tappaa jonkun allergikon
Tykkään lohi- tai tonnikalapasteijoista, missä on riisiä ja munia. Ehkä tilliä ja/ tai purjoa. Minusta täytteeseen ei pidä laittaa. Itään juustoja, koska pasteijoiden taikina on jo rasvainen. Täytettä pitää olla paljon, ja sen pitää olla maukasta.
Ei soijaa myöskään allergioiden vuoksi
Jauheliha, oliivi, paprika/tomaatti, feta/muu juusto.
Siis teen kyllä myös muna-riisi- sekä kasvispasteijoita joihin tulee pinaattia, fetaa, kermajuustoa raasteena sekä yrtiituorejuustoa. Nimenomaan lihaversioita haen. Savukinkkua en ole koskaan ostanutkaan, pitää katsoa mitä moinen kustantaa lähikaupassa.
Ap
Ps. Joo siis ilmoitan kun ovat valmiita niin säästän jos jää 😀
Jauhelihatäyte on minun maun mukaan.
Mun oma suosikki on hapankaalipasteijat. Söivät niitä kun olin Hollannissa vaihdossa ja opin tykkäämään. Hapankaalin lisäksi sinappia ja "vanhaa" juustoa (eli esim pitkään kypsytettyä goudaa tai beemsteriä), jotkut laittoi vielä rusinoitakin, mutta itse jätän pois.
Vierailija kirjoitti:
En edes näin kasvissyöjänä koskisi tällaisiin purutuntumaleivonnaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Mun oma suosikki on hapankaalipasteijat. Söivät niitä kun olin Hollannissa vaihdossa ja opin tykkäämään. Hapankaalin lisäksi sinappia ja "vanhaa" juustoa (eli esim pitkään kypsytettyä goudaa tai beemsteriä), jotkut laittoi vielä rusinoitakin, mutta itse jätän pois.
Missä tässä on se liha mitä ap kysyi?
Vierailija kirjoitti:
Jauhelihatäyte on minun maun mukaan.
Millä?
Mun äiti teki joskus älyttömän hyviä, niissä oli porkkanaraastetta, sipulia, ananasmurskaa ja ehkä vielä jotain... Noita söin suuriakin määriä. Pitäis joskus kokeilla.
Kebab