Kun annatte lapselle nimen
Tehkää mielikuvaharjoitus:
Kuvitelkaa lapsenne aikuisena esittäytymässä pörssiyhtiön johtoryhmässä.
"Olen <nimi>"
Jos esittäytyminen kuulostaa omituiselta, on hyvä harkita nimeä vielä.
Kommentit (17)
Hehee, ihan kuin jokaisesta tulisi joku tuollainen jonka tarvii esittäytyä pörssiyhtiön johtoryhmässä. Eikä edes tarvitse tulla. Eikä pelkällä nimelläkään tule.
No, mun kersan nimi on Penis Venus, niin että siitä vaan rohkeasti esittäytymään 💪
"Hei, olen Tulppaani Möttönen. Katsotaanpa tätä vuosineljänneksen tulosta."
"Hei, olen Muri-Elle Virtanen. Olisiko mahdollista saada teiltä töitä?"
"Hei, olen uusi toimarinne Otto Orpo! Tänä vuonna jäämme joka kvartaalissa alle tulostavoitteen, mutta saamamme valtionlainan turvin voimme jakaa kaikille osakkeenomistajile muhkeat osingot. Sen jälkeen voimme myydä yrityksen ulkomaiseen omistukseen."
Vierailija kirjoitti:
Ei noissa nimissä ole mitään vikaa. Meillä on ollut kansanedustajanakin Merikukka.
Hei, nimeni on Tamppooni Tuppurainen ja tervetuloa kolmannen vuosineljäksennen tulosjulkistukseen.
Minun nimeni on Parru-Kikira, piileskelen lauteiden alla siihen asti kunnes aloitan taloustoimet haarakonttorissa.
Palstan perusteella nimi olisi joku Pyyppä tai PyyPyy. Jos ehdotuksia kysyy.
Mä ajattelin jokaisen lapseni kohdalla sopiiko nimi vauvalle/ lapselle, teinille/opiskelijalle, aikuiselle, mummolle/papalle ja hautakiveen. Yhtään nimeä en joutunut uusiksi miettimään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei noissa nimissä ole mitään vikaa. Meillä on ollut kansanedustajanakin Merikukka.
Kansanedustajuus ei tee nimestä sen fiksumpaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei se nimi haittaa mitään
Möttönen tökkii enemmän kuin Tulppaani
Vierailija kirjoitti:
Niin, mitä sitten?
Taikka kuoliaaksi kiusattu koulun ekaluokalla jos ei sitten jo päiväkodissa,siis miettikää.
Vierailija kirjoitti:
Hehee, ihan kuin jokaisesta tulisi joku tuollainen jonka tarvii esittäytyä pörssiyhtiön johtoryhmässä. Eikä edes tarvitse tulla. Eikä pelkällä nimelläkään tule.
Mutta jos on tosi kummallinen nimi, ei varmasti tule.
Se, mikä nimi sopii kellekin (lapselle, aikuiselle, bussikuskille, toimarille), kertoo vain siitä, millaisiin nimiin olemme tottuneet sellaisilla ihmisillä. Ritva ei kuulosta vauvan nimeltä, koska nyky-Ritvat ovat ihmisinä vanhemmasta päästä. Ritvatkin ovat joskus olleet vauvoja. Miehen nimet kuulostavat parhailta toimareilla, koska toimarit ovat yleensä miehiä. Jne. Muoti kyllä muuttuu ja totumme uuteen.
Mikä nimi sulle annettiin?