Ensikot keskellä viikkoa
 Tässä vielä eiliset:
 http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9821878&p=2&tmode=1&smode…
Kommentit (24)
 Oli tänään pitkästä aikaa neuvola. Milo oli kasvanut huikeasti. Eli ilmeisesti saa tarpeeksi sapuskaa. Aina mietin asiaa mielessäni ja kuvittelen että Milo on varmaan alipainoinen.
 Paino 4765g,  pituus 56cm ja pipo 38,3. Syntyessään painoi 3500g ja 51cm.
 Maanataina käytiin viimisen kerran vyöhyketerapiassa ja siellä Milo yllätti nostamalla  päätänsä kaksi kertaa  kun makoili vatsallaan pöydällä ja tänään neuvolassa sama juttu. Terveydenhoitaja kehui kovasti poikaa kun kehittyy niin kovaa vauhtia.
 Meillä on viime aikoina imetys vähän takunnut kun mulla on ollut toisessa nännissä haava. Tuloksena on sitten ollut se että rinta pakkaantuu pahasti kun en ole pystynyt sillä imettämään ja Milo ei huoli sitä rintakumin kanssa. Pumpun kanssa en saa sitä kunnolla tyhjennettyä. Nyt onneksi haava on alkanut parantumaan mutta pelkään että maitoa ei enää tule tarpeeksi.
 Onko kellään hyviä neuvoja maidon lisäämiseen?
 En haluaisi että imetys vielä loppuisi kun se muuten sujuu niin hyvin.
 Iisalle vilkutuksia. Kuulostaa siltä että olette jo hyvin kotiutuneet. Teidän Elli kuulostaa aika söpöltä pakkaukselta.
 Voi kun mun käy oikeen kateeks teitä joilla on noita tehoimukausia kun täällä kaivattaisiin sellaista kipeästi.
 Jaaha Milo tais herätä. Jotakin kitinää kuulu makkarista. Tuli aika omanapaista tekstiä, sori. Hyvää päivän jatkoa vaan kaikille.
 Hermione ja Milo 5 viikkoa

Eli sinne leffaan ei tarvi varata lippuja etukäteen tms. Kyllähän niissä aika paljon on ollut porukkaa aina, mut uskon et kaikki on kyllä mahtuneet mukaan.. Me ollaan yleensä oltu tosi aikasin (jo 10 kun ovet aukee), mut nyt tullaan mun kaverin kans vähän myöhemmin. Siinä aulassa voi täyttää kilpailukuponkeja ja shoppailla jotain pientä.. Ainakin kestoja ja jotain vaatteita + leluja on ollut. Eli jos tohon haluaa vähän aikaa varata..
 Mut muuten tunnistaa hyvin vihreestä läikästä poskessa ja violetista läikästä leuas.. Kävin vähän viikko sitten tutustumassa meidän lattiaan naamallani.. Pitäis uskoa tän ikäsenä, et laminaatti on liukas villasukille eikä kannata näyttää miehelle jotain vanhoja combat liikkeitä siinä varustuksessa pitkän tauon jälkeen.. Opin ainakin sen, et D' lle heti hyvät tossut tai jarrusukat kun alkaa muuallakin kuin sohvan vieressä matolla seisoskella..
 Amy: Ihan tosta vyötäröltä ja takapuolesta ajattelin ne kilot irrottaa ;). Sit oisin omissa " oikeissa mitoissa"  (mihinkään masismittoihin en haluu, koska se oli jo liian tikku..). Tosin en mitään laihista tms. alota vaan ihan vähentää mässäämistä ja lisätä lenkkeilyä..
 Milon mamma (en muista sun nickiä *nolo*): Kyllä mä uskon, et maidon määrä kasvaa, kun pääset imettämään molemmista rinnoista. Curry ainakin kuulemma lisää maidontuola ja samoin fenkolitee (olikohan totta?) ja sit on jotain imetysteetäkin ihan olemassa.
 Jenni ja D 8,5 kk
 Sain tämän sähköpostiin tänään, enkä voinut olla jakamatta aika hersyviä nauruja kanssanne... =D
 Erään maailman liikakansoitukseen kannustavan lehden kyselypalstalta
 poimittuja yleisimpiä kysymyksiä ja niiden vastauksia:
 Q: Tulenko varmemmin raskaaksi, jos mieheni käyttää boxereita eikä
 tangoja?
 A: Kaikkein varmimmin tulet raskaaksi, jos miehesi ei käytä mitään.
 Q: Mikä on varmin tapa tietää, milloin on tullut raskaaksi?
 A: Harrasta seksiä vain kerran vuodessa.
 Q: Mitä raskaana olevat naiset eniten toivovat?
 A: Että se olisikin miehet, jotka tulevat raskaaksi.
 Q: Veriryhmäni on O, mieheni veriryhmä on A-. Mitä tapahtuu, jos lapseni
 veriryhmä on AB?
 A: Miehesi suuttuu.
 Q: Sekä mieheni että minä olemme erittäin hyvännäköisiä ja olen varma,että
 lapsistammekin tulee niin hyvännäköisiä, että he sopivat malleiksi.
 Mihin minun pitäisi ottaa yhteyttä?
 A: Psykiatriin.
 Q: Mistä tietää, että pahoinvointi johtuu raskaudesta eikä vaikka
 flunssasta?
 A: Jos se on flunssa, paranet.
 Q: Veljeni sanoo: " Koska miehelläsi on iso nenä, todennäköisesti
 lapsillennekin tulee isot nenät. Isonenä-geeni on dominoiva."  Voiko
 tämä olla totta?
 A: On todennäköisempää, että veljellesi tulee musta silmä.
 Q: Sen jälkeen kun tulin raskaaksi ovat rintani, peppuni ja jalkani
 suurentuneet. Muuttuuko joku paikka pienemmäksi raskauden aikana?
 A: Virtsarakkosi.
 Q: Kun tulin raskaaksi, aloin illalla nukkumaan mennessä tuntea
 vastustamatonta halua friteerattuihin sipulirenkaisiin. Onko tämä
 normaalia?
 A: Riippuu siitä, mitä haluat niillä tehdä.
 Q: Rakastanko vähemmän koiraani kun olen saanut lapsia?
 A: Et, mutta miehesi käy enemmän hermoillesi.
 Q: Kätilö väitti, etten tule tuntemaan kipua synnytyksen aikana, vain
 pikkuisen paineen. Pitääkö paikkansa?
 A: Kyllä, jos kätilösi kutsuu hirmumyrskyä puhallukseksi.
 Q: Milloin on sopivaa alkaa pyytää mieheltä selkähierontaa?
 A: Heti, kun olet varma, että olet raskaana.
 Q: Onko mitään syytä, miksi minun pitäisi olla mukana synnytyksessä?
 A: Kyllä, avioero ja ylläpito.
 Q: Olen aika ujo ja haluaisin tietää ketkä kaikki näkevät minut
 synnytyssalissa?
 A: Ainoastaan tarvittava henkilökunta: Lääkäri, hoitajat, apulaiset,
 siivojat, valokuvaajat, lehtimiehet ja kuka tahansa joka sattuu
 kulkemaan ohitse.
 Q: Missä on parasta säilyttää rintamaitoa?
 A: Rinnoissa
 Q: Onko rintapumpuille vaihtoehtoa?
 A: Kyllä, vauvan huulet.
 Q: Miten pidän nännini puhtaina?
 A: Käy päivittäin suihkussa ja käytä puhtaita rintaliivejä. Se on paljon
 helpompaa kuin niiden liottaminen kiehuvassa vedessä.
 Q: Milloin on sopivaa lopettaa imettäminen?
 A: Kun saat purentajälkiä.
 Q: Lajittelemme jätteemme ja haluaisimme tietää, mitä tapahtuu roskiin
 laitetuille vaipoille?
 A: Ne varastoidaan kemiallisen sodan varalta.
 Q: Pitääkö minun hankkia vauva-amme?
 A: Ei, jos olet salamannopea vaippojenvaihtaja.
 Q: Mitä on koliikki?
 A: Biologinen muistutus ehkäisymenetelmien eduista.
 Q: Mitkä ovat vastasynnyttäneen äidin pahimpia painajaisia?
 A: Hirvittävä uni, jossa tuore äiti lulee, että hän on taas raskaana.
 Q: Lapsemme syntyi viikko sitten. Milloin vaimoni alkaa tuntea itsensä
 taas normaaliksi?
 A: Heti, kun lapsi muuttaa pois kotoa.
 -A ja E jo onneksi nukkumassa-

Käytiin vähän ulkoilemassa ja vaikka ekaks laiskotti lähteä, kyllä kannatti! Ainokin tais nukkuu pitkästä aikaa ennätyspäikkärit, kolmisen tuntia ennen kuin mä huijasin sen syömään ja siihen se sit jo heräskin ;)
Amyn ja Emmin uinti kuullosti kyllä kivalta, mäkin haluun! Pitäis vaan houkutella mies myös mukaan vähän kuten Amykin, ainakin " kokeeksi" ;) Vaikka nyt lähiaikoina ei kyllä ehditä aloittaa, kun on kaikenlaista muuta tiedossa, tai pääsiäinen ja reissuja lähinnä.
Sain siis miehen ylipuhuttua, me lähdetään pääsiäisenä mun vanhempien mökille Pyhälle! Varmaan ois vaan lennot saanu halvemmalla, kun ois varannu vaikka jo kuukausi sitten eikä eilen... :) No, kaikkee ei voi saada :D
Jenni, tsemppiä! Mulla ainakin omat ajatukset pyörii koko ajan tossa syömisessä yms, jokseenkin stressaavaa!
" Meidän" lääkärikin soitti sit vihdoin tänän miehelle, kun ite epäillään sitä maitoallergiaa. Mäntti se on!! Kun ei millään suostu epäilemään allergiaa, haluais ottaa Ainon osastolle pariksi päiväksi jne. Mutta mä en tajua, kun mun ymmärtääkseni maitoallergia voidaan todeta ihan vaan verikokeella. Kuulemma se ei ole tän lääkärin mukaan aina luotettava ym. Mut miksei siitä vois silti lähteä liikkeelle?! Ja jos jotain näkyy tai ei näy mut ongelmat jatkuu, tutkittais sit sitä kautta tarkemmin?! Lääkäri vaan väitti puhelimessa, et huono syöminen johtuu vaan siitä, että kasvupyrähdys on ohi ja ei tarvii niin paljon energiaa jen. Joo joo, mut miks sit joka ikinen ruokailu on huutoa jos tyttö on hiukankin tajuissaan, ja mistä mm. iho-oireet sit tulee? Ja miks mulla on koko ajan ollut ainakin joulusta saakka sellanen olo, että kaikki ei oo tän asian suhteen kunnossa tai niin hyvin kuin voisi olla?! Ehkä se lääkäri pitää meitä vanhempia sit aivan mäntteinä tai jotain... No, näillä näkymin suostuttiin sit siihen, että mä meen ens viikolla Ainon kanssa pariksi päiväksi osastolle, niin että tullaan yöksi kuitenkin kotiin...
Joopa joo, aika valivalia tuli taas...
Ai juu, Makkaralla on kivat unelmat ;) Mulla on kans toi mankeli haaveissa, tai itseasiassa taisin jo " saada" mun isovanhepien jäämistöstä yhden ihan kelpo rakkineen, mut kun se ei tähän asuntoon mahdu, niin on mun vanhempien luona " jemmassa" :) Yleiskoneenkin mä sain kuukausi sitten, ja kieltämättä se kuivausrumpukin olis aika kiva...
Jaahas, Aino kaipaa seuraa!
Ope ja Aino melkein 5 kk