Onko sinun kukaan tuttava/läheinen tehnyt itsemurhan?
Onko sinun kukaan läheinen tehnyt itsemurhan? Oliko se yllätys vai ei yllätys?
Mun serkku teki itsarin 30-vuotiaana ja se oli yllätys kuin salama kirkkaalta taivaalta.
Kommentit (46)
On. Tyttäreni.
Itsemurhan ei koskaan pitäisi olla yllätys. Järkytys se on, ja valtava suru, mutta jos joku väittää että se tulee kuin salama kirkkaalta taivaalta, se vain todistaa miten huonosti me ihmiset tunnemme toisiamme.
Setä ajoi rekan alle, samoin työkaveri. Kummallakin oli syynsä, jotka olivat periaatteessa ymmärrettäviä, mutta parempi vaihtoehto olisi molempien ollut selvittää omat sotkunsa.
Yks sukulaisäijä poksautti haulikolla suuhunsa. Vähemmän seksikäs työmaa siivota sen kallonpalat ja aivoroiskeet kamarin katosta, seinistä ja sängystänsä.
Ja konstaapelin oksennus. Kasarinsa sai putsata itte.
Vierailija kirjoitti:
Yks sukulaisäijä poksautti haulikolla suuhunsa. Vähemmän seksikäs työmaa siivota sen kallonpalat ja aivoroiskeet kamarin katosta, seinistä ja sängystänsä.
Ja konstaapelin oksennus. Kasarinsa sai putsata itte.
Huh. Mamman miesystävä teki saman mutta kylpyammeessa. Ajatteli mammaa vissiin sen verran.
Kyllä se voi tulla totaalisena yllätyksenä vaikka olisi miten läheinen, kuten äitini oli minulle.
Isosiskoni otti lääkkeitä ja kuoli melko nuorena. Yllätys oli kuolema. Siskoni oli valoisa ihminen. Jäi valo.
Lapseni tullee tekemään jonkun vuoden päästä. Ei pääse pois oravanpyörästään.
On. Työkaveri oli todella ystävällinen ja lämminsydäminen ihminen. Oli mukana meidän nuorempien harrastuksissa ja auttoi motukka ja autohommissa. Hänellä oli poika jota ei saanut jostain syystä tavata. Ja taloudellisia ongelmia. Olin nuori ja tyhmä ja vein hänet jopa paikalle jossa ampui itsensä mutta mitäs olisin voinut tehdä...en tiedä vieläkään. Kaveri muistetaan aina.
Vierailija kirjoitti:
On. Työkaveri oli todella ystävällinen ja lämminsydäminen ihminen. Oli mukana meidän nuorempien harrastuksissa ja auttoi motukka ja autohommissa. Hänellä oli poika jota ei saanut jostain syystä tavata. Ja taloudellisia ongelmia. Olin nuori ja tyhmä ja vein hänet jopa paikalle jossa ampui itsensä mutta mitäs olisin voinut tehdä...en tiedä vieläkään. Kaveri muistetaan aina.
Täällä lähtee jonkun ajan päästä tuollanen lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se voi tulla totaalisena yllätyksenä vaikka olisi miten läheinen, kuten äitini oli minulle.
Siitäs näet ettei äitisi ollut kertonut sinulle läheskään kaikkea. Ette te siis niin läheisiä olleetkaan. Jokaisella on salaisuutensa.
Pilvi kirjoitti:
Ei, mutta itse mietin sitä nykyään miltei joka päivä.
Sama täällä:
On. Ei ollut kumpikaan yllätys. Harvoin ne ovat ainakaan läheisille. Tilastojen mukaan suurin osa on hakenut apua ja monet myös yrittäneet aiemmin.